کد خبر : 53188
تاریخ انتشار : دوشنبه ۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵
-

توصیه‌های سلامت به زائران اربعین

توصیه‌های سلامت به زائران اربعین

به گزارش قائم آنلاین، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با ارائه توصیه‌های سلامت به زائران اربعین، گفت: افراد در خوردن و آشامیدن حتما از مواد بهداشتی استفاده کنند. دکتر عبدالمحمد خواجه‌ئیان اظهار داشت: رعایت بهداشت فردی باید از جمله اولویت‌های شرکت کنندگان در مراسم ایام اربعین حسینی باشد. وی از امکان ابتلا به بیماری‌های واگیر

به گزارش قائم آنلاین، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با ارائه توصیه‌های سلامت به زائران اربعین، گفت: افراد در خوردن و آشامیدن حتما از مواد بهداشتی استفاده کنند.

دکتر عبدالمحمد خواجه‌ئیان اظهار داشت: رعایت بهداشت فردی باید از جمله اولویت‌های شرکت کنندگان در مراسم ایام اربعین حسینی باشد.

وی از امکان ابتلا به بیماری‌های واگیر به خصوص بیماری‌های منتقله از راه آب و غذا و بیماری‌های حاد تنفسی مانند آنفلوانزا خبر داد و تاکید کرد: رعایت بهدشت فردی در پیشگیری از بیماری بسیار مهم است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تصریح کرد: استراحت کم، خستگی راه و تغییر شرایط آب و هوایی باعث کاهش مقاومت بدن در برابر بیماری‌ها می‌شود.

وی ادامه داد: ساده‌ترین و کم‌هزینه‌ترین راه پیشگیری و جلوگیری از انتقال بیماری شستشوی مستمر دست با آب و صابون است؛ زیرا شستشوی دست، سبب کاهش انتشار بسیاری از بیماریهای واگیر می‌شود.

خواجه‌ئیان با تاکید بر اهمیت سلامت آب شرب بیان کرد: حتما از منابع آب شیرین و از لیوان یک‌بار مصرف استفاده کنید و از مصرف آب‌های جاری و چشمه های رو باز که فاقد بهسازی بوده و لوله‌کشی نشده‌اند برای شرب خودداری شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اضافه کرد: از غذاهای ساده و مطمئن استفاده کنید و حتی‌الامکان مواد غذایی خشک مانند خشکبار، خرما و … به همراه داشته باشند؛ همچنین مواد غذایی را از مراکز عرضه و فروشی که حداقل ضوابط بهداشتی را رعایت می‌کنند تهیه کنید و از نگهداری مواد غذایی پخته شده به مدت طولانی در محیط، خودداری شود.

وی گفت: از مصرف لبنیات غیرپاستوریزه خصوصاً شیر خام، خامه و پنیر تازه محلی خودداری شود.

خواجه‌ئیان با تاکید برای به همراه داشتن وسایل شخصی افزود:‌ در صورت ابتلا به اسهال حاد آبکی بایستی در اسرع وقت به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کنید.

وی تاکید کرد: افرادی که از داروهای خاصی استفاده می‌کنند داروهای مورد نیاز به میزان کافی به همراه داشته باشند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 + 5 =