کد خبر : 27404
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۰
-

حوادث رانندگی رکورددار آمار مرگ و میر در ایران

حوادث رانندگی رکورددار آمار مرگ و میر در ایران

به گزارش قائم آنلاین،احمد شجاعی رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور، در نشست خبری در خصوص آمار پرونده‌های بررسی‌شده در سال گذشته اظهار داشت: در سال ۹۵ نزدیک به یک میلیون و ۷۶۰ هزار و ۸۵۳ پرونده در سازمان پزشکی قانونی مورد بررسی قرار گرفت که این آمار نسبت به سال گذشته با افزایشی ۲ درصدی

به گزارش قائم آنلاین،احمد شجاعی رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور، در نشست خبری در خصوص آمار پرونده‌های بررسی‌شده در سال گذشته اظهار داشت: در سال ۹۵ نزدیک به یک میلیون و ۷۶۰ هزار و ۸۵۳ پرونده در سازمان پزشکی قانونی مورد بررسی قرار گرفت که این آمار نسبت به سال گذشته با افزایشی ۲ درصدی همراه بوده است.

وی در خصوص آمار مراجعین به سازمان پزشکی قانونی توضیح داد: در سال ۹۵ یک میلیون و ۵۹۴ هزار و ۸۸۸ نفر به پزشکی قانونی مراجعه کرده‌اند. همچنین تعداد یک میلیون و ۹۷۴ هزار و ۲۴۹ نفر مورد معاینات بالینی قرار گرفته‌اند که این آمار نیز نسبت به سال ۹۴ با رشد ۲٫۵درصدی همراه بوده است.
شجاعی افزود: در سال ۹۴ حدود ۵۶۴ هزار و ۲۲۳ نفر به دلیل نزاع به این مرکز مراجعه کرده‌اند که این آمار در سال ۹۵ به رشد منفی ۳ درصد رسیده است، اما آمار مراجعات به دلیل تصادفات نسبت به سال ۹۴ با افزایش ۶٫۴ درصدی همراه بوده به‌طوری‌که در سال ۹۵ ۳۳۳ هزار و ۷۱ نفر به دلیل مصدومیت در حوادث رانندگی به این سازمان مراجعه داشته‌اند.
رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور در خصوص تمام معاینات انجام‌شده بر روی اجساد توضیح داد: معاینات انجام‌شده بر روی اجساد در سال ۹۴ تعداد ۵۷ هزار و ۶۳۳ نفر بوده که این تعداد با رشدی حدود یک درصد در سال ۹۵ به عدد ۵۸ هزار و ۱۸۱ نفر رسیده است.
وی ادامه داد: در خصوص اجساد مورد معاینه قرارگرفته در سال ۹۵ باید گفت مهم‌ترین علل فوت افراد، حوادث رانندگی بوده است که خوشبختانه نسبت به سال ۹۴ با کاهش ۳٫۹ درصدی مواجه بوده‌ایم. همچنین تعداد بیماری‌های قلبی و عروقی تعداد ۸ هزار و ۵۷ نفر به دلیل بیماری‌های قلبی و عروقی جان خود را از دست داده‌اند که این آمار نیز نسبت به سال ۹۴ با افزایش حدود ۱۲ درصد روبرو بوده است.
شجاعی درخصوص مرگ ناشی از مصرف مواد مخدر و روانگردان گفت: متأسفانه مرگ ناشی از مصرف مواد مخدر در سال ۹۵ نسبت به سال ماقبل حدود ۶٫۲ درصد افزایش پیدا کرده است.
رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور در خصوص عملکرد آزمایشگاه سم‌شناسی سازمان پزشکی قانونی توضیح داد: در سال ۹۵ حدود ۴۷ هزار و ۶۱۹ پرونده در این آزمایشگاه مورد بررسی قرار گرفته که این آمار در سال ۹۴ ۴۵ هزار و ۴۶۷ مورد بوده که در این خصوص نیز با رشد ۵ درصد مواجه بوده‌ایم.
وی در ادامه در خصوص پرونده‌های کارشده در آزمایشگاه سرولوژی اظهار داشت: در سال ۹۴ تعداد ۱۸ هزار و ۱۴۰ پرونده در این آزمایشگاه کار شده که در سال ۹۵ این آمار به تعداد ۱۷ هزار و ۴۲۰ پرونده رسیده است.
شجاعی در خصوص پرونده‌های کارشده در آزمایشگاه ژنتیک توضیح داد: آمار پرونده‌های کارشده در این آزمایشگاه در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴ رشدی معادل ۳۸٫۶ درصد داشته است، به‌طوری‌که در سال ۹۵ تعداد ۶ هزار و ۲۴۸ پرونده در این آزمایشگاه مورد بررسی قرار گرفته است.
رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور افزود: در ۶ استان کشور ۱۰ هزار پروفایل ژنتیکی از متهمان جمع‌آوری شده و در بانک ژنتیکی سازمان پزشکی قانونی نگهداری می‌شود و امیدواریم امسال با تلاش این سازمان تعداد این پرونده‌ها به ۳۰ هزار عدد افزایش پیدا کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

17 − 8 =