کد خبر : 48732
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵
-

زرینچه: از من گذشته دستیار شفر باشم

زرینچه: از من گذشته دستیار شفر باشم

به گزارش قائم آنلاین،جواد زرینچه شفاف و بی‌پرده حرف می‌زند. مرد نامدار استقلال در حالی که اصولا در این برهه موافق مربی خارجی برای استقلال نبود اما اعتقاد دارد که اگر شفر با همکاران خارجی گام به محیط کار در استقلال می‌گذاشت، دورنمای بهتری در انتظارش بود. با این حال زرینچه هم که خود را

به گزارش قائم آنلاین،جواد زرینچه شفاف و بی‌پرده حرف می‌زند. مرد نامدار استقلال در حالی که اصولا در این برهه موافق مربی خارجی برای استقلال نبود اما اعتقاد دارد که اگر شفر با همکاران خارجی گام به محیط کار در استقلال می‌گذاشت، دورنمای بهتری در انتظارش بود. با این حال زرینچه هم که خود را دیگر در حد دستیاری شفر نمی‌داند و انتظار دارد روزی سکان هدایت آبی‌ها را در دست بگیرد، انتظار می کشد تا روزهای خوب استقلال فرا برسد و این تیم در مسیر آرامش قرار بگیرد. زرینچه در عین حال به صراحت از رفتارهای مسوولان باشگاه استقلال با مهدی رحمتی و مجتبی جباری انتقاد می‌کند. زرینچه اعتقاد دارد که مدیران باشگاه استقلال می‌توانستند رفتار بهتری با این دو بازیکن داشته و از آنها بهره بیشتری بگیرند.

مدیران استقلال سرانجام منصوریان را برکنار کردندو شفر را آوردند. این تغییرات را چطور ارزیابی می کنی؟
‌ نتیجه اولتیماتوم دادن به منصوریان همان بود که خیلی‌ها پیش بینی‌اش را می‌کردند. به هرحال مثل روز روشن بود که وقتی کار به اولتیماتوم دادن می‌رسد چه می‌شود. امیدوارم که این تغییرات به سود استقلال باشد و مدیران باشگاه به خوبی از سرمربی جدید حمایت کنند تا او کارش را در استقلال انجام دهد.

شفر مربی کارنامه‌داری است اما این پرسش مطرح است که آیا می‌تواند در برهه کنونی به استقلال کمک کند؟
‌ جواب این سوال را الان نمی‌شود داد. فوتبال قابل پیش بینی نیست. فقط باید زمان بگذرد تا نتیجه کار شفر را ببینیم. من شفر را سال‌هاست می‌شناسم. یادم می‌آید سال‌ها پیش وقتی علی پروین سرمربی تیم ملی بود با تیم ملی به آلمان رفتیم. آن زمان شفر سرمربی کارلسروهه بود که نتایج خوبی هم می‌گرفت. حتی شفر ما را تمرین هم داد. سال‌ها از آن روزها می‌گذرد و چیزی که از شفر می‌توانم بگویم این است که این مربی روانشناس خوبی است و شاید از این حیث بتواند کمک‌های زیادی به استقلال کند.

درباره انتخاب دستیاران شفر نظرات متفاوتی را می‌شنویم. برخی اعتقاد دارند که دین محمدی و طاهری مربیان بزرگی نیستند و نمی‌توانند به شفر کمک کنند و برخی هم بر این باورند که انتخاب‌های خوبی انجام شده و این دو به استقلال و شفر کمک‌های بسیاری خواهند کرد. نظرات تفاوت زیادی با هم دارد. شما درباره این دو چه اعتقادی دارید؟
‌ من درباره سیروس و بیژن که استقلالی هستند حرفی نمی‌زنم. تنها حرف من این است که‌ ای کاش آنقدر به شفر اختیار عمل داده می‌شد که می‌توانست دو دستیار هم با خودش به ایران بیاورد.

