کد خبر : 53921
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۰
-

پایش فروشگاه‌های عرضه سموم نباتی در قائم‌شهر

پایش فروشگاه‌های عرضه سموم نباتی در قائم‌شهر

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از مازند اصناف، علی شعبانی در جمع خبرنگاران گفت: فروشگاه‌های سموم نباتی شهرستان قائم‌شهرمورد رصد و پایش قرار می‌گیرند. وی با اشاره به نقش مدیریت صحیح مصرف کود شیمیایی و سم در تولید غذای سالم و کاهش آلودگی‌های زیست محیطی، افزود: در یک اقدام مشترک به‎منظور پايش واحدهاي فروش

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از مازند اصناف، علی شعبانی در جمع خبرنگاران گفت: فروشگاه‌های سموم نباتی شهرستان قائم‌شهرمورد رصد و پایش قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به نقش مدیریت صحیح مصرف کود شیمیایی و سم در تولید غذای سالم و کاهش آلودگی‌های زیست محیطی، افزود: در یک اقدام مشترک به‎منظور پايش واحدهاي فروش سموم نباتی،‌ مدیریت حفظ نباتات سازمان، نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و مدیریت شهرستان در گشت مشترك به بازديد از فروشگاه‌های عرضه سموم نباتی این شهرستان پرداختند.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی قائم‌شهر هدف از پایش فروشگاه‌های عرضه سموم نباتی در این شهرستان را جلوگیری از تولید و توزیع سموم، ثبت نشده و تاریخ گذشته ذکر کرد.

شعبانی با بیان اینکه در این شهرستان ۷۳ فروشگاه عرضه سموم نباتی وجود دارد، اظهار کرد: در اين بازديد، كارشناسان ۱۵ واحد فروش و عرضه سموم و آفت‌کش‌ها را در سطح شهر مورد پایش قرار دادند.

وی اضافه کرد: هرگونه تغییر در بسته‌بندی و دخل و تصرف در محتوا و برچسب سموم ممنوع بوده و درج تاریخ تولید و انقضا بر روی بسته‌بندی الزامی است.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قائم‌شهر تصریح کرد: در این پایش، وضعیت حضور مسوول فنی در فروشگاه، ثبت اطلاعات کامل فروش سموم، فروش سموم بدون نسخه گیاه‌پزشکی، خرید سموم از شرکت‌های پخش مجاز، عدم وجود سموم تاریخ منقضی در فروشگاه، ثبت اطلاعات در سیستم مانیتورینگ سموم، عرضه و ميزان و انواع فروش سموم و آفت‌کش‌ها،‌ بررسي وضعيت محيطي و نحوه مديريت ‌سموم فاسد سنواتي مورد بررسي قرار گرفت.

شعبانی با اشاره به ارتقاء آگاهی تولیدکنندگان محصولات کشاورزی در بهینه‌سازی مصرف سموم نباتی، خاطرنشان کرد: طی سال‌جاری برای تولید محصول سالم، ۵ هزار و ۴۰۰ هکتار مبارزه بیولوژیک با آفت کرم ساقه خوار به‌صورت آیشی در شالیزاری‌های این شهرستان انجام شد.

این مقام مسئول در پایان تآکید کرد: فروش سموم تاریخ گذشته ممنوع بوده و توزیع‌کنندگان موظف‌اند از توزیع آن خودداری کنند و در صورت مشاهده برخورد قانونی خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دوازده − 4 =