کد خبر : 22376
تاریخ انتشار : جمعه ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۵
-

خراسان شمالی دربازسازی بناهای تخریبی زلزله نسبت به موارد مشابه پیشتاز است

خراسان شمالی دربازسازی بناهای تخریبی زلزله نسبت به موارد مشابه پیشتاز است

به گزارش قائم آنلاین، عزیزالله مهدیان پنجشنبه درنشست مدیران بانک های خراسان شمالی با حضور استاندار که با محوریت تسهیلات بازسازی واحدهای خسارت دیده در زلزله ۲۳ اردیبهشت تشکیل شد اظهار کرد : به دلیل زمانبر بودن روند تصویب و تخصیص کمک های مدنظر دولت، بنیاد مسکن تلاش کرده است با استفاده از منابع داخلی

به گزارش قائم آنلاین، عزیزالله مهدیان پنجشنبه درنشست مدیران بانک های خراسان شمالی با حضور استاندار که با محوریت تسهیلات بازسازی واحدهای خسارت دیده در زلزله ۲۳ اردیبهشت تشکیل شد اظهار کرد : به دلیل زمانبر بودن روند تصویب و تخصیص کمک های مدنظر دولت، بنیاد مسکن تلاش کرده است با استفاده از منابع داخلی خود روند اعطای تسهیلات بازسازی را اجرا کند.
وی اظهار امیدواری کرد: تا پیش از فرارسیدن فصل سرما، خانوارهای آسیب دیده زیر سقف منازل خود بروند.
مهدیان افزود: برای همکاری همه جانبه با بانک های عامل در استان و تسریع در عقد قرارداد اعطای تسهیلات، آمادگی کامل داریم.
رئیس سازمان برنامه و بودجه خراسان شمالی نیز در این نشست با اشاره به توزیع سهمیه ۷۵۰ فقره تسهیلات بازسازی واحدهای روستایی بین بانک های دو شهرستان بجنورد و مانه و سملقان گفت: از بانک ها می خواهیم پرونده تسهیلات سهمیه خود را طی یک هفته آتی ببندند تا به محض وصول اعتبارات و سهمیه جدید، کار اعطای تسهیلات به متقاضیان دیگر مختل نشود.
مجید پورعیسی با قدردانی از همکاری بانک های استان خاطرنشان کرد: با توجه به مصوبات نشست های قبلی و شرایط اضطرار در مواقع بحران، از بانک ها انتظار می رود در مسائلی مثل نحوه ضمانت یا استعلام بدهی بانکی قبلی و چک برگشتی زلزله زدگان سخت گیری نکنند و طبق روال مصوبات قبلی دولت و بانک مرکزی در خصوص حوادث غیرمترقبه عمل کنند.
علی قربانی نماینده مردم ۵ شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی نیز ضن قدردانی از تلاش های پیگیرانه استاندار و دیگر متولیان در استان درخصوص حل مشکلات زلزله زدگان گفت: انتظار از هیات دولت هم این است که روند تصویب اعتبارات و تسهیلات بازسازی واحدهای خسارت دیده را سرعت ببخشد تا اقدامات آغاز شده در استان شتاب بیشتری به خود بگیرد.
علی محمدی مدیرکل بنیاد مسکن استان نیز خاطرنشان کرد: تا امروز، هزار و ۲۱۹ پرونده متقاضیان تشکیل و ۶۸۰ فقره به بانک ها ارجاع شده است و از بانک ها می خواهیم فرایند اعتبارسنجی و تشکیل پرونده تا مرحله واریز وجوه را تسریع کنند.
به گزارش ایرنا زلزله ای ۲۳اردیبهشت که با قدرت ۵٫۷ ریشتری ساعت ۲۲و ۳۰ دقیقه و ۵۸ ثانیه استان خراسان شمالی را لرزاند که مرکز کانون آن در شهر پیش قلعه حدفاصل۲ شهرستان بجنورد و مانه و سلمقان بود. شمار مصدومان زمین لرزه شنبه شب استان به بیش از ۴۰۰ نفر رسید که دو نفر نیز جان خود را از دست دادند. در این زلزله بیش از ۱۴هزار واحد مسکونی دچار آسیب و خسارت شدند.
استان ۸۶۳هزارنفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور قرار دارد ./ر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه × 5 =