کد خبر : 33158
تاریخ انتشار : جمعه ۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۵
-

سیاستمدار ضد ایرانی از شورای امنیت ملی آمریکا اخراج شد

سیاستمدار ضد ایرانی از شورای امنیت ملی آمریکا اخراج شد

به گزارش قائم آنلاین،رسانه‌ها گزارش داده‌اند «درک هاروی»،‌ عضو شورای امنیت ملی آمریکا و مشاور رئیس‌جمهور این کشور در مسائل خاورمیانه از این شورا کنار گذاشته شده است. وبگاه «ویکلی‌استاندارد» اولین رسانه‌ای بود که این خبر را منتشر کرد. این مجله نوشته که «درک هاروی» اخراج شده است. مجله «فارن‌پالیسی» نوشته کاخ سفید خروج «هاروی»

به گزارش قائم آنلاین،رسانه‌ها گزارش داده‌اند «درک هاروی»،‌ عضو شورای امنیت ملی آمریکا و مشاور رئیس‌جمهور این کشور در مسائل خاورمیانه از این شورا کنار گذاشته شده است.

وبگاه «ویکلی‌استاندارد» اولین رسانه‌ای بود که این خبر را منتشر کرد. این مجله نوشته که «درک هاروی» اخراج شده است.

مجله «فارن‌پالیسی» نوشته کاخ سفید خروج «هاروی» از شورای امنیت ملی را تأیید کرده اما اشاره‌ای به دلیل آن نکرده است.

«هاروی» از جمله چهره‌های محوری در تدوین سیاست‌های افراطی دولت ترامپ در مسائل مختلف خاورمیانه و از عوامل هدایت سیاست ترامپ به سمت تقابل‌جویی با ایران بود.

وی در مقاله‌ای در سال ۲۰۱۵ برای نشریه ویکلی‌استاندارد با انتقاد از سیاست خارجی دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا مدعی شد که سیاست‌های اوباما باعث قدرت گرفتن ایران در منطقه شده است.

او همچنین – به نوشته «ویکلی‌استاندارد»- از جمله بازیگران اصلی بررسی بین‌سازمانی است که دولت آمریکا برای تعیین سیاست‌هایش در قبال ایران و برجام در دستور کار قرار داده است.

«دونالد ترامپ» از چند ماه پیش تیمی از دولتش را مأمور بررسی سیاست‌های آمریکا در قبال ایران کرده است. این تیم، همچنین مأمور شده به بررسی این موضوع بپردازد که آیا رفع تحریم‌های هسته‌ای  علیه ایران ذیل برجام در راستای منافع ملی آمریکا هست یا خیر.

«ویکلی‌استاندارد» نوشته «هاروی» در مقایسه با «رکس تیلرسون» و «جیمز متیس»، وزرای خارجه و دفاع آمریکا از رویکرد تقابل‌جویانه‌تری در قبال ایران حمایت می‌کرده است.

«هاروی» همچنین از جمله طراحان پشت صحنه حمله دولت آمریکا به پایگاه هوایی «الشعیرات» در شرق استان حمص سوریه بود.

به نوشته «ویکلی‌استاندارد»،، «متیس» اختلافاتی با «هاروی» داشت که آنها را به «مک‌مستر» اطلاع داد که در نتیجه آن مشاور امنیت ملی کاخ سفید، تصمیم به اخراج «هاروی» از سمتش گرفت.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × 5 =