کد خبر : 48028
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۵
-

ستاره های پنهان حریف تیم ملی ایران +عکس

ستاره های پنهان حریف تیم ملی ایران +عکس

به گزارش قائم آنلاین، تیم ملی فوتبال ایران میزبان کشوری از قاره آفریقا خواهد بود؛  تا برای دومین بار در تاریخ حضورش با توگو روبرو شود. حریف تیم ملی ایران در دیدار دوستانه پیش رو، مرتبه اول در رقابتهای جام ال جی سال ۱۳۸۴ مغلوب ایران برانکو و گلهای دایی و هاشمیان شد. اما آیا حریف

به گزارش قائم آنلاین، تیم ملی فوتبال ایران میزبان کشوری از قاره آفریقا خواهد بود؛  تا برای دومین بار در تاریخ حضورش با توگو روبرو شود. حریف تیم ملی ایران در دیدار دوستانه پیش رو، مرتبه اول در رقابتهای جام ال جی سال ۱۳۸۴ مغلوب ایران برانکو و گلهای دایی و هاشمیان شد. اما آیا حریف  مردان کارلوس کی روش همان تیم دست و پا بسته ۱۱ سال قبل است؟

* نماد فوتبال توگو پشت سر رونالدو

امانوئل ادبایور را باید نماد فوتبال توگو نامید. بازیکنی سرشناس در فوتبال جهان که سابقه ای درخشان در لیگ برتر انگلستان دارد. امانوئل سالهایی خاطره انگیز را در انگلستان گذرانده است. این بازیکن توگویی در لیگ جزیره با آرسنال تبدیل به مهاجمی صاحب نام شد. بازیکنی که در فصل ۸-۲۰۰۷ برای آرسنال ۲۴ گل زد تا بعد از کریستیانو رونالدو ۳۱ گله دومین گلزن برتر فصل لقب بگیرد.

این مهاجم که حالا به بازیکنی با تجربه تر تبدیل شده در فصل ۱۱-۲۰۱۰ لیگ جزیره برای تاتنهام طی ۳۳ بازی ۱۷ گل زد تا بار دیگر ارزشهایش را به نمایش بگذارد. امانوئل در لیگ برتر جزیره برای تیم های آرسنال، منچستر سیتی، تاتنهام و کریستال پالاس ۲۴۲ بازی انجام داد و ۹۷ گل زد تا اینکه سرانجام در سراشیبی دوران فوتبال حرفه ای اش به استانبول باشاک در سوپرلیگ ترکیه بپیوندد. این مهاجم ۱۹۹ سانتی متری در ۳۲ سالگی به ترکیه رفت تا در فصل ۱۷-۲۰۱۶ طی ۱۱ بازی ۶ گل به ثمر برساند. امانوئل در فصل جاری سوپر لیگ ترکیه هم ۳۱۶ دقیقه بازی کرده و ۳ هفته قبل یک گل حساس در پیروزی ۲-۳ تیمش برابر فنرباغچه به ثمر برساند.

* فلوید خطرناک

در کنار امانوئل آدبایور باید نگاهی ویژه داشت به توانایی های فلوید آیته. هافبکی راست پا و ۲۸ ساله که در بوردو فرانسه متولد شده است. فلوید فوتبالش در لوشامپیونه آب دیده شده است. این بازیکن ۱۷۳ سانتی متری سابقه بازی در تیم های سرشناس نانسی، بوردو و باستیا را داشت که در فصل ۱۷-۲۰۱۶ لیگ دسته اول انگلستان راهی فولهام شد. نتیجه  این انتقال قابل توجه بود. فلوید در فصل اول انگلیسی شدنش برای فولهام ۳۳ ابری انجام داد تا طی ۲۱۲۶ دقیقه ۹ گل به ثمر برساند.

