کد خبر : 35182
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۵
-

علل و راه‌های پیشگیری از آمبولی شریانی چیست؟

علل و راه‌های پیشگیری از آمبولی شریانی چیست؟

به گزارش قائم آنلاین،رئیس بخش قلب بیمارستان مسیح دانشوری در آستانه برگزاری نوزدهمین کنگره بین‌المللی تازه‌های قلب و عروق، آمبولی شریانی را در پاها شایع‌تر دانست و گفت: ترومبوز سیاهرگی در پاها موجب بروز آمبولی ریه می‌شود و خطر مرگ را به همراه می‌آورد. در ادامه این مطلب را به نقل از سایت سلامت آنلاین می‌خوانیم. دکتر

به گزارش قائم آنلاین،رئیس بخش قلب بیمارستان مسیح دانشوری در آستانه برگزاری نوزدهمین کنگره بین‌المللی تازه‌های قلب و عروق، آمبولی شریانی را در پاها شایع‌تر دانست و گفت: ترومبوز سیاهرگی در پاها موجب بروز آمبولی ریه می‌شود و خطر مرگ را به همراه می‌آورد. در ادامه این مطلب را به نقل از سایت سلامت آنلاین می‌خوانیم.

علل و راه‌های پیشگیری از آمبولی شریانی چیست؟
دکتر بابک شریف کاشانی اظهار داشت: ترومبوز آمبولی یکی از علل قابل پیشگیری مرگ است. ترومبوز به معنای تشکیل لخته خون در دیواره داخلی سیاهرگ است که این مساله بیشتر سیاهرگهای اندام های تحتانی را درگیر می‌کند.
شریف کاشانی افزود: لخته ایجاد شده باعث اختلال جریان خون و در نتیجه منجر به انسداد عروق خون می‌شود. یکی از مهمترین عوارض احتمالی ترومبوز ، آمبولی ریه است.
وی تصریح کرد: پا قسمتی از بدن است که بیشتر دچار ترومبوز و بروز آمبولی ریه می‌شود. بی‌تحرکی، بیماری‌های داخلی پیشرفته، سرطان‌ها، انجام برخی اعمال جراحی، ضربه به پا و شکستگی‌ها از جمله مهمترین علل بروز ترومبوز است. برخی افراد نیز به صورت خود به خودی دچار ترومبوز می‌شوند که این مساله در خانمها شایع‌تر از آقایان است.
این متخصص قلب و عروق یادآور شد: افراد مستعد می‌توانند با انجام ورزش، داشتن تحرک، دریافت داروی مناسب، انجام درمان های مکانیکی و … از بروز ترومبوز پیشگیری کنند.
رییس بخش قلب بیمارستان مسیح دانشوری اظهار کرد: آمبولی ریه خطر مرگ را به همراه دارد به همین دلیل توجه به پیشگیری از ترومبوز. بسیار مهم است.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه × 3 =