کد خبر : 23381
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵
-

غذاهایی که باعث بوی بد بدن می شوند؟

غذاهایی که باعث بوی بد بدن می شوند؟

به گزارش قائم آنلاین،مواد غذایی وجود دارند که بوی بد بدن را افزایش می دهند. این شرایط به دلیل افزایش اسیدیته عرق رخ می دهد. این بوی بد از یک عدم تعادل شیمیایی طبیعی ناشی می شود. این شرایط زمانی که ورزش می کنید یا تحرک دارید، رخ می دهد. سموم داخلی بدن انسان به

به گزارش قائم آنلاین،مواد غذایی وجود دارند که بوی بد بدن را افزایش می دهند. این شرایط به دلیل افزایش اسیدیته عرق رخ می دهد. این بوی بد از یک عدم تعادل شیمیایی طبیعی ناشی می شود. این شرایط زمانی که ورزش می کنید یا تحرک دارید، رخ می دهد.

سموم داخلی بدن انسان به روش های مختلف دفع می شوند. روش های اصلی از طریق صورت، ادرار، تنفس و تعریق هستند. در این میان، برخی موارد موجب می شوند تا بوی بدن قوی‌تر و نافذتر باشد. احتمال شکل گیری این شرایط زمانی که یک رژیم غذایی نامتعادل یا رژیم غذایی مبتنی بر مواد غذایی اسیدی را دنبال می کنید، بیشتر است زیرا بدن باید سخت‌تر کار کند تا از شر مواد زائد خلاص شود.

در این مقاله به برخی از مواد غذایی که در عرق و بوی بد بدن نقش دارند اشاره می کنیم.
گوشت قرمز

تا به حال دقت کرده اید وقتی روز قبل یک پرس چلوکباب فرد اعلا خورده اید یا کله پاچه میل کرده اید، بوی بدن تان تغییر کرده است؟ این تغییر بیش از همه در عرق بدن، ادرار و مدفوع احساس می شود. بوی ناشی از تجزیه پروتئین ها در مردان نامطلوب تر از زنان بوده و معمولان همان بویی است که به آن «بوی بدن مردانه» می گویند. دلیل آن نیز ایجاد تغییرات ناخوشایندتر روی پروتئین ها، در بدن مردان به نسبت زنان است؛ بنابراین اگر مصرف پروتئین از حدی فراتر رود، میزان مواد حاصل از تجزیه پروتئین بیشتر شده و همین مسئله باعث ایجاد بوی نامطلوب خواهد شد. یکی از دلایلی که افراد چاق، بوی خاصی می دهند نیز به همین مسئله مربوط می شود.

در واقع گوشت قرمز اولین عامل غذایی بوی بد عرق است. گوشت قرمز در بدن دچار نوعی رکود می‌شود؛ زیرا در دستگاه گوارش به مدت طولانی می‌ماند و فاسد می‌شود و انواع و اقسام سموم را از طریق روده بزرگ در جریان خون آزاد می‌کند. من پس از تحقیقات میدانی بسیار به این نتیجه رسیدم که افرادی که به طور مرتب از گوشت قرمز استفاده می‌کنند، بوی عرقشان بیشتر و بدتر است، اما شاید همچنین باید توجه داشت گیاه‌خوارانی که گوشت مصرف نمی‌کنند، اما از غذاهای فراوری شده زیادی استفاده می‌کنند، دارای رژیم غذایی بسیار ناسالمی هستند و احتمال اینکه سموم در بدن آن‌ها زیاد شود بالاست.

گوشت قرمز
الکل

نوشیدنی های الکلی مضرات بسیاری دارند که یکی از آنها بوی بد بدن است. حتی پس از دوش گرفتن و پاکسازی عرق نیز این بو همچنان باقی می ماند. الکل از جریان خون عبور می کند و سپس وارد منافذ و نفس انسان می شود و بر همین اساس موجب بوی بد می شود.
سوسیس

آنچه در اینجا رخ می دهد مشابه با آن چیزی است که درباره گوشت قرمز و غذاهای کم ارزش رخ می دهد. اگر به مصرف سوسیس علاقمند هستید، شاید بوی بد بدن شما از این علاقه ناشی می شود. تجزیه سوسیس در بدن موجب افزایش اسید معده و گاز می شود که بوی بد بدن را به همراه دارد.

سوسیس
ماهی

مصرف ماهی می تواند موجب بوی بد بدن شود. البته این شرایط برای همه رخ نمی دهد و افرادی را تحت تاثیر قرار می دهد که از یک بیماری متابولیک ارثی به نام Trimethylaminuria رنج می برند. این مشکل موجب تاخیر در تجزیه ماهی می شود و از این رو خلاص شدن از شر سموم دشوارتر می شود.

از نظر ژنتیکی، مصرف ماهی و بعضی از غذاهای دریایی باعث ایجاد بوی نامطلوب بدن می شود. در افراد مبتلا به سندرم متابولیک، مصرف ماهی باعث تشدید بوی «تری متیل آمین اوره» در بدن شده و به این ترتیب، بیش از افراد عادی، پس از خوردن ماهی بدن شان بوی خاص ناشی از مصرف ماهی می دهد./ر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

8 − شش =