این هافبک ریز نقش که به راحتی توانایی بازی در در جناحین را دارد، توانسته در فصل جاری چمپیونز شیپ انگلستان برای فولهام ۶ بازی انجام دهد و البته در تمام دیدارهای یاد شده وارد ترکیب اصلی تیمش شده است. فلوید  طی ۴۲۵ دقیقه یک گل هم زده تا نقش اساسی در پیروزی ۱-۲ تیمش برابر هال سیتی داشته باشد. دیداری که چهارشنبه ۲۲ شهریورماه برگزار شد در حالی که گلر حریف آلن مک گرگور دروازه بان باتجربه تیم ملی اسکاتلند بود.

* آلمانی ها

در اردوی تیم ملی توگو دو بازیکن حضور دارند که در فصل جاری فوتبال آلمان برای تیم های هانوفر و دینامودرسدن توپ می زنند:

ایلاس بدو:

ایلاس بدو، مهاجم ۲۳ ساله ای است که از نوجوانی در فوتبال آلمان رشد کرده است و محصول باشگاه فورتنادوسلدورف است. بازیکن راست پا که از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۷ پیراهن دوسلدورفی ها را در رده های مختلف بر تن داشت تا ۸۸ بازی برای این تیم انجام دهد. این مهاجم ۱۸۳ سانتی متری برای اینکه نشان دهد کارش را بلد است در فصل اخیر بوندس لیگا دو، طی ۳۶۰ دقیقه به دو تیم  کایزرسلاترن و ساندهاسن ۲ گل زد تا خیلی زود شانس بازی در بالاترین سطح فوتبال آلمان را پیدا کند.

 درخشش ایلاس با فورتنا سبب شد تا این باریکن در فصل جاری بوندس لیگا با پیشنهاد هانوفر راهی این تیم شود. به این ترتیب در فصل کنونی بوندس لیگا “بدو” موفق شده در همین زمان کوتاه ۴ مرتبه به ترکیب اصلی هانوفر راه پیدا کند. نتیجه ۲۳۵ دقیقه تلاش بوندس لیگایی او هم زدن یک گل به هامبورگ در هفته چهارم مسابقات بوده است.

پنییل کوکوآ:

کوکوآ از سال ۲۰۰۸ تا کنون در فوتبال آلمان ۲۱۴ بازی انجام داده است. این هافبک- مهاجم راست پا، در دوفصل طی سالهای ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲ برای هوفنهایم در بوندسلیگا  ۵۴ بازی انجام داد و ۵ گل زد.

پنییل روی هم در بوندس لیگا ۷۹ بازی انجام داده و ۸ گل زده است. این در حالی است که هافبک باتجربه تیم ملی توگو در سطوح دوم و اول فوتبال آلمان ۲۱۴ بازی انجام داده تا ۳۵ گل به ثمر برساند. بازیکن سابق  گلادباخ، در حال حاضر پیراهن تیم دسته دومی دینامو درسدن را بر تن دارد.

* اورته گا، مدافعی از لالیگا

حریف تیم ملی ایران در فاز دفاعی یک بازیکن فوق العاده آماده را به اردویش فرا خوانده است. داکو اورته گا نام این مدافع میانی است که سابقه پوشیدن پیراهن سنت ترویدین بلژیک در فصل ۱۷-۲۰۱۶ را دارد.

اورته گا که در تیم ملی توگو پیراهن شماره ۲۱ را بر تن می کند، در فوتبال بلژیک ۱۹ بازی قابل قبول انجام داد تا از ابتدای فصل جاری لالیگا اسپانیا راهی ختافه شود.

داکو که پیش تر سابه حضور در دسته پایین تر فوتبال اسپانیا را داشت این بار وقتی به سطح نخست فوتبال ماتادورها رسید میخش را محکم کوبید. این مدافع با پیراهن شماره ۲ ختافه در هر ۶ هفته  فصل اخیر لالیگا وارد ترکیب اصلی تیمش شده تا ۵۴۰ دقیقه نمایش فوق العاده برابر مهاجمان اتلتیک بیلبائو، سویا، لگانس، بارسلونا، سلتاویگو و ویارئال داشته باشد.

حال باید دید توگویی که به ظاهر اسم و رسم چندانی در دنیای فوتبال ندارد با ستاره های پنهانش در تقابل با تیم ملی ایران چه نمایشی را از خود به روی پرده خواهد آورد؟

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × 2 =