کد خبر : 51492
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۵
-

۶۷.۳ درصد ظرفیت سد کرج دارای آب است

۶۷.۳ درصد ظرفیت سد کرج دارای آب است

به گزارش قائم آنلاین، سد کرج به‌عنوان نخستین سد چندمنظوره ایران در سال ۱۳۴۰ به بهره‌برداری رسید. این سد که یکی از ۵ سد اصلی تأمین آب شرب استان تهران است با سطح حوزه آبریزی به‌مساحت ۷۶۴ کیلومترمربع و با متوسط جریان آب سالانه به‌میزان ۴۷۲ میلیون مترمکعب در استان تهران و در فاصله ۶۳ کیلومتری

به گزارش قائم آنلاین، سد کرج به‌عنوان نخستین سد چندمنظوره ایران در سال ۱۳۴۰ به بهره‌برداری رسید. این سد که یکی از ۵ سد اصلی تأمین آب شرب استان تهران است با سطح حوزه آبریزی به‌مساحت ۷۶۴ کیلومترمربع و با متوسط جریان آب سالانه به‌میزان ۴۷۲ میلیون مترمکعب در استان تهران و در فاصله ۶۳ کیلومتری شمال غربی تهران و در کیلومتر ۲۳ جاده کرج ــ چالوس، در شمال شهرستان کرج قرار دارد.

در حال حاضر با ورودی آب از رودخانه‌های بالادست و برداشت آب برای مصارف زیست‌محیطی، شرب و کشاورزی، از مجموع حجم ۲۰۵ میلیون مترمکعبی مخزن این سد ۱۳۸ میلیون و مترمکعب آب پشت این سد ذخیره شده است.

به‌عبارتی در حال حاضر ۶۷.۳ درصد ظرفیت سد کرج پُر از آب است و در حالی نخستین ماه پاییز را پشت سر می‌گذاریم که ۳۲.۷ درصد از حجم مخزن این سد مهم در تأمین آب شرب دو استان تهران و البرز، خالی است.

میزان ذخایر آب سد کرج در زمان مشابه سال گذشته (سی‌ام مهر ۹۵) ۱۳۹ میلیون مترمکعب بود که امسال این مقدار یک میلیون مترمکعب کمتر است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ده + سه =