کد خبر : 49187
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰
-

تأثیر مستقیم بدرفتاری و مجازات فیزیکی بر عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان

تأثیر مستقیم بدرفتاری و مجازات فیزیکی بر عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان

به گزارش قائم آنلاین، نتایج جدیدترین مطالعات نشان داده است، تنبیه فیزیکی و بدرفتاری با کودکان، بر عملکرد تحصیلی آنها تأثیر مستقیم دارد و منجر به کاهش عملکرد شناختی در آنها می‌شود. بر اساس مطالعات صورت گرفته، مجازات فیزیکی کودکان و نوجوانان خواه پسر باشند یا دختر، منجر به کاهش فعالیت‌ آنها در مدارس می‌شود؛ حتی

به گزارش قائم آنلاین، نتایج جدیدترین مطالعات نشان داده است، تنبیه فیزیکی و بدرفتاری با کودکان، بر عملکرد تحصیلی آنها تأثیر مستقیم دارد و منجر به کاهش عملکرد شناختی در آنها می‌شود.

بر اساس مطالعات صورت گرفته، مجازات فیزیکی کودکان و نوجوانان خواه پسر باشند یا دختر، منجر به کاهش فعالیت‌ آنها در مدارس می‌شود؛ حتی اگر مجازات آسیب جدی جسمی نداشته باشد، کودکان قطعاً دچار ترس و ناراحتی می‌شوند و این استرس، تأثیر منفی بر ساختار مغز خواهد گذاشت.

سارا فونت، استاد جامعه شناسی و عضو هیأت علمی دانشگاه پنسیلوانیا و جیمی کیج، استادیار دانشکده اجتماعی دانشگاه ویرجینیا، در پژوهش‌های خود دریافتند، عملکرد و تعامل کودکان در کلاس درس به طور قابل توجهی تحت تأثیر مجازات جسمانی خفیف، خشن و آزار و اذیت‌های والدین بر روی آنهاست؛ این مطالعه اخیراً در زمینه سوء استفاده و نادیده گرفتن کودکان انجام شده است.

به گفته پژوهشگران، آموزش والدین در مورد روش‌های درست تنبیه کودکان می‌تواند یک راه‌حل مناسب برای جلوگیری از سوء استفاده فیزیکی و جلوگیری از عواقب بعدی آن باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک + پنج =