کد خبر : 55632
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۹:۳۵
-

در دیدار شیخ الازهر با پاپ چه گذشت؟

در دیدار شیخ الازهر با پاپ چه گذشت؟

به گزارش قائم آنلاین،شیخ الازهر در دیدار با پاپ فرانسیس اعلام کرد، الازهر آماده همکاری در راستای انتشار افکار اسلامی و گفت‌وگوی تمدن‌ها و ادیان است. به گزارش الیوم السابع، احمد طیب، شیخ الازهر در کنگره “گفت‌وگوی شرق و غرب” گفت: مسلمانان قربانیان تروریسم هستند، سلاح تروریست‌ها آنها را نشانه می‌گیرد و آنها هستند که

به گزارش قائم آنلاین،شیخ الازهر در دیدار با پاپ فرانسیس اعلام کرد، الازهر آماده همکاری در راستای انتشار افکار اسلامی و گفت‌وگوی تمدن‌ها و ادیان است.

به گزارش الیوم السابع، احمد طیب، شیخ الازهر در کنگره “گفت‌وگوی شرق و غرب” گفت: مسلمانان قربانیان تروریسم هستند، سلاح تروریست‌ها آنها را نشانه می‌گیرد و آنها هستند که با خونشان بهای آن را می‌پردازند.

وی تاکید کرد، الازهر آماده است به منظور انتشار اندیشه‌های جهانی اسلامی، تثبیت ارزش‌های همزیستی و فرهنگ گفت‌وگوی تمدن‌ها، مذاهب و ادیان همکاری داشته باشد.

شیخ الازهر همچنین نسبت به ضرورت گفت‌وگوی میان شرق و غرب و ادامه‌دار بودن آن میان اندیشمندان دو طرف برای گسترش تمدن معاصر خود تاکید کرد. او گفت نزدیک است تمدن به دوره جهل و نادانی بازگردد.

وی در دیدار با پاپ فرانسیس در واتیکان گفت: چشم‌اندازهای آینده همکاری مشترک برای از بین بردن درد و رنج فقیران و مستضعفان را باهم بررسی کردیم.

پیشتر واتیکان زمان دیدار بین شیخ الازهر و پاپ فرانسیس را اعلام کرده بود.

آخرین دیدار میان آن دو به مه ۲۰۱۶ در قاهره بازمی‌گردد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سیزده − 5 =