کد خبر : 30880
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۵
-

کاهش۱۰ درصدی مستمری‌بگیران کمیته امداد

کاهش۱۰ درصدی مستمری‌بگیران کمیته امداد

به گزارش قائم آنلاین،پرویز فتاح پیش از ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه مصوبات مجلس و اقدامات دولت در رابطه با وام های حوزه اشتغال رشد خوبی داشته است، اظهار داشت: مهم ترین ماموریت کمیته امداد نیز ایجاد اشتغال و خوداتکایی خانواده های تحت پوشش است تا این خانواده ها با

به گزارش قائم آنلاین،پرویز فتاح پیش از ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه مصوبات مجلس و اقدامات دولت در رابطه با وام های حوزه اشتغال رشد خوبی داشته است، اظهار داشت: مهم ترین ماموریت کمیته امداد نیز ایجاد اشتغال و خوداتکایی خانواده های تحت پوشش است تا این خانواده ها با عزت زندگی کنند.

وی با بیان اینکه سال گذشته حدود ۱۴۰۰ میلیارد تومان وام برای یکصد هزار خانواده تحت پوشش پرداخت کردیم که نتیجه آن خروج تعداد زیادی از خانواده ها از پوشش کمیته امداد بود، تصریح کرد: امسال این وام هزار میلیاردی به ۲۱۰۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با تاکید بر اینکه سهم لرستان از نظر اشتغال طی سال گذشته ۴۵۰۰ فقره وام بوده است و امیدواریم با این وضعیت و همت مجلس و افزایش منابع، این میزان بیش از دو برابر شود و به ۱۰ هزار مورد پرداخت وام برسد، ادامه داد: قول می دهیم منابع امدادی را نسبت به لرستان عنایت بیشتری داشته باشیم.

فتاح با اشاره به اینکه سال گذشته حدود ۱۰ درصد آمار تحت پوشش مستمری بگیر کمیته امداد کاهش یافت؛ بعضی از این خروج ها به صورت طبیعی صورت گرفته است ولی شاید بیش از ۵۰ درصد این خروج به خاطر توانمند سازی خانواده ها بوده است، گفت: امیدواریم امسال هم به این آمار ۱۰ درصدی برسیم.

وی از تاسیس صندوق قرض الحسنه امداد ولایت خبر داد و اظهار داشت: با اینکه بانک مرکزی اراده اش بر جمع آوری صندوق ها است اما ما یک استثنا بودیم و مجوز تاسیس این صندوق را به کمیته امداد دادند، در این صندوق اساس پول حفظ می شود و ثواب آن از صدقات هم کمتر نیست.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه بنا نداریم در شهرستان ها برای این صندوق قرض الحسنه شعبه بزنیم چون هزینه ها بالا می رود و می افتیم روی دور باطل سایر صندوق ها تصریح کرد: از فناوری نوین و الکترونیکی در این صندوق استفاده می کنیم.

فتاح ادامه داد: خوشبختانه مدت پرداخت وام به شدت کاهش یافته است و در وام های ضروی تا ۵ میلیون صف ها تقریبا از بین رفته و صف برای وام نداریم چون تضامین آنها ساده می شود و کاهش می یابد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × یک =