کد خبر : 37247
تاریخ انتشار : شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۵
-

آقای روحانی! حمایت تمام قد اصلاح‌طلبان از جنابعالی را یادم نمی‌رود

آقای روحانی! حمایت تمام قد اصلاح‌طلبان از جنابعالی را یادم نمی‌رود

به گزارش قائم آنلاین،قاسم میرزایی نیکو نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس در نوبت صبح بررسی وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم و در مخالفت با وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه آمده‌ام تا با تمام توان به سوگندم عمل کنم و مخالفت نمایم، اظهار داشت: جناب جنتی که رفت. داشتیم به هوای

به گزارش قائم آنلاین،قاسم میرزایی نیکو نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس در نوبت صبح بررسی وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم و در مخالفت با وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه آمده‌ام تا با تمام توان به سوگندم عمل کنم و مخالفت نمایم، اظهار داشت: جناب جنتی که رفت. داشتیم به هوای تازه سیدرضا صالحی‌امیری با تمام توانمندی انرژی عادت می‌کردیم که تغییری حاصل آمد و سیدعباس صالح شریعتی معروف به صالحی از پژوهشگاه حوزه علمیه و مردی از مشهد مقدس شهر کنسرت ممنوع معرفی شد.

وی افزود: من به عنوان دانش‌آموخته دانشکده هنرهای زیبا چشم دوختم که کی می‌شود فرهنگ و هنر این مرز و بوم به دست اهالی آن برسد که این روزها به جای آسایش و آرامش و بیمه و حمایت صنفی و نام و شعر و دغدغه‌هایشان فقط و فقط قبری در قطعه هنرمندان است و وزارت و صدارت پیشکش.

میرزایی نیکو خطاب به رئیس‌جمهور با بیان اینکه چیدمان کابینه شما حق مسلم شماست، رای آوری روحانی را به اظهارنظر رئیس جمهور اسبق مرتبط دانست و گفت: حمایت تمام قد اصلاح‌طلبان از جنابعالی را یادم نمی‌رود. بله؛ شما صد در صد به تفکر ۲۴ میلیونی خیلی بدهکار هستید.

وی افزود: مردمانی که به شما و شعارهایتان در برابر جناح رقیب اعتماد کردند مبادا سلب این اعتماد به کل جریان اصلاح‌طلب حامی نسبت داده شود و بی‌تفاوتی و دلزدگی از کلیه طیف‌ها و جریان‌ها در راس امور برای جوانان پرشور ما رقم بخورد.

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه ادامه داد: وزارت ارشاد حق مسلم هنرمندان و چهره‌های ماندگار و نخبگان فرهنگ،هنر و ادب این مرز و بوم نیست؟ آقای صالحی ربنای استاد پیشکش شما در کشور در کسوت نماد تلفیق حوزه و دانشگاه بیایید یک بار برای همیشه تکلیف ما را از نسبت حلال‌ها و حرام‌ها و هنر به خصوص موسیقی صادر کنید.

وی افزود: وزارت فرهنگ و هنر کی می‌خواهد از بازخوانی، سانسور و توقیف بعد از مجوز هفت خوان رها شود؟

نماینده مردم دماوند در مجلس خاطرنشان کرد: جناب صالحی! سرگذشت و سرنوشت صاحب نفسان تاریخ تئاتر و سینما و هنرهای تجسمی و الباقی در سایه سکوت بماند. ما این روزها به کارتن‌های هادی حیدری و سیاه‌مشق‌های محمد قوچانی رحم کرده‌ایم؟ اینها فرزندان من و شما هستند. حمایت از کیارستمی و اسکار فرهادی و افتخار به این مسائل را نخواستیم و آیا دست‌خطی له یا علیه از شما دیده‌ایم؟

میرزایی نیکو در همین راستا خاطرنشان کرد: جناب آقای صالحی آمار کمی فیلم و تیراژ کتاب دستکاری می‌شود اما چند کلنل هنوز در پیچ و خم دموکراسی ممیزی خاک می‌خورند و زخم‌هایی که روح هنرمندان را می‌تراشد و می‌خراشد. ما فرزندان و نسل جوانان‌مان را توقیف کرده‌ایم. لیست بلندبالای رایزنی فرهنگی و سازمانی مشابه وزارت خارجه و سفیران فرزندان ایران برای نسل جوان و دیپلماسی فرهنگی برون مرزی شما چیست؟

وی خطاب به وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: صفحات اجتماعی شما کی، کجا و چند ساله است و استفاده از شبکه‌های اجتماعی و دنیای مجازی بدون فیلتر یا ممنوع خواهد بود؟ اختیار امنیت جامعه فرهنگی دقیقا با چه کسی است. من ذره‌ای به دغدغه دینی جنابعالی در سطح حوزوی شک ندارم ولی شما به عنوان عضوی از بدنه وزارت از حضورتان در جشنواره‌ها، کنسرت‌ها، تئاترها و جشن‌های صنفی نام می‌برید.

میرزایی‌نیکو با تاکید بر اینکه موضع سیاسی وزیر پیشنهادی فرهنگ باید شفاف باشد، گفت: اگر خط فکری شما معلوم نباشد همان آش و همان کاسه می‌شود و مسلخ اصلاح‌طلبان و روشنفکران به دست تحجر و دلواپسی خواهد بود و رای ما قدرت به مثابه کالا می‌شود.

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه افزود: برای ما معلوم کنید بودجه عریض و طویل ارشاد کی به دست اهالی هنر خواهد رسید. شما گفتید نخ تسبیح هستید و برای ما شفاف می‌گویید مهره‌های این تسبیح چه کسانی خواهند بود؟ چرا هنر را سیاسی بازی کرده‌اید و جان آزاد هنرمندان را به خاطر غم نان وارد معاملات ناجوانمردانه می‌کنید؟ شما که معاونت فرهنگی این وزارتخانه بوده‌اید بگویید تعریف‌تان از فرهنگ چیست؟

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × 3 =