کد خبر : 41313
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۵
-

تقویت ۲۸۱ واحدی شاخص کل بورس

تقویت ۲۸۱ واحدی شاخص کل بورس

به گزارش قائم آنلاین،شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز سه شنبه ۱۴ شهریور ماه ۹۶ با افزایش ۲۸۱ واحدی روی رقم ۸۳ هزار و ۷۳۳ واحد ایستاد. شاخص کل هم ‌وزن اما با کاهش ۲۰ واحدی عدد ۱۷ هزار و ۶۸۸ واحد را به نمایش گذاشت.

به گزارش قائم آنلاین،شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز سه شنبه ۱۴ شهریور ماه ۹۶ با افزایش ۲۸۱ واحدی روی رقم ۸۳ هزار و ۷۳۳ واحد ایستاد.

شاخص کل هم ‌وزن اما با کاهش ۲۰ واحدی عدد ۱۷ هزار و ۶۸۸ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش ۳۹۲ واحدی به رقم  ۹۱ هزار و ۸۳۳  واحد دست یافت.

شاخص بازار اول در حالی با افزایش ۲۸۶ واحدی به رقم  ۵۸ هزار و ۶۰۰  واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش ۱۳۰ واحدی عدد  ۱۸۲ هزار و ۸۹۴  واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با کاهش یک واحدی  به رقم ۹۵۱ واحد رضایت داد.

براساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های ملی صنایع مس ایران با ۱۰۲ واحد، فولاد مبارکه با ۵۲ واحد و صنعتی و معدنی گل گهر با ۴۶ واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین با ۹ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۸ واحد و فولاد خراسان با ۷ واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از ۲۱۰ میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از ۶۱۰  میلیون سهم  و اوراق مالی قابل معامله طی ۴۴ هزار و ۴۷۲  نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های صنایع خاک چینی ایران، کشت و صنعت پیاذر، کاشی صدف سرام استقلال آباده، صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه یکم آرمان آتی و رویش لوتوس، صندوق سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان مسکن نارون، بیمه حافظ از سوی ناظر سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های ساختمانی اعتمادگستر و اوراق مشارکت شهرداری تبریز و اوراق اجاره سایتل متوقف شدند.

امروز همچنین آگهی نخستین عرضه اولیه اسناد خزانه اسلامی در نماد «سخاب۵۱» برای فردا چهارشنبه از طریق فرابورس منتشر شد.

درعین‌حال امروز پذیره‌نویسی واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق جسورانه آرمانی به تعداد ۴۲۰ هزار واحد سرمایه‌گذاری به مدت ۱۰ روز کاری در فرابورس آغاز شد.

به گزارش فارس، امروز در بازار ۲ بورس تهران که به معاملات درون‌گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد، کمتر از ۱۴۵ میلیون سهم سرمایه‌گذاری دارویی تأمین به ارزش کمتر از ۹۱ میلیارد تومان با معاملات انتقالی میان سهامداران عمده مواجه بود. درعین‌حال ۵ میلیون واحد سرمایه‌گذاری صندوق درآمد ثابت امین یکم فردا به ارزش ۵۰۰ میلیون تومان با معاملات انتقالی مدیریت این صندوق همراه شد.

در بازار مشتقه این بازار نیز کمتر از ۱۴۵ میلیون برگه اوراق اختیار فروش تبعی سرمایه‌گذاری دارویی تأمین به ارزش بیش از ۲ میلیارد تومان روی صفر تابلو کد به کد شد.

بر اساس این گزارش امروز بورس تهران در حالی با معاملاتی پرحجم در اغلب نماد معاملاتی شرکت‌های به‌ویژه در گروه‌های بزرگ و شاخص‌ساز بازار مواجه بود که اقبال معامله‌گران اغلب حقیقی برای جمع‌آوری سهام در گروه فلزات اساسی و معدنی‌ها باعث شد تا این گروه مددکار نماگر بورس برای برداشتن گام‌های روبه‌جلو در کانال ۸۳ هزار واحدی باشد.

امروز در گروه مواد و محصولات دارویی نیز تک‌سهم‌های این گروه و عمدتاً تابعه سرمایه‌گذاری البرز با نوسان مثبت به کار خود پایان دادند. گروه پالایشی‌ها اما با تداوم عرضه سهام امروز شاهد معاملاتی متعادل در دامنه نزولی قیمت سهام بود.

در فرابورس نیز آگهی نخستین عرضه اولیه اوراق خزانه «سخاب» در حالی طی روز جاری منتشر شد که دومین عرضه اولیه سال این بازار امروز شاهد واگذاری سهام و کاهش حجم صف خرید آن به حدود یک میلیون سهم، نحوه ارزش‌گذاری سهام هتل پارسیان کوثر اصفهان و فرآیند پذیرش آن از مجموعه شرکت‌های بنیاد مستضعفان با انتقاد برخی معامله‌گران روبرو بوده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × سه =