کد خبر : 50395
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۰
-

برجام موافقتنامه دوجانبه نیست که بتوان یک طرفه آن را لغو کرد

برجام موافقتنامه دوجانبه نیست که بتوان یک طرفه آن را لغو کرد

به گزارش قائم آنلاین،غلامعلی خوشرو سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان ملل متحد در سخنرانی صبح امروز خود در کمیته خلع سلاح و امنیت بین المللی سازمان ملل گفت: برجام یک سند معتبر بین‌المللتی است نه یک موافقتنامه دوجانبه که بتوان آن را به صورت یک طرفه لغو کرد. خوشرو با اشاره به اعلام

به گزارش قائم آنلاین،غلامعلی خوشرو سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان ملل متحد در سخنرانی صبح امروز خود در کمیته خلع سلاح و امنیت بین المللی سازمان ملل گفت: برجام یک سند معتبر بین‌المللتی است نه یک موافقتنامه دوجانبه که بتوان آن را به صورت یک طرفه لغو کرد.

خوشرو با اشاره به اعلام سیاست جدید دولت آمریکا در مورد برجام، اعلام کرد: ادعای رئیس جمهور آمریکا در مورد عدم پایبندی ایران هیچگونه مبنا، اعتبار و صحت بین المللی ندارد و درخواست آمریکا برای تبدیل محدودیتهای موقت ایران به محدودیت های دائمی، نه تنها با روح و متن برجام، بلکه با حق مسلم کشورهای عضو ان پی تی نیز در تعارض است.

 وی تاکید کرد: از همان ابتداء، اجرای تعهدات از سوی آمریکا ناکافی بوده و در چندین مورد بویژه در دوره دولت فعلی، این کشور روح و متن برجام را نقض کرده که ایران این موارد را نزد کمیسیون مشترک برجام ثبت کرده است.

نماینده کشورمان با تبیین خطر سلاحهای هسته ای رژیم صهیونیستی که کماکان تهدید کننده صلح و امنیت منطقه و فراتر از آن است، اعلام کرد: اتخاذ اقدامات جدی خلع سلاح هسته ای در خاورمیانه بیش از هر زمان دیگری حیاتی است و بایستی اقدامات عملی برای ایجاد یک منطقه عاری از سلاحهای هسته ای در خاورمیانه اتخاذ شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دوازده + 9 =