کد خبر : 35461
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵
-

جرم ۲۵ درصد زنان زندانی در ایران چیست؟

جرم ۲۵ درصد زنان زندانی در ایران چیست؟

به گزارش قائم آنلاین،اصغر جهانگیر در نشست معاون اول قوه قضاییه با مدیران سازمان زندان ها گفت: ۴۱ درصد زندانیان مرد به خاطر جرایم مواد مخدر و ۲۵ درصد زندانیان زن در ارتباط با مواد مخدر در حبس هستند. ۲۳ درصد تحت قرار و ۷۷ درصد محکوم هستند. جهانگیر با بیان اینکه از مجموع زندانیان،

به گزارش قائم آنلاین،اصغر جهانگیر در نشست معاون اول قوه قضاییه با مدیران سازمان زندان ها گفت: ۴۱ درصد زندانیان مرد به خاطر جرایم مواد مخدر و ۲۵ درصد زندانیان زن در ارتباط با مواد مخدر در حبس هستند. ۲۳ درصد تحت قرار و ۷۷ درصد محکوم هستند.

جهانگیر با بیان اینکه از مجموع زندانیان، ۴۹ درصد محکوم به حبس و جریمه نقدی هستند، گفت: ۲۰ درصد فقط حبس، ۹ درصد فقط جریمه و ۱۲ درصد نیز زندانیان مالی هستند.

رییس سازمان زندان ها تصریح کرد: ورودی زندان ها در سال ۹۵ نسبت به ۹۳ ، ۱۶درصد و نسبت به سال ۹۴، ۵ درصد کاهش یافته است. به عبارتی در سال ۹۵ نسبت به ۹۳، ۸۷ هزار نفر از ورودی زندان ها کاهش یافته است.

وی افزود: در راستای دستورالعمل رییس قوه قضاییه قرار بازداشت های موقت ۳۹ درصد، کفالت ۲۵ درصد و صدور قرار وثیقه ۱۲ درصد کاهش داشته است.

رئیس سازمان زندان ها به راه اندازی بانک اطلاعات ژنتیک زندانیان اشاره کرد و گفت: این بانک در ۵ استان با اخذ ۳۶۷۵ نمونه آغاز شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 + 19 =