کد خبر : 42020
تاریخ انتشار : جمعه ۱۷ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۰
-

چهارمحال و بختیاری میزبان جشنواره ۲۱ مراکز استانها

چهارمحال و بختیاری میزبان جشنواره ۲۱ مراکز استانها

به گزارش قائم آنلاین،مراسم اختتامیه بیستمین جشنواره مراکز استان ها (هدهد) پنجشنبه -۱۶ شهریورماه- در سالن سینما بهمن شهر سنندج برگزار شد. بنا بر این گزارش، در این مراسم سیدحسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، علی عسکری رئیس سازمان صداوسیما، سردار سید یحیی رحیم صفوی، علی دارابی معاون امور استان ها، زاهدی استاندار کردستان، سردار

به گزارش قائم آنلاین،مراسم اختتامیه بیستمین جشنواره مراکز استان ها (هدهد) پنجشنبه -۱۶ شهریورماه- در سالن سینما بهمن شهر سنندج برگزار شد.

بنا بر این گزارش، در این مراسم سیدحسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، علی عسکری رئیس سازمان صداوسیما، سردار سید یحیی رحیم صفوی، علی دارابی معاون امور استان ها، زاهدی استاندار کردستان، سردار بهمن کارگر، مدیران شبکه های تلویزیونی و جمعی از هنرمندان تلویزیون در حوزه های مختلف حضور داشتند.

**گرامیداشت یاد شهدای مدافع حرم و شهید حججی

اختتامیه جشنواره مراکز استانها با اجرای سرود ملی و قرائت آیاتی از قرآن کریم و اجرای محمدجعفر خسروی آغاز شد. این مجری در ابتدای سخنانش برنامه را به شهدای مدافع حرم و به ویژه شهید حججی تقدیم کرد.

**چهارمحال و بختیاری میزبان جشنواره بیست و یکم

در ادامه علی دارابی در سخنانی ضمن خیرمقدم به حاضران اعلام کرد که جشنواره بیست و یکم در استان چهارمحال و بختیاری برگزار خواهد شد و امیدوارم که جشنواره بیستم در معنا هم بیست گرفته باشد.

وی ادامه داد: این جشنواره از سال ۷۲ پایه گذاری شده و گام بزرگی است برای تمرکز زدایی و فرصتی است برای کسانی که کمتر دیده می شوند و در رقابت های هنری فرصتی برای تجلیل از هنرمندان فراهم می کند.

وی ادامه داد: جشنواره فرصتی است برای کاهش فاصله، تبعیض و عدالت رسانه ای و حرکتی است به سوی حرکت پایدار. فرصتی است تا مدیران مراکز ظرفیتی برای تبیین فرصت ها داشته باشند. برگزاری جشنواره فرصتی برای برگزاری هفته ای فرهنگی است و مردم می توانند هنرمندان محبوب خود را در شهرشان ببینند.

وی اظهارداشت: شبکه های استانی بر اساس مزیت هایی که دارند حرکت می کنند و به خرده فرهنگ هایی که هست توجه ویژه ای دارند. امروز بیش از ۷۰ شبکه رادیویی و تلویزیونی در استانها است. از جشنواره قبل تاکنون ۱۰ رادیو و ۱۹ سیمای استانی ۲۴ ساعته شده اند که به مفهوم هویت یابی این شبکه هاست. تمام رادیوهای استانها رادیوی تصویری شده اند و بحث استانهای ما با توانمندی هایی که دارند قطب پویانمایی هستند و معاونت فضای مجازی در همه مراکز تشکیل شده و تنها ۲ مرکز مانده که تا چند هفته آینده به پایان خواهد رسید.

**برگزاری جشنواره مستقل پویانمایی

دارابی با بیان اینکه جشنواره ۱۹ در استان خوزستان برگزار شد و سال گذشته ۱۳۹۵ اثر داوری شد، اظهارداشت: یکی از مطالبات رئیس رسانه ملی از بنده احیای این جشنواره بود و امسال آثار ارسالی به ۲ هزار اثر رسید. داوران ما هم بیش از ۷۰ نظر از صاحب نظران بودند که در بازه زمانی ۴۵ تا ۶۰ روزه آثار را بررسی کردند. امسال بخش انیمیشن را به دلیل برگزاری جشنواره پویانمایی در زمستان امسال نداشتیم.

