کد خبر : 27370
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۵
-

خوشحالی ملی پوش تکواندو از شکست؟!

خوشحالی ملی پوش تکواندو از شکست؟!

به گزارش قائم آنلاین، بیست و سومین دوره مسابقات تکواندو قهرمانی جهان در حالی روز جمعه ۹ تیرماه در شهر موجو کره‌جنوبی به پایان رسید که تیم ملی تکواندو ایران در بخش آقایان با کسب دو مدال نقره و یک برنز در جایگاه سوم تیمی قرار گرفت. در حاشیه برگزاری این مسابقات حواشی به وجود آمد

به گزارش قائم آنلاین، بیست و سومین دوره مسابقات تکواندو قهرمانی جهان در حالی روز جمعه ۹ تیرماه در شهر موجو کره‌جنوبی به پایان رسید که تیم ملی تکواندو ایران در بخش آقایان با کسب دو مدال نقره و یک برنز در جایگاه سوم تیمی قرار گرفت.

در حاشیه برگزاری این مسابقات حواشی به وجود آمد که فارغ از دلایل عدم موفقیت تیم ملی تکواندو در این مسابقات قابل تعمق و بررسی بیشتر است. یکی از این حاشیه‌ها مربوط به استوری‌های مهدی خدابخشی بعد از ناکامی اعضای تیم ملی در جریان برگزاری این مسابقات بود که سر و صداهای زیادی را به پا کرد.

خدابخشی در آستانه این مسابقات در اعتراض به تصمیم کادرفنی تیم ملی برای انتخاب ملی‌پوش وزن هفتم تیم ملی با برگزاری رقابت انتخابی بین او و سعید رجبی اردوی تیم ملی را ترک و مصاحبه‌های تند و تیزی نیز علیه کادرفنی تیم ملی انجام داد. اینکه تا چه حد صحبت‌های ملی‌پوش المپیکی تکواندو ایران و نابودگر سابق در این زمینه درست بود و اعتراضات او به حق بود اما رفتارهای او در جریان این مسابقات قابل انتقاد بود.

بحث اختلاف ورزشکاران و مربیان در تمامی رشته‌های ورزشی از قدیم ایام وجود داشته و در آینده نیز ادامه خواهد داشت اما هیچگاه ما شاهد این نبودیم ورزشکار از شکست هم تیم‌ها و یا رشته خود به صورت علنی ابراز خوشحالی کند و حتی خدا را بابت این اتفاق شکر کند.

خدابخشی در سالیان اخیر یکی از ملی‌پوشان تیم ملی تکواندو ایران بود که با کسب عناوین قهرمانی آسیا، بازی‌های آسیایی، مسابقات جهانی و مسابقات گرندپری افتخارات زیادی را برای ورزش ایران به ارمغان آورد اما با ناکامی در المپیک و حواشی اختلاف او با کادرفنی سابق تیم ملی و اختلافات با کادرفعلی تیم ملی وارد حاشیه شد.

اینکه مهدی خدابخشی به دلیل عدم حضور در مسابقات جهانی ناراحت باشد مسئله‌ای طبیعی در ورزش قهرمانی است اما اینکه یکی از ورزشکاران پرافتخار تکواندو که الگوی بسیاری از جوانان علاقمند به این رشته است از خوشحالی همرزمان خود به هر دلیلی ابراز خوشحالی کند بسیار ناراحت کننده است.

همیشه ما شاهد هستیم ورزشکاران ملی خود را سرباز کشورشان می‌دانند و قطعا مطرح کردن این مسئله وظایفی را نیز متوجه سرباز آن رشته می‌کند.

یک سرباز هیچ وقت و تحت هیچ شرایطی حتی با وجود اختلاف با تمامی عوامل رشته ورزشی خود نباید حداقل به صورت علنی چنین واکنش‌های نشان بدهد. این اتفاقاتی در حالی افتاد که خدابخشی بعد از پایان مسابقات از ناکامی تیم ملی ابراز ناراحتی کرد اما با واکنش‌های که در حین مسابقات از خود نشان داد صحت گفته‌هایش را زیر سوال برد.

امیدواریم مهدی خدابخشی که هنوز یکی از بهترین ورزشکاران تکواندو ایران است با بررسی رفتارهای خود هنگام باخت ملی‌پوشان در رفتارهای آینده‌اش تجدید نظر کند و مجددا بدون حاشیه به تکواندو ایران و دنیا نشان بدهد یک نابودگر تحت هر شرایطی نابودگر است و چه با حضور یا عدم حضور خود اعتلای پرچم کشورش در اولویت او قرار دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 + نوزده =