کد خبر : 36385
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۶
-

سفره بدون نمک و سه شنبه‌های بدون خودرو باید فرهنگسازی شود

سفره بدون نمک و سه شنبه‌های بدون خودرو باید فرهنگسازی شود

به گزارش قائم آنلاین، محمد گران در نشست خبری با جمعی از خبرنگاران قائم‎شهر با بیان اینکه در گذشته بیماری‌های واگیردار و دارای واکسن بسیار زیاد اما در حال حاضر بسیاری از بیماری‌های واگیردار و دارای واکسن از همان دوران کودکی به فرزندان تزریق می‌شود و آنها دیگر تا آخر در برابر بیماری‌های که واکسن

به گزارش قائم آنلاین، محمد گران در نشست خبری با جمعی از خبرنگاران قائم‎شهر با بیان اینکه در گذشته بیماری‌های واگیردار و دارای واکسن بسیار زیاد اما در حال حاضر بسیاری از بیماری‌های واگیردار و دارای واکسن از همان دوران کودکی به فرزندان تزریق می‌شود و آنها دیگر تا آخر در برابر بیماری‌های که واکسن مربوط به آن تزریق شد بیمه می‌شوند، اظهار کرد: امروز با برخی بیماری‌های غیرواگیردار مواجه هستیم که برای ریشه‌کنی آن نیازمند تعامل با ارگان‌های دیگر و نیز فرهنگسازی است.

وی افزود: از جمله بیماری غیرواگیر و بدون واکنش و علامت مشخصه در مرحله نخست بیماری فشار خون و دیابت است که به آنها مرگ خاموش نیز عنوان می‌کنند.

گران تصریح کرد: شایع‌ترین علامت فشار خون بی علامتی است و در ایجاد این بیماری نمک نقش موثری دارد در برخی موارد نمک و شکر و هروئین را به عنوان سه سم مهلک در کنار هم قرار می‌دهند.

رئیس شبکه بهداشت شهرستان قائم‌شهر با بیان اینکه بیماری فشار خون درمان ندارد و دارو فقط کنترل کننده است، عنوان کرد: انسان روزانه به ۳ الی ۵ گرم نمک نیاز دارد اما در ایران در روز حدود ۱۵ گرم نمک را مصرف می‌کنیم و برای هر غذایی نمک مصرف می‌کنیم و باید این مطلب «سفره بدون نمک» فرهنگسازی شود.

این مسؤول، یادآور شد: استفاده فراوان از خودرو موجب آلودگی محیط زیست می‌شود و در نتیجه سرطان ایجاد می‌کند بنابراین استفاده کمتر از وسایل آلاینده شانس بیماری‌های غیر واگیر را کاهش می‌دهد.

گران تصریح کرد: طی مصوبه‌ای که به محیط زیست ارائه دادیم مقرر شد یک روز در هفته را از وسایل شخصی استفاده نکنیم بنابراین سه شنبه‌های بدون خودرو در شورای سلامت تصویب شد، اگر بخواهیم شهر سبزی داشته باشیم باید مردم کمک کنند و اگر بخواهیم از گسترش سرطان جلوگیری شود باید ماشین‌های شخصی را کمتر به خیابان‌ها بیاوریم.

وی در پایان به خبرنگاران گفت: با توجه به اینکه قائم‌شهر یکی از متراکم‌ترین شهرهای کشور است باید تمامی مردم کمک کنند تا قائم‌شهر را به شهر سبز تبدیل کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک × پنج =