کد خبر : 47424
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
-

وقوع ۸۶ درصد کودک آزاری‌ها توسط پدر و مادر

وقوع ۸۶ درصد کودک آزاری‌ها توسط پدر و مادر

به گزارش قائم آنلاین،حسین اسدبیگی رئیس اورژانس اجتماعی کشور گفت: تصویب لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان می تواند در حمایت از کودکان نقش مهمی داشته باشد چراکه در این لایحه  به سوء رفتار، بهره‌کشی، تجاوز و خرید و فروش کودک توجه شده است. وی ادامه داد: در این لایحه حتی آزارهای روانی یعنی اگر کودک

به گزارش قائم آنلاین،حسین اسدبیگی رئیس اورژانس اجتماعی کشور گفت: تصویب لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان می تواند در حمایت از کودکان نقش مهمی داشته باشد چراکه در این لایحه  به سوء رفتار، بهره‌کشی، تجاوز و خرید و فروش کودک توجه شده است.

وی ادامه داد: در این لایحه حتی آزارهای روانی یعنی اگر کودک مورد تحقیر قرار بگیرد، ترسانده شود یا در وضعیتی قرار بگیرد که روح و روانش مورد آزار قرار بگیرد، مصداق کودک آزاری در نظر گرفته شده است.

رئیس اورژانس اجتماعی کشور افزود: همچنین در این لایحه به غفلت والدین نیز اشاره شده چراکه در آمارهای موجود؛غفلت والدین مصداق کودک آزاری است که عدم مراقبت از کودک و سهل انگاری نسبت به کودک را شامل می‌شود.

اسدبیگی گفت: براساس آمار موجود و تماس های گرفته شده با اورژانس طی یکسال گذشته، در میان آزاردهندگان ۹۳۵ نفر زن و ۱۸۳۰ نفر مرد بوده است. در مورد علت آزار نیز اگر از خود افراد بپرسیم، امکان دارد بهانه بیاورند، اما به تشخیص کارشناسان، چند عامل باعث آزار رساندن به کودکان شده است.

وی در مورد علت کودک‌آزاری از سوی والدین گفت: ۱۴۰۴ مورد از آزار به کودکان به دلیل مصرف مواد مخدر در والدین، ۴۷ مورد سوءمصرف الکل، ۱۸۰ مورد به علت بیماری روانی، ۲۹ مورد عقب‌ماندگی ذهنی، ۳۰ مورد بیماری جسمی آزاردهنده، ۵۱۳ مورد تندخویی و پرخاشگری، ۱۴۸ مورد انتظار پیروی بی‌چون و چرای کودک، ۲۳ مورد مشکل جسمی کودک، ۷۰ مورد انحراف جسمی و جنسی فرد آزاردهنده، ۲۱۳ مورد بهانه‌گیری بی‌مورد و ۱۰۸ مورد به دلیل بیکاری اتفاق افتاده است.

اسدبیگی تصریح کرد: در سال گذشته ۸۶ درصد کودک آزاری‌ها توسط پدر و مادر صورت گرفته است.

رئیس اورژانس اجتماعی کشور افزود: در میان آمار کودک آزاری، ۱۶۴۲ مورد کودک آزاری‌ها یعنی ۶۰ درصد توسط پدر و مابقی یعنی ۷۳۹ مورد که شامل ۲۶ درصد توسط مادر، ۸ مورد توسط خواهر و ۲۰ مورد نیز توسط برادر صورت گرفته است.

وی گفت: ۱٫۵ درصد کودک آزاری‌ها نیز توسط غریبه‌ها صورت گرفته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 × سه =