کد خبر : 50314
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰
-

تغییر قوانین در مسابقات کشتی قهرمانی کشور و جام تختی

تغییر قوانین در مسابقات کشتی قهرمانی کشور و جام تختی

به گزارش قائم آنلاین،اوایل شهریور ماه سال جاری بود که اتحادیه جهانی کشتی با توجه به برگزاری جلسات هیئت رئیسه این اتحادیه، از تغییر اوزان رشته‌های کشتی آزاد و فرنگی در رده‌های سنی مختلف و تغییرات صورت گرفته در نحوه برگزاری مسابقات، تغییر اوزان و شرایط وزن‌کشی خبر داد و برگزاری مسابقات با قوانین جدید

به گزارش قائم آنلاین،اوایل شهریور ماه سال جاری بود که اتحادیه جهانی کشتی با توجه به برگزاری جلسات هیئت رئیسه این اتحادیه، از تغییر اوزان رشته‌های کشتی آزاد و فرنگی در رده‌های سنی مختلف و تغییرات صورت گرفته در نحوه برگزاری مسابقات، تغییر اوزان و شرایط وزن‌کشی خبر داد و برگزاری مسابقات با قوانین جدید را برای تمام کشورهای عضو از ابتدای سال میلادی ۲۰۱۸ (۱۰ دی‌ماه جاری) الزامی دانست.

اسدالله رضایی، مسئول کمیته برگزاری مسابقات فدراسیون کشتی از برگزاری رقابت‌های قهرمانی کشور و جام تختی با توجه به قوانین جدید خبر داد و گفت: بلافاصله بعد از ابلاغ قوانین جدید توسط اتحادیه جهانی کشتی به گونه‌ای برنامه‌ریزی کردیم تا رقابت‌های داخلی نیز بر اساس این قوانین برگزار شود. در حال حاضر مسابقات جوانان با قوانین جدید برگزار شده و در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: مسابقات قهرمانی کشور در گروه الف که روزهای ۹ تا ۱۲ آذرماه به میزبانی خرم آباد برگزار خواهد شد نیز با قوانین جدید خواهد بود. جام‌های تختی در رشته‌های آزاد و فرنگی در بهمن‌ماه نیز با این قوانین برگزار خواهد شد تا بر همین اساس نفرات برتر برای حضور در تیم‌های ملی انتخاب شوند. حتی به استان‌ها نیز اعلام کرده‌ایم که مسابقات خود را بر اساس این قوانین برگزار کنند که این کار نیز انجام شده است.

رضایی درباره رقابت‌های جام باشگاه‌های جهان تصریح کرد:‌ با توجه به اینکه این مسابقات پیش از سال جدید میلادی و در سال ۲۰۱۷ برگزار می‌شود و چون در سطح بین‌المللی است؛ طبق روال گذشته و همان قوانین قبلی و در ۸ وزن انجام خواهد شد.

قوانین جدید اتحادیه جهانی کشتی به شرح زیر است:

۱- تمام رقابت‌های داخلی – ملی در رشته‌های کشتی آزاد و فرنگی در رده‌های سنی مختلف طی ۲ روز برای هر وزن برگزار خواهد شد.

۲- وزن‌کشی کشتی‌گیران هر روز صبح، ۲ ساعت پیش از آغاز مسابقات در روز اول بدون ارفاق، و در روز دوم با ۲ کیلو ارفاق وزن (صرفاً در سال ۲۰۱۸ میلادی) انجام می‌گیرد. این موضوع از سال ۲۰۱۹ بدون ارفاق وزن اعمال خواهد شد.

۳- اوزان جدید این رشته‌ها به شرح زیر است:

رده‌های سنی جوانان، امید و بزرگسالان

آزاد: ۵۷- ۶۱- ۶۵- ۷۰- ۷۴- ۷۹- ۸۶- ۹۲- ۹۷- ۱۲۵ کیلوگرم
فرنگی: ۵۵- ۶۰- ۶۳- ۶۷- ۷۲- ۷۷- ۸۲- ۸۷- ۹۷- ۱۳۰ کیلوگرم

رده سنی خردسالان، نونهالان و نوجوانان:
خردسالان و نونهالان: ۳۴ تا ۳۸ -۴۱- ۴۴- ۴۸- ۵۲- ۵۷- ۶۲- ۶۸- ۷۵- ۸۵ کیلوگرم
نوجوانان : ۴۱ تا ۴۵- ۴۸-۵۱-  ۵۵- ۶۰-  ۶۵- ۷۱- ۸۰- ۹۲- ۱۱۰ کیلوگرم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نوزده − ده =