کد خبر : 31069
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۵
-

پیام تسلیت‌ مدیران و سازمان‌های سینمایی در پی درگذشت حبیب‌الله کاسه‌ساز

پیام تسلیت‌ مدیران و سازمان‌های سینمایی در پی درگذشت حبیب‌الله کاسه‌ساز

به گزارش قائم آنلاین،حبیب‌الله کاسه‌ساز تهیه‌کننده شناخته شده سینما صبح امروز پس از تحمل یک دوره طولانی بیماری درگذشت. این تهیه‌کننده ۵۵ ساله، پس از چهار سال مبارزه با بیماری سرطان معده و انجام چندین عمل جراحی جان به جان آفرین تسلیم کرد. در واکنش به درگذشت مرحوم حبیب‌الله کاسه‌ساز مدیران سینمایی در پیامی این

به گزارش قائم آنلاین،حبیب‌الله کاسه‌ساز تهیه‌کننده شناخته شده سینما صبح امروز پس از تحمل یک دوره طولانی بیماری درگذشت. این تهیه‌کننده ۵۵ ساله، پس از چهار سال مبارزه با بیماری سرطان معده و انجام چندین عمل جراحی جان به جان آفرین تسلیم کرد.

در واکنش به درگذشت مرحوم حبیب‌الله کاسه‌ساز مدیران سینمایی در پیامی این ضایعه را به جامعه سینمایی و خانواده تسلیت گفتند که متن پیام‌های آنها به شرح ذیل آمده است.

*پیام تسلیت رئیس سازمان سینمایی

متن پیام محمدمهدی حیدریان معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی بدیدن شرح است:

هنرمند سخت کوش، تهیه کننده سینمای ایران حبیب الله کاسه ساز پس از تحمل سختی های بسیار و مبارزه‌ای جانکاه، چهره درنقاب خاک کشید.

درگذشت هر عزیزی در این دنیای فانی تذکری است که برای همه ما یاداوری کند ،مرگ گریز ناپذیر و سرنوشت قطعی آدمی است و آنچه باقی است خداوند است .

ضمن عرض تسلیت ویژه به تهیه کنندگان سینمای ایران،برای بازماندگان آن مرحوم صبر و اجر و برای مرحوم کاسه ساز غفران و رحمت الهی مسالت می نمایم.

*تسلیت رئیس سازمان سینمایی حوزه هنری 

متن پیام محمد حمزه زاده رئیس سازمان سینمایی حوزه هنری بدین شرح است:

بی تردید، حبیب سینمای ایران نامی است که در حافظه و تاریخ سینمای ایران و سینمای دفاع مقدس  ماندگار است. مردی تمام نشدنی برای تمام فصول مبارزه از صحنه های دفاع مقدس تا تصویر، روایت و بازسازی تاریخ آن و تا واپسین لحظات وذرات زندگی در مبارزه با بیماری سرطان.

سینماگری که با درک والا و هوشمندی سرشارش زمینه ساز تولید ده ها اثر ماندگار را در سینما و تلویزیون شد.  آثاری که هر کدام با نگاهی و باری از اندیشه در خدمت فرهنگ و کیان این مرز و بوم بوده اند.

بدرود مرد نام آشنا، کم حرف، نجیب، سربلند و بی ادعای سینمای ایران.

* پیام تسلیت سازمان اوج

متن پیام تسلیت روابط عمومی سازمان هنری رسانه‌ای اوج بدین شرح است:

نمی‌دانم چه حکمی است که در این سال ها و این ماه ها، هر روز خبر پرکشیدن یکی از بچه های قدیم هنر انقلاب به گوش می رسد. روزی امیرحسین فردی، روزی فرج الله سلحشور و حالا تو حاج حبیب الله کاسه ساز!

تو پر کشیدی و ما هم مطیع قسمت حضرت دوستیم ولی شک نکن که یادمان نمی رود «شیخ بهایی»، «در چشم باد»، «مزرعه پدری»، «اخراجی ها» و… و تا ابد به یادت خواهیم بود.

