کد خبر : 53540
تاریخ انتشار : سه شنبه ۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۰
-

مقایسه گوشی‌های گلکسی A3 مدل ۲۰۱۷ و ال‌جی نکسوس ۵x +عکس

مقایسه گوشی‌های گلکسی A3 مدل ۲۰۱۷ و ال‌جی نکسوس ۵x +عکس

به گزارش قائم آنلاین،غول تکنولوژی کره جنوبی در ژانویه ۲۰۱۷ مدل ۲۰۱۷ گوشی A3 را روانه بازار کرد. گوشی که با توجه به ویژگی های خود، یکی از گوشی های میان رده مناسب در بازار اندروید به حساب می آید. همچنین شرکت ال جی که یکی از شرکت های مطرح در تولید گوشی های هوشمند به شمار

به گزارش قائم آنلاین،غول تکنولوژی کره جنوبی در ژانویه ۲۰۱۷ مدل ۲۰۱۷ گوشی A3 را روانه بازار کرد. گوشی که با توجه به ویژگی های خود، یکی از گوشی های میان رده مناسب در بازار اندروید به حساب می آید.

همچنین شرکت ال جی که یکی از شرکت های مطرح در تولید گوشی های هوشمند به شمار می رود در سپتامبر ۲۰۱۵ گوشی ال جی نکسوس ۵   x را روانه بازار کرد.  این گوشی نیز با توجه به ویژگی هایش یکی از گوشی های میان رده خوب در بازار اندروید محسوب می شود.

در این مطلب قصد داریم این دو گوشی را با یکدیگر مورد مقایسه قرار دهیم.

طراحی

جنس بدنه : جنس بدنه گوشی گلکسی A3 ترکیبی از فلز و شیشه است که قاب دستگاه فلزی و قسمت پشت گوشی از جنس شیشه می باشد. جنس بدنه گوشی ال جی نکسوس   ۵x از جنس پلاستیک است.

اینترنت: هر دو گوشی شبکه های ۲G، ۳G و ۴G را پوشش می دهند.

ویژگی ممتاز: گوشی گلکسی A3 مجهز به سنسور اثر انگشت، ضد گرد و غبار، ضد آب به مدت ۳۰ ثانیه در عمق ۱٫۵ متری است.  گوشی ال جی نکسوس ۵X نیز دارای سنسور اثر انگشت است.
وزن: وزن گوشی  گلکسی A3 حدود ۱۳۵ گرم و وزن گوشی ال جی نکسوس ۵X حدود ۱۳۶ گرم  است.

 صفحه نمایش

گوشی  گلکسی A3  دارای صفحه نمایش ۴٫۷ اینچی از نوع سوپر SUPER AMOLED با فن آوری محافظ corning Gorilla Glass   ( ورژن نامعلوم)  با رزولوشن ۷۲۰ در ۱۲۸۰ و با قابلیت مولتی تاچ است.

 

گوشی  ال جی نکسوس ۵x  دارای صفحه نمایش ۵٫۲ اینچی از نوع IPS LCD با فن آوری محافظ corning Gorilla Glass 3 با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ است.

 

دوربین

گوشی  گلکسی A3  دارای دوربین دوگانه ۱۳ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.9 در عقب و دوربین ۸ مگاپیکسلی با دیافراگم ب/۱٫۹ در جلواست. ( توضیح اینکه هر چقدر عدد دیافراگم کوچکتر باشد نور بیشتری به سنسور دوربین می رسد و در نتیجه عکس هایی با کیفیت بهتر ثبت می شود). دوربین این گوشی دارای  فوکوس خودکار، فوکوس خودکار تشخیص چهره، فلش LED است. همچنین دوربین این گوشی قابلیت فیلمبرداری با کیفیت  ۱۰۸۰p  با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه را دارد.

 

گوشی  ال جی نکسوس ۵x  دارای دوربین دوگانه ۱۲٫۳ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 در عقب و دوربین ۵ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 در جلواست. ( توضیح اینکه هر چقدر عدد دیافراگم کوچکتر باشد نور بیشتری به سنسور دوربین می رسد و در نتیجه عکس هایی با کیفیت بهتر ثبت می شود). دوربین این گوشی دارای  فوکوس لمسی، فوکوس خودکار تشخیص چهره، فلش LED است. همچنین دوربین این گوشی قابلیت فیلمبرداری با کیفیت  ۲۱۶۰p با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه را دارد.

 

 نرم افزار

گوشی گلکسی A3  با نسخه  اندروید ۶٫۰  مارشمالو به بازار عرضه شده است.

 

گوشی ال‌جی نکسوس ۵x  با نسخه  اندروید ۶٫۰   مارشمالو به بازار عرضه شده است.

سخت افزار

گوشی گلکسی A3  مجهز به پردازنده  Exynos 7870 است. باتری آن ۲۳۵۰  میلی آمپری و غیر قابل تعویض توسط کاربر است.  این گوشی در یک مدل با حافظه داخلی ۱۶GB با رم ۲ گیگ عرضه شده است و قابلیت افزایش حافظه با میکرو اس دی  تا ۲۵۶GB را دارد.

 

گوشی ال جی نکسوس ۵x مجهز به  پردازنده اسنپدراگون ۸۰۸ و باتری  ۲۷۰۰  میلی آمپری و غیر قابل تعویض توسط کاربر است.  این گوشی در دو مدل با حافظه داخلی۱۶/۳۲GB با رم ۲ گیگ عرضه شده است.

 

رنگ و قیمت

گوشی گلکسی A3 در رنگ های مشکی آبی آسمانی، طلایی ماسه ای، آبی مات و Peach Cloud  با قیمت ۳۳۰  یورو در بازار موجود است.

 

گوشی ال جی نکسوس ۵x در رنگ های مشکی، سفید و آبی با قیمت ۲۷۰ یورو در بازار موجود است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو + هجده =