کد خبر : 43512
تاریخ انتشار : جمعه ۲۴ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
-

افزایش شمار قربانیان حمله تروریستی در «ذی‌قار» به ۷۴ کشته و ۹۳ زخمی

افزایش شمار قربانیان حمله تروریستی در «ذی‌قار» به ۷۴ کشته و ۹۳ زخمی

به گزارش قائم آنلاین،شمار قربانیان دو حمله تروریستی در جنوب عراق که داعش مسئولیت آن را برعهده گرفته است، به ۷۴ کشته از جمله ۷ ایرانی افزایش یافت. به نوشته پایگاه خبری «الامارات الیوم»، «جاسم الخالدی» مدیرکل بهداشت در استان «ذی قار» اعلام کرد: در دو حمله تروریستی در جاده فرعی بین بصره و ناصریه،

به گزارش قائم آنلاین،شمار قربانیان دو حمله تروریستی در جنوب عراق که داعش مسئولیت آن را برعهده گرفته است، به ۷۴ کشته از جمله ۷ ایرانی افزایش یافت.

به نوشته پایگاه خبری «الامارات الیوم»، «جاسم الخالدی» مدیرکل بهداشت در استان «ذی قار» اعلام کرد: در دو حمله تروریستی در جاده فرعی بین بصره و ناصریه، مرکز استان ذی‌قار، ۷۴ نفر از جمله هفت ایرانی کشته شدند و بیش از ۹۳ تن زخمی شدند. در این حملات تروریستی یک رستوران و یک ایست بازرسی نزدیک آن، هدف قرار گرفته شده بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز ضمن محکومیت شدید حملات تروریستی روز پنجشنبه در جنوب عراق  با دولت، ملت و خانواده قربانیان این جنایت  ابراز همدردی کرد و با ابراز تاسف عمیق از شهادت و جراحت چند زائر ایرانی در این حملات و عرض تسلیت به خانواده‌های این شهدا اضافه کرد: نهادهای ذیربط از جمله سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد در حال بررسی جزئیات و هویت شهدا و مجروحان عزیز و بی‌گناه این  اقدام تروریستی هستند.

به گزارش منابع رسانه‌ای تاکنون زخمی‌شدن دست‌کم ۱۰ ایرانی در این دو حادثه تروریستی گزارش شده است و شبکه العالم اسامی زخمی‌ها را اعلام کرده است که در ادامه می آید:

۱- حمیده  زحمت کش
۲- فریده رمضان پور
۳- امیر حسین فتحی
۴- علی رضا شایسته
۵- حسن ابراهیم اجیری
۶- ریحانه سلیمانی
۷- حسن اکبری‌زاده مدیر کاوران
۸- عاطفه زحمت کش
۹- کنیز زحمت کش
۱۰-محمد یاسین روشی(۱۰ ساله)

«عبدالحسین الجباری» معاون مدیرکل بهداشت ذی‌قار نیز گفت: احتمال افزایش کشته‌های این حادثه تروریستی وجود دارد زیرا حال بسیاری از زخمی‌ها وخیم است.

این بزرگترین حمله تروریستی از زمان آزادسازی کامل استان نینوا به شمار می رود.

بر اساس این گزارش، چند فرد ناشناس ظهر روز (پنجشنبه) به شهروندان عراقی در داخل رستورانی در استان «ذی‌قار» حمله مسلحانه کردند و همزمان خودرویی بمب‌گذاری شده در ایست بازرسی نزدیک این رستوران منفجر شد.

افراد مسلح ناشناس با لباس نظامی دو خودرو را هدایت می کردند که وارد رستوران فدک در مسیر بین المللی غرب ذی‌قار شدند و همزمان به سمت مردم داخل رستوران تیراندازی کردند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شانزده + پنج =