کد خبر : 52096
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۰
-

دو روز پیش وزارت خارجه در تازه ترین گزارش خود در اجرای برجام به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به ۲۰ مورد نقض، بدعهدی، تاخیر، تعلل و تخطی آمریکا از برجام اشاره کرده است.

دو روز پیش وزارت خارجه در تازه ترین گزارش خود در اجرای برجام به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به ۲۰ مورد نقض، بدعهدی، تاخیر، تعلل و تخطی آمریکا از برجام اشاره کرده است.

به گزارش قائم آنلاین،محمدکاظم انبارلویی در یادداشتی نوشت: اولین آیه سوره توبه وقتی خبر از لغو هر گونه پیمان موجود میان مشرکان با مسلمانان می‌دهد، بیزاری خدا و رسول او از مشرکان را نیز اعلام می‌کند. خداوند در این سوره می‌فرماید؛ شما بار‌ها کفار و مشرکین را آزموده و عهدشکنی آن‌ها را چشیده اید. پس

به گزارش قائم آنلاین،محمدکاظم انبارلویی در یادداشتی نوشت: اولین آیه سوره توبه وقتی خبر از لغو هر گونه پیمان موجود میان مشرکان با مسلمانان می‌دهد، بیزاری خدا و رسول او از مشرکان را نیز اعلام می‌کند. خداوند در این سوره می‌فرماید؛ شما بار‌ها کفار و مشرکین را آزموده و عهدشکنی آن‌ها را چشیده اید. پس چگونه است که به آن‌ها اعتماد می‌کنید؟ در حالی که قدرت یابند از هیچ چیز پروا ندارند.

قرآن در این باره این پرسش را مطرح می‌کند؛ آن‌ها عهد خود را شکستند، شما چرا بر عهد خود باقی هستید؟ چرا با قومی که عهد خود را شکسته اند نمی‌جنگید؟ بعد خداوند امر می‌فرماید؛ با ائمه کفر بجنگید، خدا آن‌ها را به دست شما مجازات می‌کند. آن‌ها اهل عهد و پیمان نیستند، به آن‌ها نمی‌شود اعتماد کرد. (۱)

قرآن تکلیف مسلمانان را با جماعت «ناکث» و «عهدشکن» معلوم کرده است. در عمل به این تکلیف هیچ تردیدی نباید کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک × چهار =