کد خبر : 44843
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۰
-

تأکید اتحادیه اروپا بر حمایت از برجام و تعهد به اجرای آن

تأکید اتحادیه اروپا بر حمایت از برجام و تعهد به اجرای آن

به گزارش قائم آنلاین،در دیدار فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که امروز (چهارشنبه) در حاشیه هفتاد و دومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک برگزار شد، در خصوص آخرین وضعیت اجرای برجام گفت‌وگو و تبادل نظر شد. در این دیدار موگرینی حمایت و تعهد

به گزارش قائم آنلاین،در دیدار فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که امروز (چهارشنبه) در حاشیه هفتاد و دومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک برگزار شد، در خصوص آخرین وضعیت اجرای برجام گفت‌وگو و تبادل نظر شد.

در این دیدار موگرینی حمایت و تعهد مجدد اتحادیه اروپا نسبت به برجام را مورد تاکید قرار داد.

براساس اعلام دفتر رسانه‌ای اتحادیه اروپا، موگرینی در این ملاقات درباره برجام، روابط دوجانبه و موضوعات منطقه‌ای گفت‌وگو کرده است.

به گزارش فارس، «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیش از این نیز بر کارایی توافق هسته‌ای با ایران و همچنین پایبندی تهران به این توافق تاکید کرد و گفت: من بارها گفته‌ام که این توافق کارایی دارد و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هم  ۷ بار پایبندی ایران به تعهداتش را تائید کرده است.

موگرینی درباره احتمال خروج آمریکا از این توافق هم تاکید کرد که چنین توافقاتی با یک کشور به دست نیامده‌اند و به جامعه جهانی مربوط می‌شوند.

در این ملاقات سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان ظریف و هلگا اشمیت معاون موگرینی نیز حضور دارند. نهمین نشست کمیسیون مشترک برجام در سطح معاونان و مدیران سیاسی ایران و ۱+۵ نیز سه‌شنبه به وقت محلی در نیویورک برگزار شد.

قرار است امروز دومین نشست کمیسیون مشترک برجام در سطح وزرای خارجه ایران و ۱+۵ و با حضور موگرینی در نیویورک برگزار شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

19 − دوازده =