کد خبر : 41219
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰
-

۴ بازیکن خطرناک سوریه مقابل ایران +عکس

۴ بازیکن خطرناک سوریه مقابل ایران +عکس

به گزارش قائم آنلاین،سوریه در تقابل امروزش برابر ایران چاره ای ندارد تا هم به گل برسد وهم بازی را ببرد.تیمی که هفته پیش قطر را شکست داد در رویاهایش رسیدن به جام جهانی روسیه ۲۰۱۸ را جستجو می کند و در این راه، بیشتر  امیدش به چهار بازیکن است. شاید امروز ایران صدرنشین و

به گزارش قائم آنلاین،سوریه در تقابل امروزش برابر ایران چاره ای ندارد تا هم به گل برسد وهم بازی را ببرد.تیمی که هفته پیش قطر را شکست داد در رویاهایش رسیدن به جام جهانی روسیه ۲۰۱۸ را جستجو می کند و در این راه، بیشتر  امیدش به چهار بازیکن است.

شاید امروز ایران صدرنشین و صعود کرده، نیازی به کسب سه امتیاز هفته پایانی گروه A نداشته باشد، با این حال شکست دادن سوریه با حفظ رکورد نخوردن گل هدف اول و آخر کارلوس کی روش و مردانش خواهد بود. اما سوریه با انگیزه که در هفته های پایانی تبدیل به یک مدعی شد می خواهد از تمام داشته هایش برابر تیم بدون شکست و بدون گل خورده ایران نهایت بهره را ببرد.

سوری ها در این راه ۴ بازیکن تاثیرگذار را به میدان خواهند فرستاد. چهار بازیکنی که هر کدامشان می تواند عصای دست کادر فنی این تیم در راه اجرای برنامه هایشان باشند. در واقع منفعل ساختن این بازیکنان در دیدار امروز ورزشگاه آزادی، برابر است با خلع سلاح شدن حریف در دفاع و حمله.

* مدافع چینی

تیم ملی سوریه در خط دفاع خود یک مهره کارآمد دارد به نام احمد الصالح. مدافعی ۲۸ ساله که تا همین چند وقت پیش برای پلیس عراق به میدان می آمد اما در ابتدای فصل جدید سر از پشت دیوار چین در آورد.

احمد صالح همان مدافعی است که با گل زدن به چین  در دقیقه ۹۲،  امیدها را برای حضور سوریه در جمع مدعیان سفر به روسیه زیاد کرد. احمد در فصل جاری لیگ پر سر و صدای چین برای تیم هینان جینان ۵ بازی انجام داده در حالی که درتمام این دیدارها  انتخاب نخست کادر فنی هینان برای قرار گرفتن در پست دفاع میانی بوده است.

صالح طی همین ۴۵۰ دقیقه برای تیم جدیدش یک گل هم به ثمر رساند تا نشان دهد روی ضربات ایستگاهی مدافع خطرناکی است. این مدافع ۱۸۳ سانتی متری که ۳۸ بازی ملی در کارنامه دارد، نخستین گل ملی اش را وارد دروازه عراق کرده است.

* گوش چپ ۱۰ گله

عمر خریبین یک گوش چپ فوق العاده خطرناک است که قطعا کارلوس کی روش برای مهار او تدابیر خاص خود را خواهد داشت. شماره ۷ سوری ها تنها ۲۳ سال سن دارد با این حال از تجربه کافی جهت حضور در دیدارهای بین المللی برخوردار است.

عمر را باید ناجی سوری ها دانست. این هافبک-مهاجم زیرک هفته پیش به قطر ۲ گل زد تا امیدواری های سوریه برای رسیدن به جام جهانی – امروز- زنده باشد.

خریبین درنیم فصل دوم لیگ ۱۷-۲۰۱۶ عربستان برای الهلال ۱۰ بازی انجام داد و ۷ گل زد تا نشان دهد یک گلزن آینده دار است. این بازیکن در دو هفته ابتدایی لیگ جدید عربستان هم طی دو دیدار ۲ گل به ثمر رسانده است.

