کد خبر : 26271
تاریخ انتشار : جمعه ۹ تیر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵
-

درآمد میلیاردی در بخش گیاهان دارویی

درآمد میلیاردی در بخش گیاهان دارویی

به گزارش قائم آنلاین، سید حسن قاضی‌زاده‌هاشمی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: سهم گیاهان داروئی از بازار کشور در سال گذشته، بیش از ۶ هزار میلیارد ریال بوده است. وی با بیان اینکه حدود ۱۲۰ شرکت دانش بنیان در کشور وجود دارد، افزود: تولیدات این شرکت‌ها در مقایسه با ۲ سال نخست فعالیت دولت ۹۰

به گزارش قائم آنلاین، سید حسن قاضی‌زاده‌هاشمی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: سهم گیاهان داروئی از بازار کشور در سال گذشته، بیش از ۶ هزار میلیارد ریال بوده است.

وی با بیان اینکه حدود ۱۲۰ شرکت دانش بنیان در کشور وجود دارد، افزود: تولیدات این شرکت‌ها در مقایسه با ۲ سال نخست فعالیت دولت ۹۰ درصد افزایش داشته است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: از آنجایی که در کشورمان دارای فرهنگ غنی تولید گیاهان داروئی، اقلیم مناسب با آن و دانش فنی تولید این گیاهان هستیم، باید توجه بیشتری به این بخش شود.

وی گفت: در دولت دوازدهم فرصت‌ها برای اشتغال، سرمایه‌گذاری و رونق گیاهان داروئی به‌معنای واقعی و نه اغفال و سودجویی افزایش می‌یابد.

قاضی‌زاده‌هاشمی افزود: با توجه به وجود ۱۲۰۰ گونه گیاه داروئی در کشور که ۶۰۰ نوع آن در نطنز است، ظرفیت بالایی در تولید گیاهان داروئی داریم و باید از آن به بهترین نحو استفاده کنیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ده − پنج =