کد خبر : 43694
تاریخ انتشار : شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۵
-

سکوت اهالی فرهنگی، هنری و اجتماعی در قبال فاجعه میانمار آزار دهنده است

سکوت اهالی فرهنگی، هنری و اجتماعی در قبال فاجعه میانمار آزار دهنده است

به گزارش قائم آنلاین، رضا کارگر دبیر سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در گفت‌وگو با اشاره به کشتار مسلمانان در میانمار، گفت: متاسفانه این روزها شاهد اخبار و تصاویر دردناکی از کشتار و قتل عام مسلمانان میانمار هستیم و از آن سو مانند همیشه سکوت مرگبار سازمان ملل و کشورهای اسلامی را هم می‌بینیم و معلوم نیست

به گزارش قائم آنلاین، رضا کارگر دبیر سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در گفت‌وگو با اشاره به کشتار مسلمانان در میانمار، گفت: متاسفانه این روزها شاهد اخبار و تصاویر دردناکی از کشتار و قتل عام مسلمانان میانمار هستیم و از آن سو مانند همیشه سکوت مرگبار سازمان ملل و کشورهای اسلامی را هم می‌بینیم و معلوم نیست این سکوت تا کی قرار است ادامه پیدا کند.

وی ضمن انتقاد از برخورد دوگانه سازمان‌های حقوق بشری غربی، افزود: عجیب نیست که چنین سازمان‌هایی به قاتل مسلمانان میانمار جایزه صلح نوبل بدهند این سازمان‌ها در گذشته هم چنین اقداماتی را انجام داده‌اند و به عامل به شهادت رساندن کودکان، زنان و مردان بی‌گناه ایرانی مدال شجاعت داده‌اند.

کارگر اظهار داشت: مطمئنا اگر یک هزارم چنین اتفاقی در یک کشور غربی افتاده بود و افرادی به غیر از مسلمانان درگیر چنین مسائلی بودند الان وضعیت برخورد سازمان ملل و سازمان‌های حقوق بشر غربی این چنین نبود.

این فعال دانشجویی در ادامه از سکوت برخی از اهالی فرهنگ، هنر و سینما و فعالین اجتماعی با کشتار مسلمان در میانمار هم گلایه کرد و گفت: متاسفانه شاهد برخورد دوگانه برخی فعالان هنری و اجتماعی کشورمان در قبال فاجعه میانمار هستیم.

وی اظهار داشت: در برخی موارد مثل اتفاقاتی که در اروپا و امریکا رخ داد و باعث زخمی شدن چند تن شد که البته دانشجویان انقلابی هم چنین مواردی را محکوم کردند، فعالیت گسترده‌ای توسط فعالان سینما و در کل فعالان فرهنگی و اجتماعی صورت گرفت ولی در مورد میانمار شاهد سکوت آنها هستیم.

کارگر ادامه داد: یا اینکه می‌بینیم فعالین اجتماعی در مورد موضوعی مثل حیوان آزاری فعالیت گسترده‌ای صورت می‌دهند و عملیات تمام کمال رسانه‌ای انجام می‌دهند اما در مورد فاجعه‌ای به این عزمت و بزرگی ما چیزی مشاهد نکردیم، این واقعه آزار دهند است.

وی بیان کرد: هر جوری این مسئله را  قیاس کردیم یک جوری غرب پرستی و نژادپرستی در آن مشاهد می‌شود که این مسئله برای فعالین اجتماعی و چهرهای شاخص فرهنگی سینما اصلا خوب نیست.

دبیر سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان افزود: بعضی‌ها  خود را روشنفکر می‌دانند و احساس می‌کنند هر چقدر به غرب ارادت بیشتری بورزند امتیاز مثبت محسوب می‌شود ولی این قابل قبول نیست.

کارگر تاکید کرد: این رفتارها برای ما نمی‌تواند وجاهتی داشته باشد، حرکت آنها اگر از سر غفلت است که باید تاسف خورد که در مقابل این حجم از نسل کشی و فاجعه‌ای که دارد اتفاق می‌افتد، سکوت می‌کنند.

 وی در خاتمه با اشاره به سخن شهید بهشتی مبنی بر اینکه « دانشجو موذن جامعه است» بیان کرد: دانشجویان انقلابی در این رابطه بسیار خوب عمل کردند و یک حرکت بسیار فعالانه و پیش قراولانه از آنها را دیدیم و اولین تجمع در کشور را دانشجویان انجام دادند و این واقعا قابل تقدیر است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × 3 =