کد خبر : 38629
تاریخ انتشار : جمعه ۳ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۵
-

۳۵۰۰ مدرسه تحت پوشش طرح امین قرار دارند

۳۵۰۰ مدرسه تحت پوشش طرح امین قرار دارند

به گزارش قائم آنلاین،پحجت‌الاسلام والمسلمین حسین درودی معاون امور استان‌های ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش با بیان اینکه در «طرح امین» روحانیون به عنوان مشاور مذهبی در مدارس فعالیت می‌کنند، اظهار داشت: این روحانیون در هفته حدود ۳۰ ساعت در مدارس حضور دارند و برای این کار

به گزارش قائم آنلاین،پحجت‌الاسلام والمسلمین حسین درودی معاون امور استان‌های ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش با بیان اینکه در «طرح امین» روحانیون به عنوان مشاور مذهبی در مدارس فعالیت می‌کنند، اظهار داشت: این روحانیون در هفته حدود ۳۰ ساعت در مدارس حضور دارند و برای این کار آموزش‌هایی می‌بینند و گزینش می‌شوند.

وی افزود: آموزش به روحانیون متناسب با نیازهای مقاطع تحصیلی مختلف ارائه می‌شود و آنها بعد از اخذ مدرک لازم در مدارس حضور پیدا می‌کنند و حیطه کار آنها هم تعریف شده است تا موازی‌کاری در مدرسه رخ ندهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین درودی با بیان اینکه در مدارس تحت پوشش «طرح امین» به مباحث فرهنگی، پرورشی و شبهات دینی پاسخ داده می شود، عنوان کرد: بسیاری از اوقات دانش‌آموزان به دنبال آشنایی درست با دین هستند و اگر این ارتباط مؤثر و عمیق با یک روحانی آموزش‌دیده در مدرسه باشد، نتیجه بهتر خواهد بود و بسیاری از آسیب‌های اجتماعی هم کاهش می‌یابد.

معاون امور استان‌های ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: هم‌اکنون ۳۵۰۰ مدرسه تحت پوشش این طرح قرار دارند و نسبت به تعداد مدارس کشور رقم پایینی است.

وی ادامه داد: برای گسترش این طرح به تخصیص اعتبارات و ایجاد چارچوب‌های قانونی نیاز داریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین درودی به مشاهده عینی خود از تأثیر این طرح در هنرستانی در قزوین اشاره کرد و بیان داشت: این مدرسه پیش از ورود روحانی به حدی فضای نامناسبی داشت که بسیاری از معلمان حاضر نبودند در آن تدریس کنند اما با اجرای این طرح شرایط تغییر کرد به گونه‌ای که هم‌اکنون یک سوم دانش‌آموزان این هنرستان کاردانش دائم‌الوضو هستند.

معاون امور استان‌های ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش اضافه کرد: دانش‌آموزان استقبال خوبی از این طرح دارند و باعث افزایش رغبت دانش‌آموزان به ادامه تحصیل در حوزه شده‌اند.

وی گفت: برخی مدارس که طرح امین در آنها اجرا می‌شود تا سه برابر ظرفیت درخواست داشته‌اند اما برای گسترش این طرح محدودیت‌هایی وجود دارد اما در تلاش هستیم تات این طرح گسترش پیدا کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

16 + 8 =