کد خبر : 33844
تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۵
-

مراقب عوارض دیابت در فصل تابستان باشید

مراقب عوارض دیابت در فصل تابستان باشید

به گزارش قائم آنلاین، یک فوق تخصص غدد و متابولیسم به بیماران دیابتی توصیه کرد در هوای گرم از مصرف چای، قهوه و مواد کافئین‌دار پرهیز کنند زیرا مصرف این قبیل نوشیدنی‌ها و خوراکی‌ها در این شرایط سبب از دست رفتن بیشتر آب بدنشان می‌شود و افزایش دفع آب نیز سبب افزایش غلظت قند خون شده،

به گزارش قائم آنلاین، یک فوق تخصص غدد و متابولیسم به بیماران دیابتی توصیه کرد در هوای گرم از مصرف چای، قهوه و مواد کافئین‌دار پرهیز کنند زیرا مصرف این قبیل نوشیدنی‌ها و خوراکی‌ها در این شرایط سبب از دست رفتن بیشتر آب بدنشان می‌شود و افزایش دفع آب نیز سبب افزایش غلظت قند خون شده، احتمال بروز عوارض بیماری را شدت می‌بخشد. در ادامه این مطلب را به نقل از ایرنا می‌خوانیم.

مراقب عوارض دیابت در فصل تابستان باشید
بیماری دیابت که موجب ناتوانی بدن در تولید انسولین و یا مقاومت آن در برابر انسولین تولید شده می شود، به افزایش سطح قند خون می انجامد؛ فرارسیدن تابستان و گرمای هوا ایجاب می کند که مبتلایان به این بیماری تدابیری را برای جلوگیری از برخی عوارض احتمالی اتخاذ کنند.
مسئول آموزش پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار کرد: داروهای دیابت هم در معرض هوای گرم آسیب می بینند؛ به طور خاص، انسولین در هوای گرم به ویژه اگر در معرض مستقیم اشعه آفتاب قرار گیرد، ممکن است فاسد شود.
دکتر محسن خوش نیت نیکخو گفت: همچنین قرص های خوراکی این بیماران در هوای گرم، حدود ۴۰ درصد کارایی خود را از دست می دهند.
استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به این که در آب و هوای گرم و مرطوب احتمال گرمازدگی برای همه به خصوص بیماران دیابتی بیشتر است، بیان کرد: مکانیزم تعریق در بیماران دیابتی ممکن است در این شرایط آسیب ببیند.
خوش نیت ادامه داد: وجود رطوبت در داخل کفش سبب ایجاد قارچ بین انگشتان پا می‌شود و احتمال ابتلا به عفونت قارچی را افزایش می‌دهد؛ به دنبال آن عفونت‌های باکتریال در پا ایجاد می‌شود که می‌تواند عوارضی برای بیماران داشته باشد.
وی بر شستشوی مرتب و منظم روزانه پا در ایام گرم سال تاکید کرد و افزود: بیماران دیابتی نباید از شستشوی پا برای حداقل یک تا ۲ بار در روز و معاینه آن غافل شوند. همچنین این افراد در استخرها و سواحل دریا به هیچ وجه نباید با پای برهنه راه بروند و لازم است که در این مکان ها از کفش و یا دمپایی مناسب استفاده کنند.
او گفت: ورزش در هوای گرم باعث می شود که فرد دیابتی دچار کم آبی شده و براثر آن قند خون بیشتر افزایش پیدا کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شانزده − 14 =