کد خبر : 49216
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۰
-

۱۲ خواص سبزیجات و میوه‌های نارنجی

۱۲ خواص سبزیجات و میوه‌های نارنجی

به گزارش قائم آنلاین، اگر به دنبال خوراکی‌های سالم و سبزیجات و میوه‌های نارنجی رنگ هستید، درواقع لطف بزرگی در حق بدن‌تان انجام‌می‌دهید. اگر هم نیستید، وقت آن رسیده که خوردن بیشتر این سبزیجات و میوه‌های نارنجی طلایی را آغازکنید. به نقل از بازده هویج، کدوی گردویی و سیب‌زمینی شیرین، سرشار از بتاکاروتن هستند. بتاکاروتن، رنگ‌دانه‌ای است که

به گزارش قائم آنلاین، اگر به دنبال خوراکی‌های سالم و سبزیجات و میوه‌های نارنجی رنگ هستید، درواقع لطف بزرگی در حق بدن‌تان انجام‌می‌دهید. اگر هم نیستید، وقت آن رسیده که خوردن بیشتر این سبزیجات و میوه‌های نارنجی طلایی را آغازکنید. به نقل از بازده هویج، کدوی گردویی و سیب‌زمینی شیرین، سرشار از بتاکاروتن هستند. بتاکاروتن، رنگ‌دانه‌ای است که باعث رنگ نارنجی غذا می‌شود. بتاکاروتن، زمانی که وارد جریان خون می‌شود، به ویتامین A. تبدیل‌شده و به محافظت از بدن دربرابر سرطان و بیماری‌های قلبی‌عروقی کمک‌می‌کند، سیستم ایمنی را تقویت‌کرده و از چشم‌ها محافظت‌می‌کند.

 

خواص سبزیجات و میوه‌های نارنجی: ۱۲ خوراکی نارنجی نازنین

 

تریشیا سدویک، متخصص مجاز تغذیه درمانی در کانادا، می‌گوید:«برای اطمینان از جذب ویتامین A، سبزیجات نارنجی خود را با مقدار کمی چربی تصفیه‌نشده سالم مانند کره ارگانیک یا روغن زیتون یا روغن نارگیل تصفیه‌نشده مصرف‌کنید».

البته، همه خوراکی‌های نارنجی سالم نیستند- یکی از ناسالم‌ترین غذا‌های فرآوری شده نیز نارنجی است. بنابر گفته سدویک، «پنیر نارنجی فرآوری‌شده با افزودنی‌ها، رنگ‌های مصنوعی و طعم، غذایی نارنجی است که باید از خوردن آن اجتناب‌کرد. شیر گاو سفید است، بنابراین پنیری که از آن درست‌می‌کنیم نیز باید سفید باشد».

وی همچنین اضافه‌می‌کند که نوشیدن زیاد آب پرتقال و آب هویج می‌تواند سطح قندخون را بالاببرد. میوه‌ها و سبزیجات آبدار، معمولا فیبر را که برای کاهش جذب قند در جریان خون است، ازبین‌می‌برند؛ و خوردن زیاد پرتقال نیز می‌تواند شما را نارنجی کند! کاروتنمیا، که یک وضعیت پزشکی است، به‌دلیل سطح بالای بتاکاروتن در خون، باعث زردرنگ شدن پوست می‌شود. این وضعیت، معمولا در کودکان به‌وجودمی‌آید.

اگر به تازگی شروع به مصرف سبزیجات و میوه‌های نارنجی کرده‌اید، راه‌های آسانی وجوددارد که بتوانید آن‌ها را به رژیم غذایی خود اضافه‌کنید. اضافه‌کردن کدو مسما به سالاد را امتحان‌کنید، هویج را با چیپس و دیپ بخورید یا سیب‌زمینی شیرین را جایگزین سیب‌زمینی سفید کنید.

