کد خبر : 34929
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۲
-

اطلاع‎رسانی شفاف در هر جامعه‌ای به مدیران برای انجام کارهایشان کمک می‌کند

اطلاع‎رسانی شفاف در هر جامعه‌ای به مدیران برای انجام کارهایشان کمک می‌کند

به گزارش قائم آنلاین، آیت الله علی معلمی در همایش روز خبرنگار در قائم‌شهر با بیان اینکه گرامی می‌داریم شهدای قلم به دست، به ویژه شهدای خبرنگار که خدمت اطلاع رسانی داشتند و نیز جان خود را فدا کردند، اظهار کرد: خبر معنای مختلفی دارد و در عین نقد خبر در برابر مبتدا است که

به گزارش قائم آنلاین، آیت الله علی معلمی در همایش روز خبرنگار در قائم‌شهر با بیان اینکه گرامی می‌داریم شهدای قلم به دست، به ویژه شهدای خبرنگار که خدمت اطلاع رسانی داشتند و نیز جان خود را فدا کردند، اظهار کرد: خبر معنای مختلفی دارد و در عین نقد خبر در برابر مبتدا است که مجموع آنها قضیه منطقی می‌شود و در فقه عنوان خبر در برابر انشا یا امر قرار دارد.

وی افزود: خبرنگار خبر را با قلم نی، فلزی و یا الکترونیکی می‌نویسد و خداوند نیز به قلم سوگند یاد کرد، قلم برای انتقال مفاهیم و علوم و دانش و اطلاع رسانی شفاف ارزشمند است.

امام جمعه شهرستان قائم‏‎شهر، بیان کرد: اطلاع رسانی شفاف در هر جامعه‌ای به مدیران، دولتمردان و مردم جامعه کمک می‌کند و اگر خبررسانی حرفه‌ای و صادقانه باشد و جهت گیری در آن دخیل نباشد این خبر به ضرر کسی و یا جریانی تمام نمی‌شود.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری درباره تفاوت خبرنگار و خبرگزار، گفت: خبرگزاری نیاز به تشکیلات و سازمانی گسترده دارد و خبرنگاری با امکانات کمتر و تنها یک نفر با حداقل امکانات می تواند یک خبرنگار باشد.

این نماینده افزود: قدرت‌های استکبار به همان میزان که جامعه اسلامی و دولت‌ها و ملت‌ها را می‌ترسانند بیش از آن توسط خبرگزاری‌های خود اقدام می‌کنند.

معلمی تصریح کرد: در حال حاضر آمریکا خبرگزاریش آسوشیدپرس را که در سال ۱۸۴۳ اقدام به فعالیت کرد به ظاهر به عنوان نهاد غیر دولتی مطرح می‌کند اما در واقع دولتی محظ است و در حدود ۱۶۹ سال گذشته تا کنون در حال فعالیت است و همچنین آمریکا ۱۰ نفر از روزنامه‌نگاران کلان مجموعه‌ای را تشکیل دادند که بیش از دو هزار نفر نیرو دارد و هر فردی از این خبرگزاری نقل می‌کند و با توجه به اینکه دروغ در تمامی ادیان ممنوع و حرام است اما در این خبرگزاری اخبار دروغ را قرار می‌دهند.

وی گفت: در ایران از سال ۱۳۱۳ خبرگزاری پارس یا فارس در حال فعالیت هستند اما در ایران صادقانه نوشته می‌شود.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه هرگاه فردی صادقانه بنویسید وی در خدمت امر الهی گام بر می‌دارد و بزرگترین ابزاری که در اختیار امام بود صراحت و صداقتش بود، عنوان کرد: تا هنگامی که بر اساس دستور قرآن نقل خبرمان صادقانه باشد و انگیزه مان برای پیشبرد امور و پیشرفت بیشتر کارها باشد در این حالت خداوند هم یاری می‌کند و خبرنگاری در ایران باید نوعی جهاد فرهنگی برای پیشبرد اهداف اسلامی باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × یک =