کد خبر : 25507
تاریخ انتشار : سه شنبه ۶ تیر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۵
-

دولت چندین سند تعهدآور در سال‌های اخیر امضا کرد

دولت چندین سند تعهدآور در سال‌های اخیر امضا کرد

به گزارش قائم آنلاین، استان تهران درباره لزوم ایجاد تغییراتی در کابینه دولت دوازدهم اظهار کرد: ابتدا تیم اقتصادی دولت باید ساماندهی شود و سایر وزارتخانه‌ها با وزارت اقتصاد هماهنگ باشند. وی با بیان اینکه بین وزارت اقتصاد و وزارت صنعت، معدن و تجارت هماهنگی وجود ندارد، ادامه داد: سازمان تأمین اجتماعی و وزارت بهداشت و

به گزارش قائم آنلاین، استان تهران درباره لزوم ایجاد تغییراتی در کابینه دولت دوازدهم اظهار کرد: ابتدا تیم اقتصادی دولت باید ساماندهی شود و سایر وزارتخانه‌ها با وزارت اقتصاد هماهنگ باشند.

وی با بیان اینکه بین وزارت اقتصاد و وزارت صنعت، معدن و تجارت هماهنگی وجود ندارد، ادامه داد: سازمان تأمین اجتماعی و وزارت بهداشت و درمان نیز با هم هماهنگ نیستند و اختلافات بین وزارت بهداشت و درمان و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید کنار گذاشته شود و با هم هماهنگ شوند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس نهم با تأکید بر اینکه دولت در حوزه اشتغال باید تصمیماتی جدی اتخاذ کند، تصریح کرد: چند بار در گذشته مجلس شورای اسلامی مواردی را در زمینه اشتغال مصوب کرد اما دولت به آن عمل نکرده است.

ثروتی با اشاره به اینکه دولت برخلاف شعارهای داده‌شده برنامه‌ای برای مردم محروم و مناطق کمتر توسعه‌یافته ندارد، افزود: دولت تنها شعار داده و اراده‌ای برای این کار ندارد.

وی بیان کرد: چهار درصد بودجه در مجلس برای توازن منطقه‌ای اختصاص یافت اما در نهایت سه درصد مصوب شد و دولت به آن عمل نکرد و این قول رئیس‌جمهور به مناطق محروم تنها شعار بوده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس نهم با تأکید بر اینکه نیازمند تحولات جدی در گمرکات، صادرات و واردات هستیم، افزود: متأسفانه هنوز این اتفاق رخ نداده است.

ثروتی با اشاره به اینکه قرارداد کرسنت که وزیر و در مجموع دولت پای آن را مانند قرارداد ۲۰۳۰ امضا کرد، تعهداتی برای نظام جمهوری اسلامی به همراه داشت، تصریح کرد: طبق آن باید گاز مجانی به ترکیه بدهیم و تخلفاتی در وزارت نفت در حوزه این قرارداد صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه رئیس‌جمهور نباید بی‌خیال قرارداد کرسنت شود، افزود: دولت اگر وزیر را عوض کند، بحث کرسنت منتفی می‌شود اما اگر عوض نشود، این قرارداد به قوت خود باقی است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس نهم با تأکید بر اینکه مجلس شورای اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره سند ۲۰۳۰ غفلت کردند، تصریح کرد: وزارتخانه‌های مربوطه و اندیشمندان ما هم غفلت کردند و به‌موقع نسبت به آن حساسیت به خرج ندادند.

ثروتی با اشاره به اینکه این سند حاکمیت شبکه جهانی بر فرهنگ کشور را نشان می‌دهد، تصریح کرد: متأسفانه آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها تصمیم‌گیرنده امور جهان برای بسیاری از کشورها هستند اما نمی‌توانند برای ما تصمیم بگیرند.

وی با بیان اینکه آنها اهمیتی به دیدگاه‌ها و نظرات دانشمندان شرق، خاور نزدیک و دور و سایر کشورها نمی‌دهند، افزود: حق وتوی برخی کشورها در سازمان ملل متحد نیز نوعی تبعیض است و تصور می‌کنند برای همه مسائل جهان باید تصمیم بگیرند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس نهم با تأکید بر اینکه ایران اسلامی با برخورداری از نظام جمهوری اسلامی اسیر تصمیمات بین‌الملل و استکبار جهانی نمی‌شود، تصریح کرد: متأسفانه دولت در سال‌های اخیر سندهایی مانند ۲۰۳۰ را امضا کرده است.

ثروتی با اشاره به اینکه سند آب و هوا و امور زیست‌محیطی از این‌ دست اسناد هستند، خاطرنشان کرد: کشورهای نفت‌خیز باید تاوان رفتارهای غلط زیست‌محیطی برخی کشورهای غربی را بدهند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شش + شش =