 خریبین ۳ ماه قبل با پیراهن الهلال با ضربه دقیقه ۱۶ خود دروازه استقلال خوزستان را هم باز کرده بود تا اول گل دقیقه ۱۲ نانگ را خنثی سازد و بعد پایه گذار پیروزی ۱-۲ تیمش در لیگ قهرمانان آسیا شود.

عمر که در دیدار رفت دو تیم ایران و سوریه حضوری ۹۰ دقیقه ای  داشته است؛ در مسابقات انتخابی جام جهانی روسیه ۱۰ بازی برای سوریه انجام داده تا ۱۰ گل به ثمر برساند.

این هافبک- مهاجم در مرحله مقدماتی به افغانستان، سنگاپور(۲) و کامبوج(۴) روی هم ۷ گل زد و بعد در مرحله نهایی یک گل به ازبکستان زد و ۲ گل به قطر.

* گوش راست ؛ روی دور گلزنی

گوش راست سوری ها مثل گوش چپشان خطرناک نشان می دهد. محمود المواس در ایستگاه هشتم رقابتهای انتخابی به چین گل زد. بعد نوبت به ایستگاه نهم رسید و قطر تا طعم دریافت گل از محمود را بچشد. سوری ها خیلی امیدوارند تا این روند امروز هم در دیدار با ایران ادامه پیدا کند.

محمود سابقه پوشیدن پیراهن تیم های الکرامه سوریه، الرفاحی و المحرق بحرین، الفیصل عربستان و العربی کویت را دارد. این بازیکن در فصل ۱۵-۲۰۱۴ لیگ برتر کویت برای العربی ۹ گل زد.

المواس در نیم فصل دوم لیگ ۱۷-۲۰۱۶ ستارگان قطر به ام صلال پیوست تا در ۱۱ دیدار به میدان برود و ۲ گل وارد دروازه الدحیل و الغرافه نماید.

محمود ۲۴ ساله ۳۰ بازی ملی انجام داده و ۶ گل برای سوریه به ثمر رسانده است. نکته قابل توجه اینکه محمود تمام این گلها را در رقابتهای انتخابی جام جهانی روسیه به ثمر رسانده است. المواس در رقابتهای انتخابی ۱۷ بار پیراهن تیم ملی سوریه را بر تن کرده و امروز برای هجدهمین مرتبه در این رقابتها به میدان می رود.

* آقای گل عربستان

و بالاخره عمر السوما؛ مهاجمی ۱۹۲ سانتی متری که پیش از این به دلایل شخصی از بازی برای تیم ملی کشورش خودداری می کرد اما از هفته قبل تصمیمش عوض شده است.

عمر در دو فصل گذشته لیگ برتر عربستان با الاهلی آقای گل شده و به راستی که مهاجمی با کیفیت است.

سوما آخرین گل باشگاهی اش را دو هفته قبل در دقیقه ۲ دیدار الاهلی برابر پرسپولیس به علیرضا بیرانوند زده است. این مهاجم که فقط ۹۰ دقیقه بازی ملی برابر قطر انجام داده در رده باشگاهی توفیق فراوان داشته است.

سوما در فصل ۱۴-۲۰۱۳  فوتبال کویت برای القادسیه ۲۳ گل زد. بعد به الاهلی رفت تا طی ۲۲ بازی در فصل ۱۵-۲۰۱۴ برای این تیم عربستانی ۲۲ گل بزند. عمر در فصل ۱۶-۲۰۱۵ برای الاهلی ۲۲ بازی انجام داد و ۲۷ گل زد تا آقای گل شود. در فصل گذشته این رقابتها نیز زدن ۲۴ گل در ۲۴ بازی عنوان آقای گلی رقابتها را برایش به ارمغان آورد.

این مهاجم در دو بازی نخست لیگ جدید هم ۲ گل زده تا نشان دهد همواره بوی گل می دهد.

حال باید دید موتور تهاجمی سوریه با استفاده از مردانی چون خریبین، المواس و سوما چگونه  با سیستم دفاعی غیر قابل نفوذ ایران روبرو خواهد شد؟

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ده + 10 =