۱. هویج

هویج، واقعا یکی از ابرغذا‌های طبیعت است. هویج سرشار از ویتامین A. است، از سرطان جلوگیری‌می‌کند، به بینایی، کندشدن پیری سلول و پاکسازی پوست کمک‌می‌کند. بیشتر از این می‌خواهید؟

۲. پاپایا

پاپایا، که گاهی وقت‌ها «میوه فرشتگان» نیز گفته‌می‌شود، به افزایش سلامت دستگاه گوارش کمک‌می‌کند، در برابر بیماری‌ها از بدن محافظت‌کرده و سیستم ایمنی را تقویت‌می‌کند. درکنار همه این‌ها، طعمی عالی نیز دارد.

۳. کدوحلوایی

هنوز برای خوردن سبزیجات محبوب پاییزی وقت هست. کدوحلوایی، بینایی شما را قوی نگه‌می‌دارد، به کاهش وزن کمک‌می‌کند و دانه‌های آن نیز می‌توانند دربرابر بیماری‌های قلبی از بدن محافظت‌کنند. کدوحلوایی، بسیار پرکاربرد است.

۴. گوجه‌فرنگی نارنجی

برخی مطالعات دریافتند که گوجه‌فرنگی‌های نارنجی یا تانجرین، حاوی لیکوپن هستند که خیلی آسان‌تر از لیکوپن گوجه‌فرنگی قرمز، جذب بدن می‌شود. لیکوپن، یک آنتی‌اکسیدان قوی است که دربرابر سرطان و بیماری‌های قلبی از بدن محافظت‌می کند.

۵. کدو گردویی

این سبزیجات کم‌چرب و با طعمی کره‌ای، سرشار از فیبر و پتاسیم است و به ساخت استخوان‌های قوی‌تر کمک می‌کند؛ و هرچه کدوی گردویی نارنجی‌تر باشد، سالم‌تر است!

۶. سیب‌زمینی شیرین

سیب‌زمینی شیرین، آکنه را مهارمی کند؟ بله، درست است. سیب‌زمینی شیرین، سرشار از ویتامین A. است که این ویتامین، یک ویتامین ضدالتهاب است که با باکتری عامل آکنه مبارزه‌می‌کند؛ و مطمئنا، سیب‌زمینی شیرین سرخ‌شده، بسیار سالم‌تر از سیب‌زمینی سفید سرخ‌شده است، اما اگر می‌خواهید چربی را کم‌کنید، می‌توانید آن‌ها را کباب‌کنید.

۷. طالبی

اگر مشکل سالم بودن طالبی را در سال ۲۰۱۱ درنظرنگیریم، این نوع از ملون، کاملا سالم است. طالبی، شیرین و سرشار از ویتامین A، ویتامین C. و بتاکاروتن است.

۸. زردآلو

این میوه کوچک، اما قوی، سرشار از آهن، فیبر و پتاسیم است. اما اگر نوع خشک آن را استفاده‌می‌کنید، فقط باید مواظب قند موجود در آن باشید.

۹. چغندر طلایی

چغندر طلایی، درست مانند نوع قرمز آن، کالری پایینی دارد (حدود ۴۲ کالری در هر ریشه)، سرشار از فیبر و پتاسیم است و از یبوست جلوگیری‌می‌کند.

۱۰. گواوا

ممکن است شما بخواهید گواوا را به رژیم غذایی خود اضافه‌کنید. این میوه گرمسیری، سرشار از آنتی‌اکسیدان لیکوپن است که با سرطان پروستات مبارزه‌می‌کند.

۱۱. انبه

آیا می‌دانستید انبه، بیشترین میزان مصرف را در دنیا دارد؟ نصف یک انبه، ۷۰ کالری دارد و همین ویژگی، آن را به بخش مهمی از رژیم سلامتی شما تبدیل‌می‌کند.

۱۲. پرتقال

این میوه نارنجی روشن، منبعی عالی از ویتامین C. و فیبر است. همچنین، دارای آنتی‌اکسیدان کریپتوزانتین است که دربرابر آسیب، از سلول‌ها محافظت‌می‌کند. یکی از انواع محبوب پرتقال، پرتقال خونی است که برای درست‌کردن کوکتل به‌کارمی‌رود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سیزده + 1 =