وی در پایان گفت: اگر ما امروز در آرامش و امنیت در کردستان جشنواره را برگزار کردیم، مرهون جانفشانی بهترین فرزندان ایران است و ما امسال بخش آثار دفاع مقدس را هم داشتیم که توسط سردار کاوه بازبینی شد. جشنواره خود را مدیون انقلاب اسلامی می داند.

**گلایه استاندار از قضاوت های نادرست درباره کردستان 

به گزارش فارس، عبدالمحمد زاهدی استاندار کردستان سخنران بعدی مراسم بود که در سخنانی عنوان داشت: خوشحالم که این جشنواره در کردستان برگزار شد که متاسفانه در برخی نقاط ایران قضاوت های نادرستی انجام می شود و مردم کردستان امکانات کمی دارند ولی دلهایی داریم که میزبان شماست.

وی ادامه داد: در طول یک هفته گذشته سراسر استان کردستان شور و نشاط دیگری یافته بود و مطمن باشید که قلوب مردم جایگاه شماست و با مهربانی پذیرای شما هستند.

**شب تجلیل با شکوه از سرداران انقلاب و خانواده شهدا

همچنین در ادامه مراسم نماهنگی با مضمون شهدا، همراه با سخنان مقام معظم رهبری برای حاضران به نمایش درآمد و یاد و خاطره شهدای کردستان در آن گرامی داشته شد و پس از آن از امیر سرتیب احمد دادبین در میان تشویق پیاپی و مداوم حاضران تجلیل شد و وی با بوسه ای که سردار صفوی بر پیشانی اش نشاند، سن را ترک کرد.

تجلیل بعدی نیز به سردار سرلشکر دکتر سیدیحیی رحیم صفوی، خانواده شهید محمود کاوه، سردار محمد بروجردی، سپهبد علی صیاد شیرازی،منوچهر سعیدی، امیر سرلشکر حسن آبشناسان، اختصاص داشت که با ابراز احساسات بسیار مهمانان اختتامیه همراه شد و تشویق پیاپی آنها را در پی داشت.

**پس از شکست تروریست ها در عراق و سوریه توطئه جدیدی در حال شکل گیری است

ادامه بخش مراسم اختتامیه جشنواره مراکز استانها سخنرانی سردار رحیم صفوی بود که به بیان خاطراتی از آزادسازی سنندج اختصاص داشت و پس از آن گفت: پس از شکست تروریست ها در عراق و سوریه توطئه جدید در حال شکل گیری است.

وی عنوان کرد: دشمنان مسلمان ها  متشکل از صهیونیست ها و انلگلیسی ها  و آمریکایی ها به فکر تجزیه عراق و سوریه هستند.

وی با اشاره به اینکه تجزیه شمال عراق یعنی ایجاد جنگ و نا امنی طولانی مدت برای آن منطقه، اضافه کرد: اولین کسانی  که بابت این تجزیه ضرر می کنند مردم کرد شمال عراق و همچنین مردم کشورهای ترکیه، ایران و سوریه هستند.

سردار رحیم صفوی با بیان اینکه چهار دولت ترکیه، ایران سوریه و عراق با این تجزیه به صورت صریح مخالف هستند، بیان کرد: بی شک این تجزیه موجب ناامنی و جنگ طولانی مدت می شود.

وی با اشاره به اینکه دو گفتمان تسلط و تجزیه طلبی و مقاومت در منطقه وجود دارد، افزود:  گفتمان سلطه را انگلیسی ها و آمریکای ها و صهیونیست ها و گفتمان مقاومت را مردم منطقه و ایران و روسیه ایجاد و دنبال می کنند.

