کد خبر : 27867
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۰
-

مهاجم ایرانی امید اول تیم بلژیکی

مهاجم ایرانی امید اول تیم بلژیکی

به گزارش قائم آنلاین، حضور کاوه رضایی در شارلوا را باید انتقالی هوشمندانه قلمداد کرد. شارلوا تیم ششم فصل قبل لیگ دسته اول بلژیک  با کسب ۴۹ امتیاز عملکردی قابل قبول داشت تنها ۲۹ گل خورد تا دومین خط دفاعی فوتبال بلژیک را به خود اختصاص دهد. با این حال زدن تنها ۳۴ گل طی تمام

به گزارش قائم آنلاین، حضور کاوه رضایی در شارلوا را باید انتقالی هوشمندانه قلمداد کرد. شارلوا تیم ششم فصل قبل لیگ دسته اول بلژیک  با کسب ۴۹ امتیاز عملکردی قابل قبول داشت تنها ۲۹ گل خورد تا دومین خط دفاعی فوتبال بلژیک را به خود اختصاص دهد. با این حال زدن تنها ۳۴ گل طی تمام فصل سبب شد تا کادر فنی این تیم نقطه ضعف آشکارش در گلزنی را از یاد نبرد.

شارلوا در فاز دفاعی فوق العاده بود. قرار گرفتن روی پله دوم جدول بهترین خطوط دفاعی فصل، بعد از کلوب بروژ، نشان داد کادر فنی این تیم نیاز دارد تا بیشتر از قبل به ترمیم ساختار هجومی تیمش بپردازد. و البته مهمترین برنامه در این میان جذب مهاجمی ایرانی بود با توانایی های غیر قابل انکار.

امروز کاوه رضایی امید نخست شارلوا برای رسیدن به ثبات در امر گلزنی است و این نکته با بررسی شرایط مهاجمان حال حاضر تیم بلژیکی به خوبی قابل رویت است.

رقیب ۲.۵ میلیون یورویی کاوه

از نگاه آمار شارلوا که دومین خط دفاعی فوتبال باشگاهی بلٰژیک را در اختیار دارد در فاز هجومی فاصله بسیاری با مدعیان دارد و این فاصله باید به نحوی جبران گردد.

نگاهی به عملکرد مهاجمان شارلوا در فصل اخیر نشان می دهد که بهترین مهاجم آنها داوید پولت طی ۳۲ بازی و حدود ۲ هزار دقیقه تنها هشت مرتبه موفق به گلزنی شده است. این در شرایطی است که آقای گل فصل ۱۷-۲۰۱۶ سطح اول فوتبال بلژیک، موفق به زدن ۲۲ گل شده است. در واقع لوکاس تئودور لهستانی در شرایطی برای اندرلخت ۲۲ گل زده که هیچ کدام از این گلها از روی نقطه پنالتی وارد دروازه رقبا نشده اند.

نکته قابل توجه اینکه بهترین گلزن فصل قبل این تیم یعنی پولت سال ۲۰۱۴ با قراردادی به ارزش ۲.۵ میلیون یورو از شارلوا راهی اندرلخت شد تا ۲ مرتبه پی در پی قهرمانی بلژیک را تجربه کند.

جدی ترین رقیب کاوه رضایی پس از بازگشت به شالروا دوباره جایگاه قبلی اش را پیدا کرد با این حال کمتر موفق شد با گلهایش لقب یک ناجی بزرگ را بدست آورد.

داوید فصل قبل به خنت، آ.اس یوپن(۲)، سنت ترویدن، کورتریک، لوکرن، زوله وارگم و کلوب بروژ گل زد با این حال خیال کادر فنی شارلوا هرگز از بابت داشتن مهاجمی بزرگ راحت نشد.

بهترین پاسور شالروا از فرانسه آمده

به گزارش مشرق، کاوه رضایی به عنوان یکی از برترین گلسازهای فوتبال باشگاهی ایران راهی شارلوا شد تا در این نقش هم تیم جدیدش را یاری نماید. جالب اینکه بهترین پاسور فصل قبل این تیم بلژیکی یک فرانسوی ۳۱ ساله است به نام کلمنت تانیمونت.

این هافبک که از سال ۲۰۱۳ به شارلوا اضافه شده در فصل اخیر طی ۳۲ بازی و ۱۹۲۴ دقیقه موفق به ارسال ۶ پاس گل برای سایر هم تیمی هایش شد.

کلمنت البته در هفته دوم رقابتها هم یک گل ۳ امتیازی و با ارزش به تیم موسکرون زد.

اگر ستاره لیگ ستارگان قطر بماند

فصل پیش شارلوا برای حل مشکلاتش در فاز هجومی تصمیم گرفت حمدی هرباوین تونسی را از اندرلخت به خدمت بگیرد. این انتقال قرضی در میانه فصل انجام شد و البته که مهاجم موفق فوتبال بلژیک در فصل ۱۵-۲۰۱۴ این بار موفق نبود.

حمدی که در فصل یاد شده موفق شده بود با پیراهن لوکرن طی ۲۴ بازی ۲۱ گل به ثمر برساند این مرتبه در نیم فصل اخیر لیگ یک بلژیک با پیراهن شارلوا ۱۴ بازی انجام داد و ۴ گل زد.

این در شرایطی است که هنوز تکلیف تمدید حضور قرضی این مهاجم در شارلوا هم چندان مشخص نشده و بعید به نظر می رسد در فصل پیش رو هم ماندنی باشد. در واقع خرید کاوه رضایی می تواند مهر تاییدی باشد بر عدم تقاضای کادر فنی شارلوا برای نگه داشتن حمدی تونسی در اردوی تیم.

نکته جالب توجه در کارنامه حمدی اینکه مهاجم مذکور فصل ۱۵-۲۰۱۴ لیگ ستارگان قطر را هم تجربه کرده است. فصلی که با پیراهن القطر ۲۱ گل زد تا بعد از هم تیمی جباری و منتظری – دیوکو کونگویی – روی پله دومین گلزن لیگ ستارگان قرار بگیرد.

نه جمال نه یوردان

به گزارش مشرق، شارلوا که بی شک به توانایی های کاوه رضایی به عنوان یک مهاجم دونده دل بسته است، در فهرست مهاجمانش دو بازیکن دیگر را هم دارد که چندان مدعی به نظر نمی رسند. نفر اول جمال باکارا فرانسوی است که ۲۸ ساله است و راست پا. این مهاجم سیه چهره فصل قبل در ۱۵ مسابقه به میدان آمد که حاصل تلاش ۵۸۷ دقیقه ای اش زدن ۲ گل به اندرلخت و استاندارد لیژ بود.

نفر دوم یوردان رماکله بلژیکی است. مهاجمی ۳۰ ساله که نیم فصل قبل از آنتورپ به شارلوا آمد. یوردان در ۹ دیدار به میدان آمد و موفق شد در ایستگاه ۲۴ رقابتها به زوله وارگم یک گل ۳ امتیازی بزند.

با تمام این اوصاف روی کاغذ شرایط برای رسیدن کاوه رضایی به ترکیب اصلی کاملا فراهم است. بی تردید این مهاجم پر تلاش اگر از موقعیتی که نصیبش شده بهره ببرد می تواند بیش از پیش به چشم کادر فنی تیم ملی ایران بیاید. حال باید به انتطار نشست و دید سرانجام انتخاب اروپایی کاوه چه خواهد بود؟

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه + 4 =