کد خبر : 35558
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۰
-

عربستان درباره سلامتی حجاج اطمینان‌خاطر داد

عربستان درباره سلامتی حجاج اطمینان‌خاطر داد

به گزارش قائم آنلاین،وزارت بهداشت عربستان چهارشنبه شب با انتشار اطلاعیه‌ای از «وضعیت اطمینان‌بخش» حجاج خبر داد و اعلام کرد که هیچ بیماری مُسری مشاهده نشده است.  وزارت بهداشت سعودی با بیان اینکه همه تمرکز خود را روی پیشگیری گذاشته است، اعلام کرد که اقداماتش را با «هماهنگی و همکاری سازمان بهداشت جهانی» و هیئت‌های بهداشتی بین‌المللی

به گزارش قائم آنلاین،وزارت بهداشت عربستان چهارشنبه شب با انتشار اطلاعیه‌ای از «وضعیت اطمینان‌بخش» حجاج خبر داد و اعلام کرد که هیچ بیماری مُسری مشاهده نشده است. 

وزارت بهداشت سعودی با بیان اینکه همه تمرکز خود را روی پیشگیری گذاشته است، اعلام کرد که اقداماتش را با «هماهنگی و همکاری سازمان بهداشت جهانی» و هیئت‌های بهداشتی بین‌المللی انجام می‌دهد.

طبق این بیانیه، تعداد زائرانی که از ابتدای ذی‌قعده به اورژانس بیمارستان‌های مکه مکرمه مراجعه کرده‌اند، ۱۰۰۴ حاجی است و ۲۴۹ نفر نیز به مطب پزشکان مراجعه کرده‌اند. تاکنون هشت نفر نیز تحت عمل جراحی قرار گرفته‌اند.

وزارت بهداشت عربستان همچنین گزارش داد که این مرکز بیمارستان و مراکزی بهداشتی در مکه مکرمه و مدینه منور و مشعر مستقر کرده که به این قرار است: ۲۵ بیمارستان (۴ عدد در صحرای عرفات؛ ۴ عدد در منا؛ ۷ عدد در مکه؛ ۹ عدد در مدینه) در کنار شهرک پزشکی ملک عبدالله.

در این گزارش آمده که ۵۰۰۰ تخت که ۵۰۰ تخت آن برای اورژانس و ۵۰۰ تخت آن برای «سی.سی.یو» است، برای حجاج آماده و پیش‌بینی شده که بیمارستان حرم در کنار حرم مکی نیز که از پشتیبانی ۱۵۵ مرکز بهداشتی دائم و فصلی برخوردار است، خدمات رسانی می‌کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × یک =