وی ادامه داد: ایجاد تجزیه یعنی واحدهای کوچک را ایجاد و وابستگی بیشتر به صهیونیست ها و ایجاد میدانی برای فروش تسلیحات آنها است، و قطعا این تجزیه مردم منطقه مجبور به وابسته بودن به قدرت های خارجی می کند.

سردار صفوی اظهارداشت: به عنوان خطر و هشدار و دلسوزی برای مردم عراق و کشورمان یادآوری می کنم و امیدوارم خداوند متعال توطئه بیگانگان را که می خواهند کشور عراق  را تکه تکه کنند با هوشیاری ملت های کرد منطقه نابود شود.

پس از آن گروه موسیقی با سنتورنوازی محمدجلیل عندلیبی به اجرای برنامه پرداختند.

**توصیه وزیر بهداشت به صداوسیما برای ترویج امید

به گزارش فارس، در ادامه مجری برنامه با نام بردن از وزیر بهداشت به عنوان چهره ای مهربان و مردمی از او خواست برای سخنرانی به روی سن بیاید و وی در سخنانی ضمن تشکر از علی عسکری و دارابی گفت: در طول دولت یازدهم بیش از یکسال مزاحم مدیران استانی بودیم و کمک بسیاری به ما بود و من از شما بزرگواران تشکر می کنم. وی ادامه داد: سلامت حق طبیعی همه مردم است و حکومت ها موظف به تامین سلامت مردم هستند و دستگاه اثرگذار صداوسیما کمک بسیاری می تواند به ما بکند و امیدوارم پرفروغ تر در دولت دوازدهم بتوانیم در کنار هم برای سلامتی مردم گام برداریم.

هاشمی تصریح کرد: مهمترین موضوع ما بعد از سلامت روح و روان مردم، بحث امید و نشاط اجتماعی است و هنرمندان می توانند تاثیر بسیاری داشته باشند. آن حادثه دختران نابغه ما به خاطر نبستن کمربند ایمنی بود و اگر بسته بودند میزان مرگ و میر بسیار پایین تر بود. ما در دولت دوازدهم ۴۰ آمبولانس هوایی تدارک دیده ایم و در این زمینه میلیاردها هزینه کرده ایم ولی چقدر می توانیم از آنها استفاده کنیم؟ ما از تکرار نباید خسته بشویم و در فرهنگ سازی شما نقش اول را می توانید داشته باشید. ما برنامه های بسیاری داریم در حوزه سلامت و در جشنواره های آینده نقش مهم تری خواهیم داشت.

وی در پایان گفت: توجه ما به استانهای محروم بسیار بیشتر شده است و به جوان ها اعتماد کنیم و مطمن باشیم که می توانند حماسه های بسیاری خلق کنند و در این میان نقش صداوسیما بسیار زیاد است.

**تجلیل از هنرمندان کردستانی 

بنا بر این گزارش، تجلیل از قطب الدین صادقی، سعید آقاخانی، مریم بوبانی، محمدجواد عندلیبی،هادی ضیاءالدینی، بیژن ذوالفقارنسب،بایزید مردوخی، صدیق تعریف، عبدالحمید هیبت سجادی به عنوان هنرمندان کردستانی بخش بعدی مراسم را تشکیل داد و پس از آن از ناصر ممدوح، مریم شیرزاد، احمد ضابطی جهرمی، حسن خجسته، داریوش ارجمند، مرضیه برومند، مریلا زارعی، محمود پاک نیت، پرویز شیخ طادی، مرحوم حمید آخوندی و ساعد باقری تجلیل شد.

به گزارش فارس، در این مراسم چهره هایی نظیر مسعود رایگان، امین زندگانی، الیکا عبدالرزاقی، مریلا زارعی، مرضیه برومند، داریوش ارجمند، محمود پاک نیت، محمدرضا شفیعی، سیدمحمود رضوی، مجید مظفری، سعید آقاخانی، ناصر ممدوح، منصور ضابطیان، جعفر دهقان، علیرضا بدیعی، قطب الدین صادقی، پوران درخشنده، مریم بوبانی، امیرحسین شریفی، علی ضیاء،  و … حضور داشتند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هشت + شانزده =