کد خبر : 38577
تاریخ انتشار : جمعه ۳ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰
-

اصلاح‌طلب مخالف تقویت موشکی در بینش سیاسی مشکل دارد

اصلاح‌طلب مخالف تقویت موشکی در بینش سیاسی مشکل دارد

به گزارش قائم آنلاین،علی بختیار ظهر دیروز در جلسه شورای اداری شهرستان با گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار کرد: با حفظ وحدت و انسجام ملی در جهت خدمت‌گزاری در راستای توسعه و پیشرفت کشور گامی مؤثر بر خواهیم داشت. وی با اشاره به اینکه هفته گذشته مجلس شورای

به گزارش قائم آنلاین،علی بختیار ظهر دیروز در جلسه شورای اداری شهرستان با گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار کرد: با حفظ وحدت و انسجام ملی در جهت خدمت‌گزاری در راستای توسعه و پیشرفت کشور گامی مؤثر بر خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه هفته گذشته مجلس شورای اسلامی درگیر یک امر خطیر برای تشکیل دولت دوازدهم بود، افزود: پس از تنفیذ حکم ریاست جمهوری مراسم انتخاب وزرای دولت در مجلس شورای اسلامی صورت گرفت تا صلاحیت و کارآمدی و توانمندی هر یک از وزرای پیشنهادی با نگاه برنامه‌محور نسبت به موضوعاتی که طرح شده بود آن هم در راستای خط و مشی کابینه دولت دوازدهم شکل گرفت.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس گفت: امروز نخستین روز هفته دولت است، دولت به لحاظ قانونی مستقر شده و می‌تواند در چارچوب قوانین مصوب گام بردارد.

وی افزود: دولت دوازدهم به لحاظ داشتن برنامه و قوانین برنامه و قوانین بودجه و قوانینی که برای پیشرفت کشور نیاز است را مجلس دهم برنامه‌ریزی کرد و قبل سال به تصویب رساند و دولت دوازدهم می‌تواند با یک آرامش خاطر مسیر کشور را رو به جلو حرکت دهد.

بختیار گفت: در یک نگاه به وضعیت کشور اگر بخواهیم نقاط قوت و ضعف اداری کشور مورد ارزیابی قرار دهیم با یک چالش جدی مواجه هستیم، یکی از نقاط ضعف فقر فضای کسب و کار نامناسب است و فعالان اقتصادی به راحتی و سهولت نمی‌توانند سرمایه‌گذاری کنند و در کشور این امکانات مهیا نیست.

وی با بیان اینکه فقدان انسجام در بخش‌های دولتی و ارکان مختلف کشور را ضعف‌ دیگر دانست و افزود: یکی از تأکیدات مجلس به رئیس‌جمهور و وزرای پیشنهادی دولت این است که تیم دولت باید وحدت و انسجام و هماهنگی داشته باشد، تیم اقتصادی دولت یازدهم از انسجام کافی برخوردار نبود و باعث قفل شدن کار در بخش‌های مختلف می‌شد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اینکه در دولت دوازدهم با ارزیابی یک تیم منسجم شکل گرفت اما ارکان مختلف دیگر مانند قوه قضائیه و مقننه و مسؤولان باید هماهنگ باشند، تأکید کرد: اصلاح‌طلبی که مخالف تقویت موشکی است و اصول‌گرای مخالف برجام در بینش سیاسی خود دچار مشکل است.

وی افزود: باید ضعف دفاعی کشور را باید تقویت کنیم و هم راه تعامل با دنیا را در پیش بگیریم، اگر بخواهیم مقابل یکدیگر بایستیم قطعاً کشور به اهداف سند ۱۴۰۴ و قدرت اول منطقه بودن به لحاظ اقتصادی، امنیتی و سیاسی دست نمی‌یابیم.

بختیار بیان داشت: یکی از بهترین نقاط مهم در برابر همه مشکلات پیش روی کشور این است که نیروی انسانی متخصص و توانمند برای پیشرفت کشور در اختیار داریم، اصطلاحاً در دنیا  از نیروی انسانی به عنوان مهم‌ترین سرمایه عظیم یاد می‌کنند.

وی افزود: امروزه منابع کشورها ذخایر نفتی و گازی مهم تلقی نمی‌شود امروز سرمایه کشورها سرمایه نیروی انسانی است، در کشور سرمایه انسانی خوبی داریم و باید نیروی انسانی ما در جهت به کار گیری بخش‌های مختلف در ابعاد اشتغال به کارگیری شود.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امروز یکی از معضلات اجتماعی آمار طلاق، اعتیاد و سرقت است، تصریح کرد: در مسیر اشتغال کشور و در جهت سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی  برای رفع بیکاری از بخش‌های مختلف باید برای سرمایه‌گذاری استفاده کنیم و با سرمایه‌گذاری داخلی نمی‌توانیم به اهداف برسیم.

وی اذعان کرد: منابع داخلی برای ایجاد ۵ میلیون شغل مناسب نیست، با فرصت پسابرجام  باید حتماً مسیر کشور را به گونه‌ای هموار و به بخش مولد سوق دهیم، باید حدود ۷۰۰ میلیارد تومان از بخش خارجی تأمین کنیم و منبع داخلی اندک است.

بختیار گفت: یکی از اقدامات اخیر در حوزه نفت که با یکی از شرکت‌ها قراردادی منعقد شد این بود که تا ۱۰۰ میلیون دلار در زمینه اقتصادی، کشاورزی و … می‌توانیم سرمایه‌گذاری کنیم.

وی بیان کرد: در شهرستان باید موانع و مشکلات سرمایه‌گذاران را بر طرف کنیم و نه اینکه از این سازمان به آن سازمان دچار سرخوردگی شوند در کشور پیشرفت را  به سرمایه در بخش توزیع و  واسطه‌گری شده است و عنوان می‌کنند تولید مقرون به صرفه نیست.

عضو فراکسیون کشاورزی و صنایع غذایی مجلس تأکید کرد: باید شرایط به گونه‌ای هموار باشد که بداند همه ادارات شهرستان به دنبال رفع مشکلات بوده نه به دنبال مانع باشند و افرادی که انگیزه توسعه دارند باید مسائل و مشکلات آنها را برطرف سازیم.

وی عنوان کرد: شیوه مانع‌گذاری جلوی پای صنعت‌گر و سرمایه گذران باعث فرار سرمایه‌گذار خواهد شد و مشکل بیکاری رفع نخواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نوزده + 15 =