کد خبر : 41340
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۳
-

اعضای شورای شهر باید به مطالبات مردم عمل کنند

اعضای شورای شهر باید به مطالبات مردم عمل کنند

به گزارش قائم آنلاین، ایمان پویامهر در سومین جلسه شورای شهر قائم‌شهر با بیان اینکه در طی این ۱۴ روزی که از فعالیت شورای شهر می‌گذرد در این مدت احساس می‌کنم از روزهای نخست فعالیتمان با حواشی همراه بود اگر چه در شهرهای بزرگ نیز تغییراتی در شهرداری و شورا اتفاق افتاد، اظهار کرد: اعضای شورای

به گزارش قائم آنلاین، ایمان پویامهر در سومین جلسه شورای شهر قائم‌شهر با بیان اینکه در طی این ۱۴ روزی که از فعالیت شورای شهر می‌گذرد در این مدت احساس می‌کنم از روزهای نخست فعالیتمان با حواشی همراه بود اگر چه در شهرهای بزرگ نیز تغییراتی در شهرداری و شورا اتفاق افتاد، اظهار کرد: اعضای شورای شهر این حق بر آنان است که به وعده‌هایی که به مردم دادیم و درباره آن با مردم حرف زدیم به مطالبات آنان عمل کنیم.

وی افزود: جلسات شورای شهر نیز همانند جلسات مجلس شورای اسلامی باید علنی برگزار شود اما هر چند در بسیاری از موارد لابی‌گری انجام می‌شود و برخی از جلسات غیرعلنی است.

پویامهر تصریح کرد: هر جلسه‌ای در نهایت باید با شنیدن سخنان مخالف و موافق رأی گیری شود و هنگامی که تصویب و قانونی شد همگان حتی کسانی که مخالفند نیز باید تمکین کنند.

این عضو شورای شهر، یادآور شد: جلسات به شکل علنی برگزار می‌شود و موافقان و مخالفان صحبت‌هایتان در سایت و خبرگزاری‌ها انعکاس داده شود.

این مسوول با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر حکمی عملی است و برهر مسلمانی واجب است، گفت: من وظیفه دارم به تمامی شهروندان امر به معروف و نهی از منکر کنم که این وظیفه ما است چراکه ما هم محتاج نقد هستیم و نیز خودمان می‌توانیم نقد و نصیحت کنیم و نیز از شهروندان نیز باید نصیحت بشنویم و تمامی مسؤولان این شهر محتاج نصیحت هستند.

پویا مهر در ادامه با اشاره به اینکه برای انتخاب سرپرست شهردار سه الی چهار گزینه وجود داشت که چند نفری خودشان قبول نکردند و با برخی‌ها به توافق نرسیدیم و در نهایت به گزینه معاون سابق شهرداری رسیدیم چون این فرد فرزند شهید است، تصریح کرد: این روال نبود از کسی سو استفاده ابزراری شود هیچ کس حق استفاده ابزاری از شهید و خانواده شهید را ندارد و این مختص شورای شهر نیست بلکه در هیچ جایی نباید این چنین باشد و دیگران نیز باید این چنین باشند.

وی خاطرنشان کرد: رتبه نخست انتخابات شورا فرزند شهید بود و سرپرست شهرداری نیز فرزند شهید است و همچنان فرزندان شهدا سپر بلای مردم شهرشان هستند و هیچ نیت و سو استفاده از کسی نیست و توقع آن است که اگر حقی است آن را حق علیه باطل و باطل علیه حق جلوه ندهند.

عضو پنجمین دوره شورای شهر قائم شهر، گفت: شما خبرنگاران باید از صراحت لهجه ما استقبال کنید و هر چه در پشت درهای بسته باشد به ضرر شما خبرنگاران است اما اگر ما با صراحت حرف بزنیم شما باید استقبال کنید.

این مسوول عنوان کرد: من مخالف صد در صد روگذر میدان جانبازان بودم اما حرف از تخریب نزدم و صد درصد مخالف برخی از بلوارها و خرید نساجی توسط شهرداری بودم.

ایمان پویامهر در ادامه تصریح کرد: از همگان درخواست می‌شود تا در طی این ۱۴ روز قانون مداری و شفافیت در گفتارمان و پاسخگویی را به مسخره نگیرند در حالی که ما فعالیت‌های خود را هنوز آغاز نکردیم و مخالفان و موافقان باید سخنان خود را بیان کنند.

وی افزود: ۶ ماه از سال ۹۶ گذشته در حالی که بودجه شورای شهرمان بودجه مصوبه کمیته انطباق را ندارد و هر برداشت از شورا غیر قانونی بود و از بودجه ۷۰۰ میلیونی این بودجه بیش از .۴۰۰ میلیون برداشت شد.

عضو پنجمین دوره شورای شهر قائم شهر، بیان کرد: در خصوص تحویل اموال، میزان حسابرسی، میزان بدهی، بدهی شرکت‌ها و نیروی انسانی همه را شهردار و معاون مالی و رئیس شورای شهر پیش از جلسات با سه امضا باید تحویل شورای شهر جدید، استانداری و وزارت کشور می‌دادند در حالی که هیچ چیزی تحویل داده نشد و کمیسیون بودجه پس از دو هفته نمی‌داند چه میزان بدهی دارد و چه میزان هزینه پیمانکاری شد.

این مسوول بیان کرد: بگذارید با آرامش به موضوعات نساجی و بلوارها بپردازیم و امیداریم که در چهار سال آینده بتوانیم در مسیر پیشرفت شهر قدمی برداریم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

8 − 4 =