کد خبر : 31065
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۵
-

جودوی ایران در آستانه مات شدن در بازی شطرنج

جودوی ایران در آستانه مات شدن در بازی شطرنج

به گزارش قائم آنلاین، مسابقات جودو قهرمانی جوانان و نوجوانان آسیا در حالی طی چند روز گذشته با شکست تیم‌های اعزامی کشورمان به قرقیزستان به پایان رسید که دیگر خانواده جودو از کوچکترین روزنه‌های امید هم ناامید شدند. جودوی ایران این روزها غرق در ناکامی مطلق است و در رده‌های مختلف مسلسل وار در مسابقات و

به گزارش قائم آنلاین، مسابقات جودو قهرمانی جوانان و نوجوانان آسیا در حالی طی چند روز گذشته با شکست تیم‌های اعزامی کشورمان به قرقیزستان به پایان رسید که دیگر خانواده جودو از کوچکترین روزنه‌های امید هم ناامید شدند. جودوی ایران این روزها غرق در ناکامی مطلق است و در رده‌های مختلف مسلسل وار در مسابقات و رویداد‌های مختلف مقابل حریفان گمنام هم ایپون می‌شوند.

جودوی ایران طی ۷ ماه گذشته چمدان به دست در فرودگاه‌های آسیا و اروپا به دنبال حضور در اردوهای مشترک، مسابقات آسیایی، تورنمنت و … بود، اما سرانجام این سفرهای مارکوپولویی جودو تنها ناکامی مطلق بود و بس!

جودوکاران ایران در قرقیزستان ایپون شدند، جودوکاران ایران حذف شدند، جودوکاران ایران بزرگترین ناکامی تاریخ جودوی ایران را رقم زدند و… این تیتر تمام رسانه‌ها داخلی در طول این چند ماه گذشته بوده و است. البته نباید فراموش کنیم که جودوی ایران در بازی‌های کشورهای اسلامی مدال آور بود، اما ما نباید خودمان را گول بزنیم چرا که کیفیت مسابقات کشورهای اسلامی در قد و قواره جودوی آسیا نبوده و نیست، چرا که برگزاری این رویداد بزرگ صرفا برای محکم شدن پایه‌های دین مبین اسلام بود تا برادری در بین مسلمان دنیا مستحکم تر شود.

در واقع برای سنجیدن عیار جودوی ایران همین بس که ما در آسیا ناکام بوده‌ایم، این شکست تلخ نشان از ضعف بسیار بزرگ جودوی ایران است، این ناکامی‌های مسلسل وار نشان می‌دهد که مربیان تیم‌های ملی جودوی کشورمان به دور از علم روز دنیا هستند، بدون تعارف جودو نیاز به مربی خارجی دارد، مربی بزرگی که ناجی این رشته ناکام باشد. جودوی ایران این روزها نتایجی را در قرقیزستان رقم زد که در رزومه تاریخی این رشته تا کنون چنین نتایجی رقم نخورده است.

متاسفانه این روزها شاهدیم که مسئولان فدراسیون جودو بازی شطرنجی را به راه انداخته‌اند که گویا مربیان تیم‌های ملی حکم سرباز‌های حاضر در صفحه سیاه و سفید این بازی فکری را دارند و تنها با جابه جایی این مهر‌ه‌ها بازی همچنان ادامه دارد، اما مسئولان فدراسیون نباید فراموش کنند که مسابقات جهانی نوجوانان و جوانان در پیش است و شاید این بار با مات شدن این بازی به ایستگاه پایانی برسد.

اما موضوع اصلی بحث گزارش امروز این است که مسئولان فدراسیون جودوی کشورمان روز گذشته در تصمیماتی عجیب تغییراتی را در راس تیم‌ ملی بزرگسالان ایجاد کردند که برای همه خانواده جودو و اصحاب رسانه جای سوال داشت. در واقع با این تغییرات در تیم‌های ملی جودوی ایران رئیس فدراسیون به دنبال فرار از ناکامی جودوی ایران است و با تغییرات در راس تیم‌های ملی می‌خواهد به انتقادات پایان دهد.

نکته اول، زمانی که محمد درخشان در مجمع انتخابات فدراسیون جودو موفق شد سکان هدایت این فدراسیون را برعهده بگیرد، پرقدرت مجید زارعیان را به عنوان سرمربی تیم ملی جودو معرفی کرد، اما متاسفانه زارعیان حکم سرمربیگری را از رئیس فدراسیون دریافت نکرد و هیچ گاه به عنوان سرمربی در راس تیم ملی قرار نگرفت.

