کد خبر : 39613
تاریخ انتشار : سه شنبه ۷ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۹
-

تحقق اقتصاد مقاومتی جز از طریق علم و فناوری مقدور نیست/باید فرهنگ کارآفرینی را ترویج کنیم

تحقق اقتصاد مقاومتی جز از طریق علم و فناوری مقدور نیست/باید فرهنگ کارآفرینی را ترویج کنیم

به گزارش قائم آنلاین، اسماعیل قادری‌فر در مراسم تجلیل از مدیران و کارمندان نمونه شهرستان قائم‌شهر با بیان اینکه اشتغال به عنوان یکی از دغدغه‌هایمان است و نیز تحقق اقتصاد مقاومتی جز از طریق علم و فناوری و اقتصاد دانش بنیان امکان پذیر نیست، اظهار کرد: تحقق اقتصاد مقاومتی جز از طریق علم و فناوری

به گزارش قائم آنلاین، اسماعیل قادری‌فر در مراسم تجلیل از مدیران و کارمندان نمونه شهرستان قائم‌شهر با بیان اینکه اشتغال به عنوان یکی از دغدغه‌هایمان است و نیز تحقق اقتصاد مقاومتی جز از طریق علم و فناوری و اقتصاد دانش بنیان امکان پذیر نیست، اظهار کرد: تحقق اقتصاد مقاومتی جز از طریق علم و فناوری و اقتصاد دانش بنیان مقدور نیست در واقع نمی‌توان با نگاه ۳۰ الی ۴۰ سال گذشته امیدوار به رونق نساجی سه گانه قائم‌شهر بود.

وی افزود: پرداختن به مشکلات کشور جز از مسیر علم و فناوری میسر نیست و با توجه به دانشگاه آزاد و دانشجویان ممتاز و نخبه هایی که در این شهر حضور دارند که وارد دانشگاه‌های کشور و خارج از کشور می‌شوند ظرفیت خوبی است تا بصورت علمی به کمک کارخانه های نساجی برویم.

قائم ‌مقام معاون توسعه فناوری و رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی کشور با اشاره به اینکه از ظرفیت نخبگان در بخش فناوری‌های راهبردی استفاده شود، عنوان کرد: برای پیشبرد تولید در بخش خانگی و حتی استفاده از ظرفیت‌های ریلی که در این شهرستان وجود دارد تنها راهکار استفاده از فناوری نوین و دانش بنیان است که می‌توانند در زمینه‌های مختلف سرویس بدهند.

این مسئول با بیان اینکه پرتقال شهرستان قائم‌شهر در میدان بار این شهرستان از باغداران زیر ۷۰۰ تومان خریداری می‌شود اما در بازارهای تهران شب عید کمتر از ده هزارتومان به فروش نمی‌رسد، گفت: باید در این زمینه بسترهای لازم فراهم شود که در این راستا اصلاح سازی بذر انجام شد تا تولیدکنندگان از آن استفاده کنند و نیز باید اقدامی انجام شود تا دست سوداگران کوتاه شود تا همان پرتقالی که قرار است ده هزار تومان به مصرف کننده برسد حداقل چهار هزار تومان از کشاورز خریداری شود.

قادری فر در ادامه یادآور شد: ما از کسب و کارهای نوین که دانش فناوری در آن لحاظ شود حمایت می‌کنیم تا بتوانیم از ظرفیت نخبگان استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: برای آنکه تیم نساجی فوتبال را نیز احیا کنیم باید از تکنولوژی های نوین در ساخت و بهسازی ورزشگاه شهید وطنی و نیز استفاده از ابزارهای نوین برای استعدادیابی ورزش منطقه و کشور استفاده کنیم.

قائم ‌مقام معاون توسعه فناوری و رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی کشور، خاطرنشان کرد: با توجه به آنکه در ایام حج قرار داریم در گذشته سوغاتی پارچه‌ای که از حج می‌آوردند در کنارش نوشته شده بود نساجی قائم‌شهر که این نشان دهند آن است که در کنار عرصه علمی و تولید علم که در رتبه ۱۶ دنیا قرار داریم اما در زمینه بازارسازی و تحریک تقاضا برای اشتغال سازی پایدار غفلت کردیم.

این مسئوا در پایان گفت: هدفمان توسعه زیست بوم نوآوری و فناوری کشور است و تمامی همکاران با استفاده از تریبون‌های خود باید فرهنگ کارآفرینی را ترویج کنند تا نیازهای فناورانه را به خدمت بگیریم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج × پنج =