این حرف شما منطقی به نظر می‌رسد؛ کاری که کی روش هم کرده…
‌ معمولا مربیانی که از خارج می‌آیند با هموطن‌ها یا افرادی که با آنها کار کرده‌اند راحت ترند. البته گفته می‌شود شفر مدتی با مک درموت همکار بود اما او صرفا مربی بدنساز است و نمی‌تواند نقش یک مشاور خوب را برای شفر بازی کند. با این حال امیدوارم که سیروس و بیژن بتوانند در این راه کمک‌های قابل توجهی به مرد آلمانی کنند.

حتی درباره مجیدی هم صحبت‌هایی مطرح شده بود که در نهایت دین محمدی و طاهری انتخاب شدند. به نظر شما مجیدی می‌توانست دستیار بهتری برای شفر باشد؟
‌ من کلی حرف می‌زنم و بار دیگر آن جمله سوال قبل را تکرار می‌کنم که اگر من تصمیم گیرنده بودم به شفر اختیار می‌دادم دو دستیار از کشورش به ایران بیاورد. اینطوری کار بهتر جلو می‌رفت. نظر شخصی من همکاران خارجی است.

 در روزهایی که مدیران استقلال سرگرم انتخاب دستیار برای شفر بودند هیچ نامی از شما برده نشد در حالی که رزومه قابل توجهی دارید و شاید در این برهه می‌توانستید به استقلال کمک کنید
‌  من شفاف پاسخ می‌دهم تا شائبه‌ای ایجاد نشود. از من گذشته دستیار شفر باشم. اگر خواستند، روزی سرمربی استقلال می‌شوم. من سال هاست منتظر چنین روزی هستم و انتظار می‌کشم بالاخره سرمربیگری استقلال را به من بدهند. یا این اتفاق می‌افتد و یا اینکه نمی‌افتد اما من دستیار نمی شوم.

چه دلیلی باعث شده اساسا فکر دستیاری در استقلال نباشید؟
من سال‌ها پیش در استقلال دستیار بودم و دیگر وقش است اگر می‌خواهم با استقلال همکاری کنم به‌عنوان سرمربی باشد.

به جز ماجرای انتخاب سرمربی و بعد دستیار، استقلال درگیر موضوع اخراج رحمتی و جباری هم بود. البته رحمتی بعد از مدتی به تمرین‌ها فراخوانده شد اما هنوز جباری را به تمرین استقلال بازنگردانده‌اند
‌ مدیریت در استقلال شفاف نیست و این موضوع را به وضوح می‌توانید احساس کنید. اگر مدیریت در استقلال شفاف بود الان می‌توانستیم درباره این دو بازیکن تصمیم‌های بهتری را شاهد باشیم. سوال من از مدیران باشگاه استقلال این است که مگر می‌شود به راحتی از جباری و رحمتی گذشت؟ به اعتقاد من در این استقلال فن استفاده از جباری و رحمتی را بلد نبودند. از این دو بازیکن می‌شد استفاده بهینه‌ای برد.

شما سرمربی استقلال بودید، در مواجهه با این دو بازیکن چه می‌کردید؟
‌ من اگر سرمربی بودم از ابتدای فصل جوری رفتار می‌کردم که کار به اینجا نرسد. به اعتقاد من جباری و رحمتی بهترین گزینه برای کمک به این استقلال بودند و اگر خوب مدیریت می‌شدند اصلا کار استقلال به اینجا نمی‌رسد.

حتی گفته می‌شود بازگشت رحمتی هم مقطعی است و این دروازه‌بان به دلیل قرارداد سنگینی که با استقلال دارد بازگشته. احتمالا اگر بتوانند با او توافق کنند از استقلال کنار گذاشته می‌شود. صحبت از جدایی آنها در نیم فصل است

‌ من از ریز اتفاقاتی که درباره این دو بازیکن رخ می‌دهد اطلاع آنچنانی ندارم اما امیدوارم شرایط استقلال روز به روز بهتر شود و تصمیم‌هایی بگیرند که به سود این تیم باشد. من هم مانند بسیاری از هواداران منتظرم قهرمانی استقلال را ببینم و دوباره شور و حال به سکوها بازگردد. درست است که به طورکلی مخالف سرمربی خارجی هستم و اعتقاد دارم که استقلال در این مقطع باید از یک مربی خوب داخلی استفاده می‌کرد اما در هر حال برای تیم محبوبم آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم شفر در کارش موفق باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × پنج =