کد خبر : 27206
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۰
-

اطلاعات درباره کاهش قاچاق کالا سؤال برانگیز است

اطلاعات درباره کاهش قاچاق کالا سؤال برانگیز است

به گزارش قائم آنلاین،محمدعلی پورمختار نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تاکید بر لزوم مبارزه با قاچاق کالا و ارز در کشور گفت: ما قوانین خوبی در بحث مبارزه با قاچاق کالا و ارز داریم اما موفقیت در این حوزه مسلتزم اجرای صحیح این قوانین است. وی افزود: عدم بکارگیری

به گزارش قائم آنلاین،محمدعلی پورمختار نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تاکید بر لزوم مبارزه با قاچاق کالا و ارز در کشور گفت: ما قوانین خوبی در بحث مبارزه با قاچاق کالا و ارز داریم اما موفقیت در این حوزه مسلتزم اجرای صحیح این قوانین است.

وی افزود: عدم بکارگیری دستگاه‌های لازم برای نظارت بر واردات کالا باعث شده تا ما شاهد گسترده شدن ابعاد واردات کالای قاچاق به کشور باشیم که البته بخشی از این تقلب‌هایی که در اسناد و مدارک توسط قاچاقچیان کالا به هنگام ورود به کشور انجام می‌‌دهند.

عضو کمیسیون قضایی مجلس اظهار داشت: عدم اجرای قانون درمورد کد شبنم قطعا بر واردات قاچاق کالا به کشور تاثیر داشته و موجب گسترش قاچاق کالا به کشور شده است.

پورمختار افزود: با وجود کارهای مطالعات زیادی که درمورد کد شبنم شده بود اما این طرح در ابتدا به خوبی اجرا نشد و به جای اینکه کد به هنگام ورود کالا به کشور روی آن ثبت شود در اختیار فروشندگان قرار گرفته بود تا آن را روی کالا نصب کنند و بعد هم به طور کل اجرای آن متوقف شد.

وی افزود: قاچاق کالا به کشور تاثیر منفی و مستقیم بر اشتغال و تولید داخل دارد و توقع این است که دولت با سرعت و جدیت بیشتری به این موضوع ورود پیدا کند.

عضو کمیسیون قضایی مجلس در پایان گفت: اطلاعات و آمار داده شده درمورد قاچاق کالا که روز به روز این آمار کاهش پیدا می‌کند برای ما محل اشکال و سوال است و امیدوارم که ستاد مبارزه با کالا و ارز اطلاعات و آمار واقعی را در این باره منتشر کنند تا موجب اطمینان خاطر از این امر حاصل شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × 5 =