کد خبر : 52252
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۰
-

۵ راهکار برای وقتی که کیف پولتان را در سفر گم کردید

۵ راهکار برای وقتی که کیف پولتان را در سفر گم کردید

به گزارش قائم آنلاین،در باور ناخودآگاه مردم سفر به معنای تفریح و لذت بردن است. اصلاً همین که لغت سفر را می‌شنوید ناخودآگاه حس خوبی به ما دست می‌دهد. به نقل از کافه گردش با این وجود، اگر با دید کمی واقع‌گرایانه و بازتری نگاه کنیم، سفر برادر خطر است و ممکن است در سفر اتفاقات بد

به گزارش قائم آنلاین،در باور ناخودآگاه مردم سفر به معنای تفریح و لذت بردن است. اصلاً همین که لغت سفر را می‌شنوید ناخودآگاه حس خوبی به ما دست می‌دهد. به نقل از کافه گردش با این وجود، اگر با دید کمی واقع‌گرایانه و بازتری نگاه کنیم، سفر برادر خطر است و ممکن است در سفر اتفاقات بد و دردسر‌های بزرگی برایتان درست شود. یکی از این دردسر‌ها گم کردن کیف پول یا دزدیده شدن آن در سفر است. مگر چیزی ترسناک‌تر از گم کردن کیف پول در سفر داریم؟ یکی از بدترین حس‌های دنیا زمانی است که دستتان را در جیبتان می‌برید، ولی کیف پولتان را پیدا نمی‌کنید. در دنیای امروز محتوای کیف پول بسیار حیاتی است. بسیاری از امور روزمره با کارت شناسایی، کارت اعتباری و پول نقد انجام می‌شوند و بدون این‌ها شخص اصطلاحاً فلج می‌شود.

 

اگر در سفر کیف پولمان را دزدیدند یا گمش کردیم چه کنیم؟

 

اگر در این موقعیت گیر افتادید مهم‌ترین مسئله این است که امید خود را از دست ندهید. ما راهنمای خوبی را برای جلوگیری از مشکلات ناشی از این مسئله آماده کرده‌ایم. فقط قبل از هر چیزی مطمئن شوید و معین کنید آیا کیف پولتان را گم‌کرده‌اید یا به سرقت رفته است.

با ما همراه باشید.

با بانک تماس بگیرید

پس‌ازاینکه در مورد گم کردن یا سرقت کیف پولتان مطمئن شدید اولین کار اطلاع دادن به بانک یا مؤسسات اعتباری است که از خدمات آن‌ها استفاده می‌کنید. پس همیشه به خاطر داشته باشید که شماره تماس اضطراری یا پشتیبانی ۲۴ ساعته بانکتان را همراه داشته باشید. اگر هم به این شماره‌ها دسترسی نداشتید، بهترین راه برای دریافت آن‌ها رجوع به وب‌سایت بانک یا موسسه موردنظر است.

زمانی که با بانک تماس می‌گیرید اولین قدم چک کردن گردش حسابتان است تا ببینید کسی سعی کرده است از کارت‌های اعتباری شما استفاده کند یا نه. بهتر است بدانید اگر تا زمانی که با بانک تماس می‌گیرید کسی از کارت اعتباری شما استفاده نکرده باشد، دیگر مسئولیت همه‌چیز با بانک است.

همه جوانب را در نظر بگیرید و برای هر اتفاقی آماده باشید

به‌محض اینکه برای باطل کردن کارت با بانک یا موسسه طرف قراردادتان تماس می‌گیرید، آن‌ها باید شماره‌های جدیدی در اختیار شما بگذارند. می‌توانید از آن‌ها درخواست یک سپرده یا موجودی اضطراری هم بکنید تا در سفر جیبتان خالی نماند.

پس از ابطال کارت‌ها توصیه می‌کنیم برای جلوگیری از کلاه‌برداری به پلیس مراجعه کنید و یک گزارش پر کنید. تهیه کردن گزارش پلیس در کشوری خارجی کمی مشکل است، ولی مطمئن باشید که ارزشش را دارد. این کار باعث می‌شود تا کسی نتواند از هویت شما به نفع خودش سوءاستفاده کند.

پاسپورت المثنی بگیرید

پاسپورت یکی از وسایل مورد نیاز در سفر‌های خارجی است. توصیه می‌کنیم هرگز پاسپورت خود را در کیف پول نگذارید و محل مناسب‌تر و امن‌تری برای آن در نظر بگیرید. درهرصورت اگر پاسپورتتان را به همراه کیف پول گم کردید، هرچه سریع‌تر نسبت به دریافت پاسپورت المثنی اقدام کنید. [پاسپورت چیست؟]به سفارت‌خانه یا کنسولگری کشورتان مراجعه کنید و آن‌ها را از موقعیتتان مطلع سازید. سفارت‌خانه به شما برای دریافت پاسپورت المثنی کمک می‌کند و با خانواده و بستگانتان تماس می‌گیرد تا برای شما پول بفرستند.

کمی پول برای روز مبادا نگه دارید

زمانی که به سفر می‌روید همه پول‌هایتان را یکجا نگذارید. همیشه مقداری پول در جا‌های مختلف مثل صندوق امانات یا گاوصندوق هتل نگه دارید. جایی مخفی و امن هم در کوله‌بار و وسایلتان برای پول در نظر بگیرید. در صورت گم‌شدن یا سرقت چک‌های مسافرتی هم با بانک و موسسه موردنظر تماس بگیرید و نسبت به ابطال چک‌ها اقدام کنید تا مبلغ موردنظر بازپرداخت شود. [۱۴ فریبی که ممکن است در سفر با آن روبرو شوید]با خانواده و بستگانتان تماس بگیرید

زمانی که پول‌هایتان را در سفر می‌دزدند یا گم می‌کنید و عملاً بی‌پول می‌شوید، برای اینکه بتوانید سفرتان را ادامه دهید و از آن لذت ببرید با خانواده و بستگانتان تماس بگیرید تا برایتان پول بفرستند. یکی از راه‌های جلوگیری از بی‌پول شدن در سفر هم بیمه سفر است. قبل از سفر خود را بیمه کنید تا در صورت بروز مشکلات این‌چنینی تجربه سفرتان خراب نشود.

آرامش خود را حفظ کنید

وقتی‌که تمامی اقدامات لازم را انجام دادید، فهرستی از اقلامی که گم‌کرده‌اید یا سرقت شده است تهیه کنید. اگر هرکدام از این اقلام قابل سوءاستفاده است و ممکن است برای شما ضرر مالی ایجاد کند، با مؤسسات و افراد طرف قرارداد تماس بگیرید و آن‌ها را در جریان قرار دهید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک × پنج =