کد خبر : 53019
تاریخ انتشار : یکشنبه ۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵
-

روحانی برای معرفی وزیر علوم تحت فشار تندروهای اصلاح‌طلب قرار داشت

روحانی برای معرفی وزیر علوم تحت فشار تندروهای اصلاح‌طلب قرار داشت

به گزارش قائم آنلاین،سید محمدجواد ابطحی در گفت‌و‌گو با اشاره به ابراز مخالفت‌های طیف‌هایی از اصلاح‌طلبان با منصور غلامی وزیر پیشنهادی علوم،‌ تحقیقات و فناوری اظهار کرد: وزارت علوم از گذشته تا امروز به عنوان یک وزارتخانه بسیار مهمی مطرح بوده و حساسیت خاصی روی آن است. وی افزود: حساسیت دولت‌ها  و مجالس قبل از انقلاب بر روی وزارت

به گزارش قائم آنلاین،سید محمدجواد ابطحی در گفت‌و‌گو با اشاره به ابراز مخالفت‌های طیف‌هایی از اصلاح‌طلبان با منصور غلامی وزیر پیشنهادی علوم،‌ تحقیقات و فناوری اظهار کرد: وزارت علوم از گذشته تا امروز به عنوان یک وزارتخانه بسیار مهمی مطرح بوده و حساسیت خاصی روی آن است.

وی افزود: حساسیت دولت‌ها  و مجالس قبل از انقلاب بر روی وزارت علوم به عنوان یکی از گلوگاه‌های مهم تعلیم و تربیت از زمان قدیم که دانشگاه تهران و وزارت علوم تأسیس شد برای اثرگذاری درباره اهداف خاص از جمله سبک زندگی وجود داشت.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تأکید بر اینکه بعد از انقلاب نیز این فشارها بر این وزارتخانه وجود داشته است، تصریح کرد: مدتی بود دانشگاه‌های ما به دور از مسائل سیاسی رشد علمی را تعقیب می‌کردند و دیدیم در بسیاری از صحنه‌های علمی رتبه‌های اول تا دهم جهان می‌شدیم، طبیعی است استکبار این را نمی پسندد.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس با بیان اینکه دشمنان به دنبال این هستند تا دانشگاه با آشوب و تنش اداره شود، خاطرنشان کرد: دشمن می‌خواهد اهداف سند چشم‌انداز محقق نشود و به همین خاطر با فشاری که از بدنه بخشی از جریان دانشجویی که از بیرون دانشگاه وارد می‌کنند، سعی بر تحمیل گزینه‌های خاص خودشان را دارند و این را در مجلس نهم در معرفی وزرا و به ویژه وزیر علوم دیدیم.

وی با بیان اینکه رئیس‌جمهور برای معرفی وزیر علوم تحت فشار تندروهای اصلاح‌طلب قرار داشت، عنوان کرد: رئیس جمهور در مقابل این فشارها مقاومت کرده و یک فرد دانشمندی که حتی گرایش به اصلاحات هم دارد را به عنوان وزیر علوم انتخاب کرده است.

ابطحی اضافه کرد: طبق صحبتی که با وی داشتیم، منصور غلامی فردی منطقی و اهل تعامل است و بیشترین دغدغه وی همان‌طور که در برنامه هم بود رشد علمی و ایجاد آرامش در دانشگاه‌ها برای دانشجویان و اساتید است.

وی بیان کرد: این فضای سنگین را برخی به نام جریانات دانشجویی و اساتید که البته ممکن است دانشجو نباشند راه انداخته‌اند اما فکر می‌کنم مجلس با رویکرد منطقی که در این خصوص دارد و با رایزنی که نمایندگان با هم دارند در یک فضای آرامی به وی رأی اعتماد بدهند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تأکید کرد: ما هم امیدوار هستیم غلامی به همان قولی که به نمایندگان در جهت ایجاد وضعیت آرام در دانشگاه‌ها و بحث رشد علمی داده است عمل کند.

وی اظهار کرد: ما به این نتیجه رسیدیم که این شیطنت‌هایی که برخی مخصوصاً در شبکه‌های مجازی و رادیوهای بیگانه انجام می‌دهند و حساسیت‌هایی که روی وزیر پیشنهادی علوم دارند، به این منظور است که می‌خواهند وزیر انتخاب نشود و وزارتخانه همچنان با سرپرست اداره شود.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس در پایان بیان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی جامعه اداره وزارتخانه با سرپرست به صلاح نیست و از طرفی خود منصور غلامی هم نیازی به وزیر شدن ندارد اما احساس تکلیف کرده و همین که شجاعت ورود در این عرصه را داشته قابل تحسین است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × دو =