کد خبر : 53088
تاریخ انتشار : یکشنبه ۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۵
-

هشدار به متقاضیان ثبت نام در عتبات

هشدار به متقاضیان ثبت نام در عتبات

به گزارش قائم آنلاین، محسن نظافتی در خصوص مراکز مورد اعتماد برای ثبت‌نام کاروان‌های عتبات گفت: سازمان حج وزیارت بار‌ها اعلام کرده است که در ثبت‌نام‌های عتبات چه به‌طور معمول که در طی سال انجام می‌شود و چه در ایام خاصی، چون اربعین حسینی باید به دفاتر مورد تأیید این سازمان مراجعه کنند. چرا که تنها

به گزارش قائم آنلاین، محسن نظافتی در خصوص مراکز مورد اعتماد برای ثبت‌نام کاروان‌های عتبات گفت: سازمان حج وزیارت بار‌ها اعلام کرده است که در ثبت‌نام‌های عتبات چه به‌طور معمول که در طی سال انجام می‌شود و چه در ایام خاصی، چون اربعین حسینی باید به دفاتر مورد تأیید این سازمان مراجعه کنند. چرا که تنها دفاتر زیارتی وابسته به سازمان حج و زیارت مورد تأیید بوده و مسئولیت مابقی دفاتر بر عهده ثبت‌نام‌کنندگان است.

وی افزود: در حال حاضر ۴۰۰ دفتر زیارتی وابسته به سازمان حج و زیارت در سامانه معرفی شده و مورد تأیید این سازمان محسوب می‌شوند.

مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت خاطرنشان کرد: همه دفاتر خارج از لیست سامانه سماح از لحاظ قانونی ایراد داشته و می‌تواند زمینه را برای سوء‌استفاده کلاهبرداران فراهم کند.

وی عنوان کرد: همزمان با فرارسیدن ایام اربعین حسینی بازار ثبت‌نام عتبات حتی در مراکز غیرمرتبط به یک امری معمولی تبدیل شده است. این در حالی است که در برخی مغازه‌ها، بنگاه‌ها و دفاتر بند الف و ب وابسته به گردشگری نسبت به ثبت‌نام افراد برای اعزام به عتبات اقدام می‌شود در حالی‌که این مراکز از نظر قانونی ایراد داشته و مورد تأیید سازمان حج و زیارت نیست.

نظافتی در ادامه یادآور شد: به منظور تسهیل در ثبت‌نام عتبات امکان معرفی نزدیک‌ترین مراکز به محل زندگی ثبت‌نام‌کنندگان فراهم شده است و مراجعه‌کنندگان می‌توانند به‌راحتی به مراکز معتبر دسترسی پیدا کنند.

وی با تأکید به روند کاری کلاهبرداران فضای مجازی و مراکز غیرقانونی و نحوه دریافت وجه لازم برای سفر یادآور شد: در سیستم سازمان حج و زیارت به هیچ عنوان هیچگونه وجه نقدی به‌صورت دستی و یا به حساب شخص یا دفتر دریافت نمی‌شود و تمامی هزینه‌ها به حساب تجمیع وجوه ستاد اربعین واریز می‌شود. بر این اساس به مراجعه‌کنندگان توصیه می‌شود به منظور جلوگیری از کلاهبرداری‌های اینترنتی و یا حضوری از پرداخت هرگونه وجه به حساب شخص و یا نقدی خودداری کنند.

مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت در پایان اظهار داشت: به تمامی متقاضیان حضور در مراسم اربعین حسینی نسبت به ثبت‌نام در مراکز متفرقه و خارج از لیست سازمان حج و زیارت هشدار داده می‌شود و در صورت هرگونه اخاذی و کلاهبرداری نسبت به این امر سازمان حج و زیارت هیچگونه مسئولیتی را قبول نکرده و افراد خود نیز مسبب این امر محسوب می‌شوند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 × سه =