راستی چه خوش موقعی پر کشیدی حاج حبیب روزهای شهادت صادق آل محمد، روزهای بغض بقیع حالا ما هم مثل خانواده ی تو در ایام شهادت امام صادق عزادار توییم و گلوهامان پر از بغض است.

سفرت بخیر رفیق قدیمی.

*پیام تسلیت مشاور ارشد سازمان امور سینمایی

متن پیام علیرضا رضاداد مشاور ارشد سازمان امور سینمایی،سمعی و بصری به شرح زیر است:

درگذشت فرهیخته گرامی تهیه کننده شایسته و از همراهان و یاران سینمای کشور خصوصا سینمای انقلاب و دفاع مقدس را به خانواده آن مرحوم و خانواده بزرگ سینمای ایران تسلیت می گویم .

همه ما در این غم شریک و اندوهگین از دست دادن اوئیم .

او که در همه سالهای عمر خود در غم و شادی سینما و سینماگران شریک و از هیچ تلاش و کوششی برای اعتلای سینمای کشور و یاری سینماگران فروگذار نکرد.

سینمای کشور آنقدر از او  آثار وخاطرات خوب و به یاد ماندنی دارد که هرگز فراموشش نخواهد کرد.

دلبستگی او به آرمانهای انقلاب و امام و تلاش مستمرش برای ثبت و نشر تاریخ پرافتخار انقلاب و دفاع مقدس از ویژگیهای بارز او بود.

او حتما با امام خود محشور خواهد شد و از آن جهان ابدی دعاگوی همه ما خواهد بود.

برای آن مرحوم آمرزش و برای خانواده محترم ایشان صبر و شکیبایی از درگاه ایزد متعال مسئلت خواهیم کرد.

*مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی درگذشت «حبیب‌الله کاسه‌ساز» تهیه‌کننده متعهد سینمای ایران را تسلیت گفت.

مرحوم حبیب‌الله کاسه‌ساز از تهیه‌کنندگان فعال سینما در دهه ۸۰ بود که چهارده فیلم سینمایی را تهیه کرد و در پروژه‌های اخراجی‌های ۱ (مسعود ده‌نمکی- ۱۳۸۵) و ریسمان باز (مهرشاد کارخانی- ۱۳۸۶)، بعنوان تهیه‌کننده به همکاری با این «مرکز» پرداخت.

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی درگذشت این هنرمند متعهد را به جامعه‌ی سینمای ایران و خانواده محترم زنده‌یاد کاسه‌ساز تسلیت گفته، برای آن مرحوم آمرزش روح و علو درجات الهی مسئلت می‌نماید.

*پیام تسلیت دبیر نخستین جشنواره فیلم «سلامت»

در پیام تسلیت ابراهیم داروغه زاده آمده است:

” درگذشت حبیب الله کاسه ساز تهیه کننده دلسوز سینمای ایران غمی گران است برای سینمای ایران، بدون شک تلاش های این فیلمساز فقید در به تصویر کشیدن دوران دفاع مقدس و ایجاد شرایط مناسب برای فیلمسازی کارگردانان سینمای ایران در یادها خواهد ماند.

اینجانب با گرامیداشت یاد حبیب الله کاسه ساز، درگذشت این فیلمساز دغدغه مند را به خانواده وی و سینمای ایران تسلیت می گویم و از خدای متعال علو درجات را برای آن فرهیخته فقید خواستارم.”

حبیب الله کاسه ساز پس از طی یک دوره بیماری صبح امروز درگذشت.

بر اساس این گزارش، پیکر زنده‌یاد حبیب‌الله کاسه‌ساز ساعت ۹ صبح روز جمعه ۳۰ تیرماه از مقابل ساختمان شماره۲ خانه سینما به سمت بهشت زهرا(س) تشییع می‌شود و در قطعه هنرمندان به خاک سپرده می‌شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هشت − 6 =