کد خبر : 53749
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۸:۵۰
-

حاجی‎دلیگانی:گزارش برجام مجلس و وزارت‎خارجه را یک قلم نوشته

حاجی‎دلیگانی:گزارش برجام مجلس و وزارت‎خارجه را یک قلم نوشته

به گزارش قائم آنلاین، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: گزارش کمیسیون امنیت ملی و وزارت امور خارجه در مورد روند اجرای برجام را یک قلم نوشته است و باید کمیسیون تجزیه و تحلیلی در این خصوص ارائه می کرد. در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی و در ادامه بررسی روند اجرای برجام با

به گزارش قائم آنلاین، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: گزارش کمیسیون امنیت ملی و وزارت امور خارجه در مورد روند اجرای برجام را یک قلم نوشته است و باید کمیسیون تجزیه و تحلیلی در این خصوص ارائه می کرد.

در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی و در ادامه بررسی روند اجرای برجام با حضور معاون وزیر امور خارجه حسینعلی حاجی دلیگانی در تذکر ماده ۴۹ آیین نامه گفت: گزارش کمیسیون امنیت ملی را نماینده دولت نوشته است و گزارش وزارت خارجه و کمیسیون امنیت ملی در مورد روند اجرای برجام با یک قلم نوشته شده است.

عضو کمیسیون نمایندگان ولایی گفت: این در حالی است که کمیسیون باید تجزیه و تحلیل می‌کرد که آیا قوانین مصوب مجلس در مورد برجام اجرایی شده است یا خیر و در این خصوص باید از دستگاه‌ها گزارش دریافت و موانع بین المللی را نیز بررسی می‌کرد.

در ادامه علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر گفت: در پایان این گزارش تجزیه و تحلیل وجود داشت و پیشنهاداتی ارائه شده بود.

نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نیز در پاسخ به این تذکر گفت: خوشبختانه امروز دولت، مجلس و قوه قضاییه همه این نگاه را دارند که مانع اجرای توافق بین المللی برجام امریکاست.

وی با بیان اینکه منابع متعددی برای تدوین گزارش در مورد گزارش روند اجرای برجام وجود داشته است، اظهار داشت: یکی از این منابع گزارش‌های سه ماهه وزارت خارجه است.

وزارت خارجه هر سه ماه یکبار گزارش مستندی به مجلس ارائه می‌کند علاوه بر این نیز کمیسیون هم از سایت‌های هسته‌ای بازدید کرده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سیزده + هجده =