کد خبر : 33652
تاریخ انتشار : یکشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۵
-

شناسایی و کنترل معتادین از محاسن ارائه رایگان تریاک است

شناسایی و کنترل معتادین از محاسن ارائه رایگان تریاک است

به گزارش قائم آنلاین،بشیر خالقی امروز در گفت‌وگو با اشاره به توزیع رایگان تریاک در کشور اظهار کرد: قبل از انقلاب حدود دو تا سه سال برای افرادی نظیر پیرمردها و پیرزنانی که از تریاک استفاده می‌کردند توزیع رایگان صورت می‌گرفت. وی بابیان اینکه برخی از بیماران نهایتاً باید از تریاک یا مشتقات آن استفاده

به گزارش قائم آنلاین،بشیر خالقی امروز در گفت‌وگو با اشاره به توزیع رایگان تریاک در کشور اظهار کرد: قبل از انقلاب حدود دو تا سه سال برای افرادی نظیر پیرمردها و پیرزنانی که از تریاک استفاده می‌کردند توزیع رایگان صورت می‌گرفت.

وی بابیان اینکه برخی از بیماران نهایتاً باید از تریاک یا مشتقات آن استفاده کنند، افزود: در زمان‌های گذشته با در نظر گرفتن سهمیه کوپنی به بیماران و مصرف‌کنندگان خاص تریاک داده می‌شد و راهکاری برای کنترل مصرف آن در کشور بود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به بهبود شرایط مصرف‌کنندگان مواد مخدر در زمان قبل از انقلاب، گفت: برخی‌ها در جامعه ما به دلیل بیماری یا موارد خاص به‌ناچار برای درمان از تریاک استفاده کنند و گفتنی است درگذشته عمده مصرف تریاک مربوط به پیرمردها و پیرزنان بود.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر تریاک و مشتقات آن را به‌صورت کنترل‌شده در اختیار مصرف‌کنندگان و بیماران قرار دهند علاوه بر شناسایی معتادین جامعه باعث مدیریت صحیح مصرف تریاک و همچنین هدایت درمانی مصرف‌کنندگان این ماده افیونی می‌شود.

خالقی بابیان اینکه ارائه تریاک رایگان علاوه بر درمان به پیشگیری هم کمک می‌کند، گفت: با شناسایی معتادین و تدابیر خاص کنترلی می‌توان به فرایند درمان و کنترل معتادین جامعه سرعت بخشید.

وی با اشاره به مخلوط کردن مواد شیمیایی به سایر مواد مخدر و ساخت ترکیب‌های خطرناک برای مصرف‌کنندگان مطرح کرد: نجات دادن مصرف‌کنندگان از شیشه، هروئین و سایر مواد مخدر بسیار حساس و سخت است.

عضو مجمع نمایندگان اردبیل در پاسخ به اینکه ارائه رایگان تریاک به مصرف‌کنندگان اعتیاد پروری را به دنبال خواهد داشت یا خیر، گفت: در اختیار گذاشتن رایگان تریاک به مصرف‌کنندگان تجربه درگذشته دارد و بعید می‌رسد که جنبه تفننی داشته باشد.

نماینده مردم خلخال و کوثر در خانه ملت با ابراز تأسف از اینکه ‌ای‌کاش تمام مشکلات مصرف‌کنندگان و معتادان در اختیار گذاشتن رایگان تریاک بود، تصریح کرد: مسئله و مشکل اساسی در جامعه فعلی عمدتاً تریاک نیست و ای‌کاش مشکل جوانان ما تریاک بود چون در حال حاضر جوانان به مواد صنعتی خطرناک روی آورده‌اند که هم برای خود و هم برای آیندگان بسیار خطرناک است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

11 − 6 =