کد خبر : 23102
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۵
-

یک زن خارجی در عربستان: فکر می کردم مشکلات فقط برای زنان به دنبال رابطه است +عکس

یک زن خارجی در عربستان: فکر می کردم مشکلات فقط برای زنان به دنبال رابطه است +عکس

به گزارش قائم آنلاین،تنها زنان کارگری که از آسیای شرقی می‌آیند در عربستان مورد خشونت قرار نمی‌گیرند، در ویدئویی که روز جمعه دوم ژوئن منتشر شده است دیده می‌شود که زنان مراکشی که از دست کارفرمایان خود فرار کرده‌اند و به یک “پناهگاه مخصوص”پناه برده‌اند نیز از شرایط بسیار بد این پناهگاه‌ها می‌گویند. این پناهگاه‌ها

به گزارش قائم آنلاین،تنها زنان کارگری که از آسیای شرقی می‌آیند در عربستان مورد خشونت قرار نمی‌گیرند، در ویدئویی که روز جمعه دوم ژوئن منتشر شده است دیده می‌شود که زنان مراکشی که از دست کارفرمایان خود فرار کرده‌اند و به یک “پناهگاه مخصوص”پناه برده‌اند نیز از شرایط بسیار بد این پناهگاه‌ها می‌گویند. این پناهگاه‌ها را زندان می‌خوانند. آنها بدون پاسپورت در ریاض گرفتار شده‌اند و از پادشاه مراکش درخواست کمک دارند.

حسنا یک زن سی ساله مراکشی است. او چند ماه پیش، پس از فرار کردن از خانه کارفرمایش به این پناهگاه پناه برده است.

«برای سیر شدن باید با دیگران دعوا راه انداخت»

او می گوید: ما حدود چند صد زن هستیم که در این مرکز زندگی می‌کنیم. بسیاری از زنان از آسیای شرقی می‌آیند و از اتیوپی. در اتاقی که من هستم ۱۲ زن زندگی می‌کنند که همگی از مراکش هستند. جا برای خوابیدن همه نیست و ما تمام روز را اینجا زندانی هستیم و کاری برای انجام دادن نداریم.

اگر بمیریم کسی خبردار نمی‌شود

او می افزاید:

الآن که رمضان است ما یک سحری می‌خوریم و یک افطار اما همیشه برای سیر شدن باید جنگید اینجا قانون جنگل برقرار است. غذا به اندازه کافی نیست و زن‌ها برای اینکه اول غذا بگیرند با هم دعوا می‌کنند.

ما غذا می‌خوریم که گرسنه نمانیم اما واقعاً کیفیت غذا بسیار پایین است. همیشه هم فقط یک نوع غذا ارائه می‌شود. برنج و یک خورشت که گاهی بوی آن متفاوت است و این پرسش پیش می‌آید که غذا آلوده نباشد.

در طبقه‌ای که ما هستیم نه دوشی وجود دارد و نه دستشویی. باید به طبقات دیگر برویم. به دستشویی‌ها و حمام‌ها رسیدگی نمی‌شود بیشتر موارد گرفتگی دارند و بسیار آلوده هستند.

دوش‌های جمعی

حسنی درباره در میان گذاشتن این مشکلات می گوید: من دیگر هیچ راه چاره دیگری به ذهنم نمی‌رسد در نتیجه گفتم به سراغ شبکه‌های اجتماعی بروم. با اصرار فراوان من دوستانم قبول کردند تا در ویدئوها درباره وضعیت اینجا شهادت دهند. هیچ‌کس هیچ سراغی از ما نمی‌گیرد گاهی به خودم می‌گویم اگر ما اینجا بمیریم هم کسی خبردار نخواهد شد.

حسنا شش ماه پیش به امید زندگی بهتر برای کار و زندگی به عربستان رفته بود امیدی که زود ناامید شد:

من به امید کاری با درآمد ماهانه ۳۵۰ یورو به عربستان آمدم با اینکه می‌دانستم برخی از دختران مراکشی در عربستان مورد خشونت قرار گرفته‌اند و یا برای برگشتن به مراکش با مشکل رو به رو هستند اما گمان می‌کردم این مشکلات برای آنهایی است که می‌خواهند به عنوان کارگر جنسی کار کنند نه من.

در خانه کارفرمای اولم تقریباً همه چیز خوب بود اما پس از یک هفته او من را به خانه فرد دیگری فرستاد و گفت چون زنش به مسافرت می‌رود نمی‌خواهد من با او در خانه باشم. در خانه دومین کارفرما همه چیز به هم ریخت. من هر روز از ساعت هشت تا ۲۲ کار می‌کردم اما باز هم به من توهین می‌شد سرم دادم می‌زدند و من را آزار می‌دادند.

اما از وقتی که به این مرکز آمده‌ام خوشحالم که مانند بسیاری از دخترانی که اینجا هستند مورد خشونت فیزیکی قرار نگرفته‌ام.

سفارت مراکش پیش از این از رسیدگی به وضعیت حسنا خودداری کرده بود اما پس از انتشار این ویدئوها نسبت به حل این مشکلات اعلام آمادگی کرده و مدعی شده است طی ۵ ماه گذشته موفق شده است حدود ۶۰ زن در شرایط مشابه را از عربستان به مراکش بازگرداند./ر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

بیست − یازده =