کد خبر : 48927
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۸:۵۵
-

بازی‌های سرنوشت‌ساز مقدماتی جام جهانی در اروپا

بازی‌های سرنوشت‌ساز مقدماتی جام جهانی در اروپا

به گزارش قائم آنلاین،مرحله مقدماتی جام جهانی در اروپا به مراحل حساسی رسیده و بعد از صعود اسپانیا، انگلیس، آلمان و بلژیک تکلیف بقیه سرگروه‌ها و تیم‌های صعود کننده به پلی‌آف تا سه‌شنبه مشخص می‌شود. فرانسه – بلاروس تیم پرستاره اروپا در چند بازی مهم مقدماتی لغزش داشت تا کار صعودش به روز آخر بکشد.

به گزارش قائم آنلاین،مرحله مقدماتی جام جهانی در اروپا به مراحل حساسی رسیده و بعد از صعود اسپانیا، انگلیس، آلمان و بلژیک تکلیف بقیه سرگروه‌ها و تیم‌های صعود کننده به پلی‌آف تا سه‌شنبه مشخص می‌شود.

فرانسه – بلاروس
تیم پرستاره اروپا در چند بازی مهم مقدماتی لغزش داشت تا کار صعودش به روز آخر بکشد. فرانسه شنبه شب با پیروزی یک بر صفر مقابل بلغارستان صدرنشینی‌اش در گروه A را حفظ کرد و برای اطمینان از صعود باید فردا شب بلاروس را در پاریس شکست دهد. تساوی یا شکست هم می‌تواند فرانسه را به روسیه برساند، به شرطی که سوئد در بازی همزمان مقابل هلند نتواند نتیجه بهتری بگیرد. شاگردان دشان روی کاغذ کار سختی ندارند، ولی وقتی به یاد می‌آوریم که این تیم با خط حمله ترسناکش مقابل لوکزامبورگ به تساوی بدون گل رسید، متوجه می‌شویم که کار تمام شده نیست.

هلند – سوئد
تیم سوم جام جهانی قبلی را باید حذف ‌شده بدانیم، مگر اینکه آنها موفق به خلق یک شگفتی شوند. هلند قبل از بازی روز آخر مقابل سوئد سه امتیاز از حریفش کم دارد، ولی قانون فیفا که حکم به برتری تیم‌های هم ‌امتیاز بر اساس تفاضل گل می‌دهد، صعود این تیم به رده دوم جدول گروه A را تقریبا غیر ممکن کرده. شنبه شب سوئد توانست لوکزامبورگ را ۸ بر صفر ببرد و حالا برتری تفاضل گل این تیم نسبت به هلند ۱۲+ است.

هلند فردا شب اگر سوئد را ببرد با این تیم هم ‌امتیاز می‌شود، ولی برای اینکه به رده دوم و پلی‌آف برسد، باید با اختلاف ۶ گل (یا نتیجه صفر-۷) برنده شود. روبن، کاپیتان هلند بعد از پیروزی ۳ بر یک مقابل بلاروس اعتراف کرد که کسب چنین نتیجه‌ای غیرممکن است ولی کسی هست که نخواهد این بازی را دنبال کند؟

پرتغال – سوییس
باورش سخت است ولی سوییس با وجود بردن هر ۹ بازی مرحله مقدماتی هنوز نتوانسته صعودش را قطعی کند. این تیم در بازی اول موفق شد پرتغال را ببرد ولی قهرمان اروپا بعد از آن لغزش همه بازی‌هایش را برده و پا به پای سوییس پیش آمده. بازی روز آخر دو تیم در لیسبون حکم فینال گروه B را دارد و پرتغال با توجه به تفاضل گل بهتر با هر بردی صعود می‌کند. سوییس اما با یک مساوی هم به روسیه می‌رسد. نبرد لیسبون حساس‌ترین بازی فردا شب محسوب می‌شود و مربیان دو تیم به همین خاطر شنبه به تعدادی از بازیکنان اصلی‌شان استراحت دادند.

ولز – ایرلند
در گروه D صربستان صدرنشین است و امشب با پیروزی مقابل گرجستان صعودش را قطعی می‌کند، ولی حساس‌ترین بازی گروه بین ولز و ایرلند است که برای رفتن به پلی‌آف می‌جنگند، هر چند نیم‌ نگاهی هم به صعود مستقیم در صورت لغزش صربستان دارند. ولز یک امتیاز بیشتر دارد و با تساوی هم رده دوم را قطعی می‌کند ولی ایرلند چیزی برای از دست دادن ندارد و برای برد خودش را به آب و آتش خواهد زد، پس منتظر یک بازی کلاسیک بریتانیایی باشید.

اوکراین – کرواسی
گل تساوی دقیقه ۹۰ فنلاند به کرواسی ممکن است برای این تیم گران تمام شود. تیم پرستاره گروه I بخت اصلی صعود بود ولی این تساوی بی‌موقع و برد غیر منتظره ایسلند در ترکیه، وایکینگ‌ها را در یکقدمی صعود قرار داده.
این دو امتیاز برای فدراسیون کرواسی آنقدر گران تمام شد که آنته کاچیچ را برکنار کرد و در آستانه بازی روز آخر دالیچ را به‌عنوان سرمربی برگزید.
کرواسی امشب میهمان اوکراین است و هر چند هر دو تیم ۱۷ امتیازی هستند ولی کرواسی به دلیل تفاضل گل بهتر با تساوی هم صعود می‌کند. با این حال تیم شوچنکو حریف آسانی برای کرواسی نخواهد بود و مصمم است با پیروزی در کیف به پلی‌آف برسد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک × 3 =