نکته دوم، مسئولان فدراسیون در طول این چندماه بارها و بارها در مورد گزینه‌های خارجی صحبت کردند و تاکید داشتند که با یکی از این گزینه‌ها برای هدایت تیم ملی بزرگسالان جودو به زودی به توافق نهایی خواهند رسید، حتی چند نفر از آن گزینه‌های مختلف برای هفته‌های متوالی مهمان فدراسیون جودو ایران بودند، اما مسئولان فدراسیون در یک کلام مدعی شدند که با گزینه خارجی به توافق نرسیدند و دوباره به سراغ گزینه‌های بعدی رفتند، اما به یکباره روز گذشته محمد منصوری را به عنوان سرمربی تیم ملی بزرگسالان منصوب کردند!

این اتفاقات در حالی رخ داد که تیم ملی جودوی ایران سرمربی به نام مجید زارعیان دارد و درخشان پیش از اعزام تیم ملی بزرگسالان جودو به مسابقات قهرمانی آسیا مدعی شده بود که قطعا از زارعیان استفاده خواهد کرد، اما این صحبت‌ گویا برای آرام کردن فضای حاکم بود.

نکته سوم، علی رغم تاکید‌های فراوان درخشان در گفت‌وگو با رسانه‌های مختلف در مورد ماندگاری زارعیان در راس تیم‌های ملی، حالا چطور می‌شود رئیس فدراسیون بدون اینکه توضیحی در مورد سرنوشت زارعیان بدهد، منصوری را به عنوان سرمربی تیم ملی معرفی می‌کند! آیا هنوز زارعیان برکنار نشده است؟ آیا یک تیم ملی می‌تواند دو سرمربی داشته باشد؟

کلام آخر، سیدمحمود میران قهرمان سابق تیم ملی جودوی ایران هم روز گذشته به عنوان مدیرفنی تیم‌های ملی جودو منصوب شد، این در حالی است که محمدرضا رودکی از روزی که درخشان سکان هدایت فدراسیون جودو را برعهده گرفت به عنوان مدیر تیم‌های ملی معرفی شد، این هم از عجایب این روزهای جودوی ایران است که فدراسیون مربوطه بدون اینکه تکلیف سرمربی خود را روشن کند؛ یک سرمربی دیگر برای تیم ملی بزرگسالان معرفی می‌کند و در اوج ناباوری میران در حالی مدیر فنی تیم‌های ملی می‌شود که رودکی ماه‌ها است که مدیرتیم‌های ملی جودو است، این روزها مدیر در مدیر شده و سرمربی در سرمربی، امیدواریم که شخص دومی در فدراسیون جودو به عنوان رئیس فدراسیون معرفی نشود، در غیر این صورت باید دو فدراسیون جودو با دو تشکیلات مختلف داشته باشیم. فدراسیونی که تنها یک سالن تمرین داشت و آن هم این روزها وضعیت اش بلاتکلیف است.

البته درخشان رئیس فدراسیون جودو طی چند روز گذشته در مصاحبه‌های خود در مورد سالن شهید افراسیابی صحبت‌هایی را مطرح کرده بود. او در واکنش به حواشی مطرح شده در مورد سالن تمرینی جودو گفت: در خصوص سالن افراسیابی داستانی وجود ندارد. فدراسیون و وزارت با هم تفاهم دارند و ما بدون مشکل از این سالن استفاده می‌کنیم. عده‌ای عجله کردند و از اینکه ما سالن تمرین خود را از دست بدهیم، خوشحال شدند. آن‌ها از موضوعات منفی خوشحال می‌شوند، اما امیدواریم مسائل خوبی پیش بیاید که موجب خوشحالی آن‌ها شود!

لازم به یادآوری است که مدبر رئیس شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی در نشست خبری درباره شرایط سالن افراسیابی هم گفت: این سالن ۸ سال پیش برای مسابقات آسیایی و برای تمرین به جودو داده شد تا بعد به شرکت داده شود. آنجا سالن مسابقه است نه تمرین که رشته‌های مختلف حتی والیبال هم در آنجا مسابقه داده است. از آن زمان تاکنون سالن دراختیار جودو است که اصلاً هم نگهداری نکردند.

رئیس شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی ادامه داد: بازسازی در دستور کار قرار گرفت که این کار در بخش‌هایی هم انجام شد، اما با وجود اینکه دستور وزیر است که این سالن برای مسابقات استفاده شود، باز هم جودو همکاری نمی‌کند، در حالی که این فدراسیون در کبکانیان هم سالن دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

12 + نه =