کد خبر : 39654
تاریخ انتشار : سه شنبه ۷ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۰
-

۳ نکته درباره حمایت ترامپ از سرزمین آفتاب

۳ نکته درباره حمایت ترامپ از سرزمین آفتاب

به گزارش قائم آنلاین،دولت‌های ژاپن و کره جنوبی اعلام کردند که کره شمالی بامداد سه شنبه یک فروند موشک از نزدیکی پیونگ یانگ، پایتخت کره شمالی پرتاب کرد که از فراز شمال کشور ژاپن عبور کرد. در حاشیه این رویداد نظامی می‌توان به مسائل زیر اشاره کرد: ۱ – به گزارش خبرگزاری ژاپنی NHK موشک

به گزارش قائم آنلاین،دولت‌های ژاپن و کره جنوبی اعلام کردند که کره شمالی بامداد سه شنبه یک فروند موشک از نزدیکی پیونگ یانگ، پایتخت کره شمالی پرتاب کرد که از فراز شمال کشور ژاپن عبور کرد. در حاشیه این رویداد نظامی می‌توان به مسائل زیر اشاره کرد:

۱ – به گزارش خبرگزاری ژاپنی NHK موشک کره شمالی سه تکه شد و در آب‌های جزیره هوکایدو در ژاپن فرود آمد. سیستم هشداردهنده ژاپن با مخابره هشدار زرد از مردم این منطقه خواست احتیاط‌های لازم را انجام دهند. موشک کره شمالی با طی مسافتی حدود ۲۷۰۰ کیلومتر توانست به ارتفاع ۵۵۰ متری از سطح زمین نیز برسد. این موشک کره مشالی برای اولین بار بعد از سال ۱۹۹۸ توانست با موفقیت از سرزمین ژاپن عبور کند. ارتش ژاپن هیچ اقدامی برای سرنگون کردن این موشک که در ساعت ۶: ۰۶ دقیقه بامداد از فراز آسمان این کشور عبور کرد انجام نداد.

۲ – ارتش کره جنوبی اعلام کرد که این موشک پیش از ساعت ۶ بامداد از منطقه سونان، در نزدیکی پایتخت کره شمالی شلیک شده است. ساعتی پس از پرتاب موشک کره شمالی دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی اعلام کرد که چهار فروند جت F۱۵ که حامل هشت بمب MK۸۴ بودند را در استان گانگوون در شمال شرقی کره شمالی به پرواز درآورده است. طبق اعلام نیروی هوایی آمریکا بمب‌های MK۸۴ برای از بین بردن اهداف سخت طراحی شده است. یکی از کارشناسان امور نظامی به CNN گفته است که واکنش کره جنوبی در برابر پرتاب موشک کره شمالی بسیار با دقت و سرعت بالا صورت گرفته است.

۳ – کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی تهدید کرده بود که با موشک جزیره آمریکایی گوام، در اقیانوس آرام را هدف قرار خواهد داد، در حالیکه دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا در صورتی که این کشور آمریکا را تهدید کند با «آتش و خشم» روبرو خواهد شد. پس از این جنجال‌ها کیم جونگ اون اعلام کرد که کره شمالی از تصمیم خود منصرف شده است و تنش بین کره شمالی و آمریکا بعد از هفته‌ها تهدید دوجانبه در روزهای اخیر فروکش کرده بود، اما پس از پرتاب این موشک شینزو آبه در تماس تلفنی خود به ترامپ خیال خود را از حمایت آمریکا راحت کرده و ترامپ به او وعده داد که ۱۰۰ درصد از ژاپن حمایت می‌کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × سه =